• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp ønsker større fly

Re: Torp ønsker større fly

Torp ser for seg fremtiden med større fly og USA-ruter. Derfor vil de utvide rullebanen for 200 millioner kroner:

http://www.ta.no/_nsker___gj_re_klar_landingsstripa_for_st_rre_fly-5-50-2156.html

Den eneste(?) muligheten for en USA rute måtte vel vært med Norwegians
737-8MAX?

Absolutt! Spennende og se om dette kan åpne for en 737MAX rute :-)
Det faller jo absolutt innenfor det konseptet man ser for seg, ruter som har begrenset pax-grunnlag.
 
Re: Torp ønsker større fly

Torp ser for seg fremtiden med større fly og USA-ruter. Derfor vil de utvide rullebanen for 200 millioner kroner:

http://www.ta.no/_nsker___gj_re_klar_landingsstripa_for_st_rre_fly-5-50-2156.html

Den eneste(?) muligheten for en USA rute måtte vel vært med Norwegians
737-8MAX?



Ikke eneste mulighet det.
Novair skulle fly på Torp med en A330 for noen få år siden.
Alt var klart, og selskapet hadde hatt egne folk som sjekket forhold på rullebane og snuområdet i endene. Den dagen flyet skulle lande, hadde folk rigget seg til med camingstoler og bord oppe på plassen her. Mange ventet på den store fuglen som skulle lande. Men i tolvte time så stoppet Luftfartstilsynet hele greiene. Det var snuplassen som var årsaken til dette. Selskapet sa det var nok plass om de hadde manuell dirigering på bakken, men LT var uenig.

Så markedt kan være mer enn kun Norwegian.
 
Re: Torp ønsker større fly

Vi diskuterte vel dette i en annen tråd, men fortsatt ligger den litt bak 757-200. ;)
 
Re: Torp ønsker større fly

Men jeg har da sett A330 charter på Torp...eller er jeg helt sinnsforvirret??
 
Re: Torp ønsker større fly

Pr. i dag er i hvertfall B757 det største de kan ta i mot.
 
Re: Torp ønsker større fly

Men jeg har da sett A330 charter på Torp...eller er jeg helt sinnsforvirret??

Jeg tror ikke noe på at A330 har vært der de siste 12-13 årene iallfall. Helt utenkelig etter at Luftfartstilsynet sa nei den gang imm nevner.
 
Re: Torp ønsker større fly

PlanespottersNet_045560.jpg


TUI har tydeligvis brukt 757 til Torp før..
 
Re: Torp ønsker større fly

Torp har en AD reference code som er 4C

Det betyr at alt som er større enn f.eks A321, må ha særskilt tillatelse fra Luftfartstilsynet, for enkeltflyginger.
 
Back
Top