Re: Torp øker
Originally posted by Blubird
Hvor mange pax tåler Torp i nåværende konfig før voksesmertene melder seg?
Voksesmertene er der på flere områder allerede... Verst (fra mitt ståsted) er ankomstbåndet på utland, hvis kapasitet er forlengst sprengt. Man fyller opp båndet med bagasje fra én B738, mens man står der med bagasje fra to andre B738'er og venter...
En god nummer to (igjen fra mitt ståsted) er bagasjehallen/rotunden, som også når bristepunktet i peak-periodene. Her holder man heldigvis på å utvide skikkelig, og fra og med oktober så er man igang med et helt nytt bagasjeanlegg med båser og automatisk sortering.
I samme tidsrom blir det også forandringer/flytting innsjekk og ny ankomst for innland.
Det skjer mao. mye frem til oktober... Tredje rotunden og fjerde oppholdsrommet siden jeg begynte der i 1999 faktisk... Plassen har jaggu vokst siden da...
Originally posted by EB
Planer om større terminal?
På sikt er vel planen å utvide terminalen videre vestover, men når det er tenkt skje aner jeg ikke.
Noe som kan bli et problem på sikt, er nok plasser å parkere flyene.
Tipper at man etterhver må flytte Statoil, med tilhørende tankanlegg, bort fra dagens plassering for å gi plass til fjernparkering av fly.
Alternativet må vel være å utvide oppstillingsplassen videre vestover, men da må man flytte innfartsveien igjen...
Det er seks C-stands på utland idag, og det er ikke unormalt at det er fullt...