• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp-Bremen i 2007

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ny Ryanair fra neste sommer

RYANAIR ANNOUNCES ITS 17TH EUROPEAN BASE IN BREMEN $220M INVESTMENT TO DELIVER 1M PAX P.A.

Ryanair, Europe’s largest low fares airline today (19 th Sept) announced its 17 th base in Bremen. Ryanair will start flights from Bremen (its second German base) in April 2007 with an investment of $210M in three Boeing 737 800 aircraft, 9 new European routes and the purchase of a low cost terminal facility at the airport for $10M following an EU tender in which Ryanair was the successful bidder. From April 2007 Ryanair will base two Boeing 737 aircraft in Bremen followed by a third in September 2007, creating 150 direct jobs and delivering over 1M passengers p.a. by 2009.

Destination Frequency Fare
London 2 x daily €1
Oslo 1 x Daily €1
Barcelona 4 x week €1
Murcia 4 x week €1
Tampere 4 x week €1
Venice 4 x week €1
Pisa 3 x week €1
Riga 3 x week €1
Verona 3 x week €1

Bra for Torp...og kanskje et tegn på at Kjos ikke får rett i sådommen om Torps død!

Nå er Ryanair oppe i 10 ruter fra Torp! De har virkelig satset i det siste. Dette er kjempebra for Torp. Hva med noen flere ruter østover. Hvor blir det av WF i alt dette. Det må være potensialet for WF til Europa fra Torp.

Jøss! Så flott da. Enda en ny rute fra Torp!
Hva er det å se/gjøre i Bremen?

Ja, hvor er Widerøe opp i alt dette? Det har jeg spurt meg selv om mange ganger før også.

Kan de fylle opp flyene til Hahn - klarer de det sikkert til Bremen også...

Men jeg synes at det er litt rart at Ryanair satser på typiske B destinasjoner i den forstand at B ikke er større byer og hovedsteder med mye norsk trafikk.

Når (og om) de klarer å få disse rutene til å lønne seg økonomisk skulle man da absolutt tro at Ryanair har et mye større potensiale til å fly til flere A destinasjoner fra Torp!

Hvorfor skulle de gjøre det? De fyller jo flyene til B-destinasjoner, og det er billigere å enklere for Ryanair å operere på B-flyplasser... Altså, større gevinst...

B destinasjoner, ikke B flyplasser.

De burde få flere storbyer på sitt rutenett fra Torp. Det burde være et marked for det om de klarer å vise at det er liv laga for ruter til steder og byer med mindre trafikk fra Norge.

Det er jo ikke bare nordmenn som flyr til og fra Torp. Tyskland er et stort marked og de liker Skandinavia.

Originally posted by EB

Kan de fylle opp flyene til Hahn - klarer de det sikkert til Bremen også...

Han har de ihvertfall fått lurt folk til å tro at ligger i Frankfurt.....hva blir Bremen hetende? Amsterdam Øst?

En kan vel ikke lengre påstå at Ryanair "lurer" folk til å tro at "Stansted" er London osv.
Hvor mange reiser med Ryanair i år? 30-35 millioner folk? Og jeg tror de fleste enten har vært på tur med selskapet før, eller har hørt fra andre hva de står for. Allikevel ser de ut til å velge Ryanair, til tross for at de flyr til flyplasser et godt stykke utenfor sentrum. Folk vet hva de får nå. De blir ikke lengre lurt.

Det der er bullshit...

Ryanair har flydd på Torp i omtrent 9 år, og ennå så er det folk som tror de har kommet til Oslo...

Hvorfor? Fordi Ryanair sier de flyr til Oslo selvsagt, og fordi folk ikke leser det med liten skrift...:rolleyes:

Tipper det kommer flere rute-annonseringer før året er omme jeg... Tør driste meg til å gjette at det kommer to til...:wow:

Originally posted by imm

En kan vel ikke lengre påstå at Ryanair "lurer" folk til å tro at "Stansted" er London osv.
Hvor mange reiser med Ryanair i år? 30-35 millioner folk? Og jeg tror de fleste enten har vært på tur med selskapet før, eller har hørt fra andre hva de står for. Allikevel ser de ut til å velge Ryanair, til tross for at de flyr til flyplasser et godt stykke utenfor sentrum. Folk vet hva de får nå. De blir ikke lengre lurt.

Vel jeg har flydd med dem EN gang og med mindre det det står om liv og død er det uaktuelt for meg å fly med dem igjen. Selv en superkapitalist og økonom som meg forstår hvordan FR driver å ødelegger hele luftfarten!

Ikke enig med deg KennethGS. Ikke mange som kommer til Torp nå, som tror de er i Oslo. Det var nok sånn før, men det er lenge lenge lenge siden det ;)

Originally posted by KennethGS

Det der er bullshit...

Ryanair har flydd på Torp i omtrent 9 år, og ennå så er det folk som tror de har kommet til Oslo...

Hvorfor? Fordi Ryanair sier de flyr til Oslo selvsagt, og fordi folk ikke leser det med liten skrift...:rolleyes:

Tipper det kommer flere rute-annonseringer før året er omme jeg... Tør driste meg til å gjette at det kommer to til...:wow:

Kan vi få høre?

Originally posted by imm

Ikke enig med deg KennethGS. Ikke mange som kommer til Torp nå, som tror de er i Oslo. Det var nok sånn før, men det er lenge lenge lenge siden det ;)

Vi to har nok forskjellige tidsperspektiver.... En ukes tid er ikke så lenge i mine øyne...

Originally posted by KennethGS

Originally posted by imm

Vi to har nok forskjellige tidsperspektiver.... En ukes tid er ikke så lenge i mine øyne...

:P
Hvilket grunnlag har du for å si at det er mange som kommer til Torp som tror de er i Oslo? Er det noe du tror, noe du har lest/hørt, eller er det din egen erfaring fra å snakke med mange passasjerer?

IMM

Det er min egen erfaring, ikke nødvendigvis etter å ha pratet med passasjerer (selv om det har hendt. Gul vest osv.), men hovedsaklig etter å ha overhørt passasjerer i og utenfor terminalen...

Jeg sier ikke at det er mange, men det skjer fortsatt...

Back