LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Topp 30 på OSL i 2011
I kveld fant jeg de nye årsrapportene på OSL sine sider, og tenkte kanskje noen vil ha noe ferdigtygget
Vi har i månedsrapportene sett topp 10 på OSL, men her er topp 30 for hele 2011. Den store vinneren i plasser er New York som klatret fra 35. plass i 2010 til 20. plass i 2011. Det er ingen tvil om at SAS's inntreden fra sommersesongens start har bært frukter. At det har hatt innvirkning på København er det heller ikke tvil, bare London har mindre vekst med sine +4,7% i 2011. Hvis vekstforskjellen mellom Arlanda og Kastrup fortsetter i 2012 vil Arlanda være den viktigste utenlandsdestinasjonen fra OSL ved årsslutt.
En annen topp 30 fra OSL - denne gang er det sortert etter de destinasjoner med sterkest vekst i antall passasjerer fra 2010 til 2011. Plasseringene på denne listen er vesentlig forskjellig fra den første - New York (EWR) er helt oppe på 6. plass. Det finnes også mange sterke prosentendringer på denne listen, men det finnes også en destinasjon på 25. plass uten noen prosentsats med en "vekst" på 20 765 passasjerer. Dette er 63 dager med QR953/954, og dermed er det enkelt å regne ut gjennomsnittlig antall passasjerer pr. flight som er 165. Slett ikke verst for en ruteoppstart det.
I kveld fant jeg de nye årsrapportene på OSL sine sider, og tenkte kanskje noen vil ha noe ferdigtygget


Vi har i månedsrapportene sett topp 10 på OSL, men her er topp 30 for hele 2011. Den store vinneren i plasser er New York som klatret fra 35. plass i 2010 til 20. plass i 2011. Det er ingen tvil om at SAS's inntreden fra sommersesongens start har bært frukter. At det har hatt innvirkning på København er det heller ikke tvil, bare London har mindre vekst med sine +4,7% i 2011. Hvis vekstforskjellen mellom Arlanda og Kastrup fortsetter i 2012 vil Arlanda være den viktigste utenlandsdestinasjonen fra OSL ved årsslutt.

En annen topp 30 fra OSL - denne gang er det sortert etter de destinasjoner med sterkest vekst i antall passasjerer fra 2010 til 2011. Plasseringene på denne listen er vesentlig forskjellig fra den første - New York (EWR) er helt oppe på 6. plass. Det finnes også mange sterke prosentendringer på denne listen, men det finnes også en destinasjon på 25. plass uten noen prosentsats med en "vekst" på 20 765 passasjerer. Dette er 63 dager med QR953/954, og dermed er det enkelt å regne ut gjennomsnittlig antall passasjerer pr. flight som er 165. Slett ikke verst for en ruteoppstart det.
Last edited: