• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tommel opp - det er torsdag!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Snart ut døren for å gå en tur utendørs før et heldags møte på Zoom. Det nærmer seg helg:-)

Hei og hå fra den delen av Forus som ligger i Sandnes kommune. Godt i gang med arbeidsdagen her. Begynner å nærme meg bunnen i den første kaffekoppen. Ha en fin dag forumister!

Mornings fra Asker. Vinter ute, rukket å levere 1 av 2 barn og hjemmekontoret er såvidt oppe å går før neste skal leveres. Kona har også hjemmekontor i dag, så det er litt uvant ikke ha huset for meg selv. En tur til Asker for litt fersk fisk hos Sjøveien, og ikke helt umulig det lures innpå en liten kanelbolle også. Ha en fin dag

God morgon frå Trondheim. Eg veit ikkje om eg skal lite på temperaturmålar frå Clas, men den viste i alle fall -19.9 i stad... Brr...

Har fyrt i omnen i to etasjar (det kjennest litt som å sage av greina ein set på; handtering av ved vart ikkje gjort fornuftig i år :( Får sjå kor lenge det rekk), frøken og mini-minst er i barnehage og jobb. Mini-størst søv; han har vore heime heile veka pga. forkjøling. Han har vorte dreven korona-testar; heldigvis 3/3 negative.

Tenkjer av og til på kva eg skulle ha likt å gjere når dette er ferdig. Komme seg lit ut i verda igjen. Reising er nok ikkje like planke som det var. Har ein kollega som er frå Teneriffe. Ho var der i jula, prøver no å komme seg heim hit igjen... Stikkord: Snøstorm i Madrid og korona-test-sertifikat som går ut på dato = 5 dagar ekstra i Madrid... Håpar ho kjem seg heim i dag!

Jaja, det er berre å brette opp litt ekstra heimekontormotivasjon, og komme igang... Have a good one!

God morgen fra "Dubai". Det er ihvertfall hvordan det føles å bo i Lillestrøm om dagen. Det bygges høye blokker over alt rundt meg.

Nå bærer det inn en tur til Bortekontoret. Det skal bli litt deilig.

Så @EB det er bare å komme forbi på kaffe om du har pause i heldagsen din.

Vi har også gjort en sjefsbestlutning om sommeren. Vi har offisielt gitt opp å dra til LA og Vegas i slutten av Juni. Det høres mer ut på regjeringen som de har planlagt semi lockdown ut sommeren. Så vi har leid en hytte i stedet. Så det blir den tunge turen innom BA og avbestille long haul billetten nå etterpå. Makan.

Men men. Det er kaffe i koppen og Guaraná i kjøleskapet. Så ha en fin en.

God morgen fra Lillestrøm. Litt fredeligere hjørne her sørvest i byen. Enn så lenge, de finner nok noe å bygge ut her også etterhvert. Vel vel. Forsatt sykemeldt med armen som har fått nye øvelser av fysioterapeuten. Tok kanskje litt mye i her i går så vondt i dag. Overarmsbrudd er ikke veldig moro. Tid tar det også. Det finnes verre ting og det går sakte fremover i hvertfall.

Nyheter på flyfronten i dag. Norwegian kutter langdistanse, sikkert smart nå. Bygge seg opp i Skandinavia og Europa etter pandemien. Jeg har flydd SAS de siste årene mye, men nå ser jeg det ann litt. Skal sikkert fly i framtiden, sikkert med SAS også. Kjøpte ferieleilighet i Norge med tanke på å gjøre noe litt annet og kanskje ikke være så fokusert på å fly kun med ett selskap og måtte tjene poeng i året. Hopper ikke på Wizzair akkurat, men kan shoppe flyreiser som man trenger det etter pandemien. :)
Besøke mine svigerforeldre i Japan står jo på lista når ting roer seg. De har bygget et nytt hus også. Men i Japan øker smitten for tiden.

Det var dagens tankespinn. :) Ha en fin en!

I natt drømte jeg at en B737 med Norwegianhale (nedover, altså var halefinnen montert under flyet) og SAS kropp krasjet etter takeoff fra Tromsø lufthavn. Hvor man får disse ideene fra vet jeg ikke :p

God dag fra Oslo. Etter at gårsdagen ble av det slappe slaget så er formen bra i dag. Skal straks ta turen til Brilleland fordi brillene ble ødelagt i går. Kjøpte idiotforsikring da jeg kjøpte dem så det burde gå i orden. Så litt diverse andre ting å følge opp.

God morgen fra "Dubai". Det er ihvertfall hvordan det føles å bo i Lillestrøm om dagen. Det bygges høye blokker over alt rundt meg.

Skal de bygge sånn megaflyplass på Kjeller også?

God dag fra gjemmekontoret. I dag jobbes det med en bil som har 727 i bilnummeret. Snaaart helg!

Hw en god en :)

Skal de bygge sånn megaflyplass på Kjeller også?

Etter hva jeg forstår har de vel faktisk bestemt seg for å bygge mikroflyplass. :)

Ikke er det helt Burj al Arab som bygges rundt om heller.

Så det jeg vil karakterisere Lillestrøm, eller hva det er i ferd med å bli er dette:

"Velkommen til Lillestrøm. Et Dubai i miniatyr. Opplev hvordan den 1% heldigste delen av Norges befolkning har det. Fra det sekundet du ramler småbrisen ut av mikroflyet ditt og rusler ned i sentrum. Ta deg en stor 0,6 Ringnes (gjerne før lunch) på Martins pub på vei ned mot Nord Europas største ferskvannsdelta. Se vakre og vellykkede mennesker hvor enn du snur deg, og nyt skyskraperne (kun hvis tåka ligger lavt) som er i ferd med å reise seg rundt dette mekkaet for luksus og opplevelser. Bo på noen av landets mest luksuriøse hoteller. På Thon Hotel Carlton har du gratis frokost på glamorøse Egon og kan krabbe til/fra både Minuttburgern og byens mest kjente utesteder - UTEN å bli sår på knærne. Ute etter mer friluftsliv? Da er det bare å ta med fiskestangen og stille deg opp sammen med de mange andre lokale fiskerne utenfor utslippet til RA2 og Dyno Industrier.
Lillestrøm - kun 15 minutter med tog i fra slummen (Asker/Bærum)"

Turistmagnet. Garantert. ihverfall til blokaden løftes covid'en er dressert.

Vel, her i Georgia er det langt frem. Man vaksineres mer eller mindre på individuell basis (det føles ihvertfall slik) og amittetallene øker fortsatt jamnt. Så vi får håpe at pandemien mirakuløst møter veggen når onkel Joe tar over neste onsdag, slik enkelte påstår. Jadda.

Sol og fint ute, og såvidt under null. Den store trykkokeren jobber tungt, og bikkkjene er i helspenn. De vet hva den inneholder. :)

Hola fra skauen. Endelig en iskald Budweiser i godstolen foran peisen etter en hektisk dag. Telefonmøter, massiv trippeltriumf handling (nesten 200 kroner i dag) og en deilig tur i marka.

Nå er barna foret og det vanker vellagret entrecôte og rødvin på de eldre i kveld.

Fikk vite i en bi-setning av dragen at hun skal ha gjemmekontor i morgen som betyr at ego/singel-fredagen får en noe annen agenda.

Back