Ser at Haneda flyplassen i Tokyo, HND, er i vinden med økt internasjonal trafikk. Mange tunge aktører har eller er i ferd med å åpne ruter hit i tillegg til sine ruter til NRT, CX, SQ, TG, BA for å nevne noen eksempler.
HND er jo som kjent tidligere hovedflyplass i Tokyo inntil 1978 når NRT var ferdigstilt (NRT har vel forsåvidt vært kritisert for sin beliggenhet langt ut av byen i forhold til HND som nesten ligger midt i byen). Etter den tid er vel HND hovedsakelig blitt benyttet til innenrikstrafikk og viktige destinasjoner som ICN, PEK, PVG osv. Dette har dog ikke forhindret HND å være den største flyplassen i Japan målt i antall reisende, nesten dobbelt så mye PAX som NRT. På HND er de vel i disse dager i ferd med å ferdigstille ny international terminal, er målet at HND skal avlaste NRT på den internasjonale trafikken pga overkapasitet e.l.?
HND er jo som kjent tidligere hovedflyplass i Tokyo inntil 1978 når NRT var ferdigstilt (NRT har vel forsåvidt vært kritisert for sin beliggenhet langt ut av byen i forhold til HND som nesten ligger midt i byen). Etter den tid er vel HND hovedsakelig blitt benyttet til innenrikstrafikk og viktige destinasjoner som ICN, PEK, PVG osv. Dette har dog ikke forhindret HND å være den største flyplassen i Japan målt i antall reisende, nesten dobbelt så mye PAX som NRT. På HND er de vel i disse dager i ferd med å ferdigstille ny international terminal, er målet at HND skal avlaste NRT på den internasjonale trafikken pga overkapasitet e.l.?
Last edited: