Re: Tore Henki Holm Hansen saksøker Bjørn Kjos
Det er ingen tvil om at Kjos først registrerte norwegianairlines.no den 22.07.2004.
En annen sak er at på whosis fremkommer reg datoen på begge våres selskap i 1995, hvilket er datoen begge ble flyttet fra det gamle Foretaksregisteret til det nye Enhetsregisteret, mens de aktuelle registeringsdatoer kan bli funnet f.eks.
www.bizweb.no.
Men striden dreier seg ikke så mye om at jeg var først, men hans skitne forretningsskikk ved å gå bak min rygg og registrere domenet Mens vi var i forhandlinger om å la ham overta hele selskapet.
For da å informere meg om navnet ikke var interessant for dem?
Dette kom ikke for dagen før jeg selv et par år senere skulle legge ut mine egne websider, hvoretter han svarer på min henvendelse at han ikke vil tillate "andre" å benytte det til selskapet tilhørende rettigheter.
Med andre ord så varsler han meg om rettslige følger om jeg tillot meg å markedsføre mine egne reiseprodukt under mitt eget firmanavn på nett?
Under reglene til norid må mann erklære at mann er vel vitende om at mann ikke krenker en annen virksomhet ved å ta ibruk et domenenavn, slik som om pepsi skulle ta ibruk noe som krenket coca cola osv. og han kan ikke påstå at han ikke var klar over min eksistens på det tidspunktet når han linket mitt domene opp mot sitt?
Med andre ord så kuppet han meg med dette trikset; Hurra for ham om han bodde i Afrika eller Asia, men i de fleste siviliserte land er dette betraktet som en uredelig handling, hvor hans trussler i etterkant bare understreker hans nærmest kriminelle handling og kunne dermed spare seg fra å måtte punge ut til "han derre kjeltringen" som han uttalte til p4 forleden.
Jeg har aldri vært noen kjeltring eller livnært meg på kriminell virksomhet av noe slag.
At han og media har latt seg dra etter nesen av amerikansk etterretning i åretall før jeg vant søksmålet mot dem for nettopp dette i 2002, gjør ikke skaden mindre, spesielt da utfallet av dette søksmålet har vært grundig belyst i media, og jeg skulle være spart for mer av denne skittkastingen i ettertid.
Hans opplagte holdning ovenfor p4 var at jeg var ikke å betrakte som seriøs grunnet min plass nær bånn på den sosiale rangstigen, og var rasende over at de i det heletatt gjorde noen sak over mine påstander om uredelig fremferd, så jeg håper du tar feil med hensyn til mitt krav om å få tilbake mitt domene så jeg kan drive mine forretnnger på lik linje som både ham og alle andre.
Og at han fikk registrere norwegian.no og dermed kuppe nærmere ett tusentalls andre norske bedrifter med Norwegian i firmanavnet sitt, samt truer nye firmaer med sak dersom de ikke forandrer navnet sitt slik som i Norwegian Express' tilfelle, viser tydelig at dette bør prøves for retten før han prøver seg mot de andre 800+ som allerede er registrert ved Brønnøysund.