Tore Henki Holm Hansen saksøker Bjørn Kjos

Re: Tore Henki Holm Hansen saksøker Bjørn Kjos

Jeg forstår at du ikke følger med i timen, for da hadde du kanskje fått med deg utsagnet til John Christian Elden til Aftenposten i 2005 etter han personlig hadde fått skriftelig bekreftet at hele fengselsoppholdet hvilte på en blank løgn, og at under amerikansk jus skulle jeg være berretiget til opp mot kr.185,000,000, både fra sivilsaken på $15,000,000 jeg vant mot CIA i 2002, og for 7 års urettmessig fengsling, så ikke sleng dritt før du vet hva du snakker om.
Nå var jeg ute på bytur sammen med en høyt akted Førstestatsadvokat forleden, som var meget begeistret over at Schibsted Forlag endelig skulle gi ut min biografi i høst, da vi har vært venner i mange år og er fullstendig klar over hvordan jeg har blitt overkjørt av både amerikanske og norske myndigheter i alle år.
Så behersk dine kommentarer om at jeg skal være en "dømt kriminell" før du vet hva du snakker om.
Bare til underretning; Dommen hvilte på en uteblivelsesdom med påstand om bestittelse av stakkars 37 gram kokain i 1981, hvor ankeretten i Atlanta i min sivilsak holdt både dommeren og aktor som medvirkende til å orkestrere dommen kun for å skjule identiteten til 2 navngitte CIA agenter.
Uheldigvis tillates ikke bevis fra en sivilsak, hvor bevisterskelen er mye lavere, å fremlegges i ett kriminelt annliggende, hvor f.eks OJ Simpson kunne frifinnes kriminelt, men dømmes sivilt for å ha drept sin kone, hvor John Christian fikk avslørt hele bedrageriet til aktor i sine kommunikasjoner med Belgiske myndigheter etter at jeg kom hjem til Norge.
Resten får dere lese om i boken i høst, om ikke jeg lykkes i å gjennåpne saken der borte i mellomtiden, noe det også jobbes med for tiden.

Created betyr "created", ikke overført til en annen.

Norwegian Airlines har aldri tidligere vært registrert på internet før Kjos opprettet det i 2004 da domenenavn ikke var mye brukt i perioden vi drev vår virksomhet mellom 1990-93.
Og når jeg kom hjem i 2004 etter 7 års ufrivillig fravær tenkte jeg lite på dette av samme grunn.
Jeg mente bare at siden Norwegian hadde allerede vokst så store, ville det falle naturlig at de kunne tenke seg navnet på selskapet mitt, da mine reisemål er i hovedsak til Kariben, og kunne kalle meg for nesten hva som helst innenfor denne virksomheten.
Dette var noe som utviklet seg kraftig under mitt fravær, hvilket da Kjos så sitt snitt til å ta fordel av og dermed slippe å kjøpe selskapet, for deretter true meg med reprisalier skulle jeg forsøke bruke mitt eget firmanavn i markedsføring av mine egne reiseprodukt.
Hold i minne at jeg var allerede registrert og i full virksomhet når Kjos skulle registrere sitt selskap, og ble sikkert veldig frustrert når han oppdaget at jeg hadde stukket av med navnet han ønsket på selskapet sitt bare noen uker før ham.

Forresten, går mann til www.flottaltsaa.no så finner mann et reklameinnslag de har laget for Norwegian, hvor det står Norwegian Airlines, med Thor Heyerdahl avbildet på halen av flyet.
Har ingen sak sier du?
Vi får se

Hvor da? Jeg finner det ikke.

Edit: Jeg fant... under Illustration

Men reklame innslaget er ingen reklame for Norwegian men for Flottaltså. Det de sier at de du gjorde et design oppdrag for Norwegian før oppstarten. At ikke det byrået klarer å skrive flyselskapets navn riktig er ikke Bjørn Kjos sin feil.

Rart forresten å registere Norwegian Airlines et par måneder etter at Norway Airlines gikk kunk. Men det har jo ikke noe med denne saken å gjøre.

Men å registrere andre sine domenenavn er da ikke noe ulovlig? men heller en stor business rundt om kring i verden. Hadde jeg visst dette domenet var ledig skulle jeg kjøpt det selv.. 99 kr i året kan være en god investering i enkelte tilfeller.

Det er ikke herr Kjos som eier retteighetene til www.banknorwegian.dk heller for å si det slik.. ;)

Kan så være men jeg var i forhandlinger med Finnair om overtagelse av 2 DC-10 fly som de skulle levere tilbake til leasingselskapet i Irland, og ble lagt ut på markedet til en utrolig leasingpris på $250,000 i måneden, eller $2,500,000 cash, hvor jeg var igang med å se hvilken finansering jeg kunne få til, så det fallt naturlig å opprette ett firma med både flyselskap og reisebyrå i ett, så kunne flyselskapet skilles ut i ett eget aksjeselskap når dette ble aktuelt.
Jeg var jo allerede billetteringsagent for både Martinair og Cubana Airlines på den tiden, og tilknyttet direkte til deres booking system, så det ville være en smal sak å innlemme mine egne avganger til Kariben på samme nett.

Sant nok. Men å gå bak ryggen mens mann er i forhandlinger om overtagelse av et firma, til en meget rimelig pris vel å merke, er betraktet som uredelig i den siviliserte verden, spesielt når det forlanges en erklæring på at mann ikke med viten krenker en annen virksomhet ved det domenenavnet mann har valgt.

Sant nok. Men å gå bak ryggen mens mann er i forhandlinger om overtagelse av et firma, til en meget rimelig pris vel å merke, er betraktet som uredelig i den siviliserte verden, spesielt når det forlanges en erklæring på at mann ikke med viten krenker en annen virksomhet ved det domenenavnet mann har valgt.

Ingen frekk undertone her altså, men hvorfor hadde du ikke regget domenenavnet selv? av ren nysgjerrighet bare :)

Men å registrere andre sine domenenavn er da ikke noe ulovlig? men heller en stor business rundt om kring i verden. Hadde jeg visst dette domenet var ledig skulle jeg kjøpt det selv.. 99 kr i året kan være en god investering i enkelte tilfeller.

Det er ikke herr Kjos som eier retteighetene til www.banknorwegian.dk heller for å si det slik.. ;)

Ingen frekk undertone her altså, men hvorfor hadde du ikke regget domenenavnet selv? av ren nysgjerrighet bare :)

Dette forklarte jeg for bare noen minutter siden, at domenenavn hadde liten eller ingen betydning under tiden jeg drev min virksomhet mellom 1990-93, og fallt meg derfor heller ikke inn etter jeg kom tilbake til Norge i 2004.
Dette var noe som utviklet seg kraftig under mitt 7 årige fravær, hvilket da Kjos utnyttet for å kneble alle mine fremtidige reiseprodukt, heller enn å betale en liten slant for å overta hele selskapet, med domenenavn og det hele.

Såvidt jeg kan se det, hadde du for syv år siden en tanke om å starte en bedrift/selskap, men slettes ingen domene å bygge utifra?

Vi kan kanskje gjøre opp status nå om at det er like greit at Kjos fikk det domenet? ;)

Hvor mye penger kommer du til å kreve av Bjørn Kjos da?

Såvidt jeg kan se det, hadde du for syv år siden en tanke om å starte en bedrift/selskap, men slettes ingen domene å bygge utifra?

Vi kan kanskje gjøre opp status nå om at det er like greit at Kjos fikk det domenet? ;)

Jeg aner ikke hva det er du snakker. Hadde jeg en <tanke> for 7 år siden?

Jeg registrerte Norwegian Airlines den 1.12.1992, og for resten av debatten får du bare lese tilbake det som allerede har stått tidligere.

Det var ikke før jeg ga ham et tilbud om å kjøpe selskapet for slikk og ingenting at han rappet domenenavnet, for deretter komme med utsagnet om at navnet på selskapet ikke var interessant for ham.

Hvor mye penger kommer du til å kreve av Bjørn Kjos da?

Han kunne fått det for bare noen småslanter, men valgte istedet å trikse til seg retten til å markedsføre sine reiseprodukt verden over ved bruk av mitt firmanavn på nett, og så true meg med reprisalier om jeg våget å markedsføre mine reiseprodukt under samme navn, enda han var fullstendig klar over mine rettigheter.
PÅ dette tidspunktet blir det opp til domstolen å utmåle erstatning for urettmessig bruk av navnet ved all sin internasjonale markedsføring de siste 5 årene om jeg får medhold.
For deretter forsette med mine reisemål til Kariben på nett under mitt eget firmanavn.
For ordens skyld gjentar jeg min webside www.skattejaktbelize.com

Etter det jeg kan skjønne er det vel ingenting vits i å saksøke noen.. Her har vi person 1 som har et firma, person 2 får tilbud om å kjøpe firmaet og finner da ut at domenenavnet ligger ute til salgs til person 1 sitt firma. Person 2 kjøper domenenavnet til person 1, for å forhindre misforståelser/sammenkoblinger med sitt eget firma. Dårlig business skikk, ja kanskje, men på ingen måte ulovlig.. Men kan være jeg har forstått dette feil..

Etter det jeg kan skjønne er det vel ingenting vits i å saksøke noen.. Her har vi person 1 som har et firma, person 2 får tilbud om å kjøpe firmaet og finner da ut at domenenavnet ligger ute til salgs til person 1 sitt firma. Person 2 kjøper domenenavnet til person 1, for å forhindre misforståelser/sammenkoblinger med sitt eget firma. Dårlig business skikk, ja kanskje, men på ingen måte ulovlig.. Men kan være jeg har forstått dette feil..

Du har fortsått helt riktig.Ingen krangel der.
Dårlig business skikk, ja kanskje?
Der trykker skoen, da det var ikke snakk om store summene for å overta det hele.
Og han kom med direkte trussler om rettslig pågang om jeg skulle benytte mitt eget navn til markedsføring av egne reiseprodukt.
Toppen på kransekaka kom når han sendte ut enda ett trusselbrev til det nydannede selskapet i Harstad om å bytte navn innen 20 mars.
Og norwegian.no i seg selv burde være forbudt, med tanke på alle de andre selskap som er registrert i landet med Norwegian som del av sitt firmanavn.

For det andre, så er det et absolutt krav ved norid.no at mann avlegger erklæring om at mann med viten ikke krenker en annen virksomhet ved å ta ibruk det utvalgt domenenavnet, hvor i dette tilfellet, var det hele hensikten ved å raske til seg domenenavnet, akkurat som du beskriver, for at det ikke skulle oppstå "misforståelser/sammenkoblinger".
Det var jo nettopp derfor jeg ga ham tilbudet om å kjøpe meg ut?
Jeg kunne jo ikke ane hva slags kjøter han egentlig er?

Forhandlet du direkte med Bjørn Kjos?

Ja. Jeg sendte først en e-mail, hvoretter han svarte meg direkte, og vi fortsatte dialogen på mail frem til slutten av Mai, 2004, hvoretter vi fortsatte over telefonen.
Han avsluttet forhandlingene i slutten av juli med utsagnet om at navnet de allerede hadde var såpass innarbeidet at mitt navn ikke lenger var interessant for dem.

Det var først for noen måneder tilbake når jeg skulle legge ut mine egne websider at jeg oppdaget kjeltringstreken hans, og han kom med åpenbare trussler over sin egen underskrift når jeg ba ham tilbakeføre domenet uten for mye rabalder.

Last edited:
Back