Tog til Torp i stedet for større Gardermoen

Trety

ScanFlyer Rusty
Tog til Torp i stedet for større Gardermoen

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060816/NYHET/60816005/1099/NYHET

Re: Tog til Torp i stedet for større Gardermoen

Det bør absolutt komme togforbindelse til Torp!!!!

Men nå er det vel ikke den 3. rullebanen som er mest prekær på OSL. Det eneste som har blitt utvidet der er jo P-hus og Tax-free, og det trengs en T2 NÅ!!

Ja, jeg avviser ikke at disse tankene er gode. Men det er jo bare unnskyldninger for å hindre utbygging av Gardermoen, som er nødvendig. Dessuten er vel det verste at utbygging på OSL kan skrinlegges og så blir togutbygging utsatt på ubestemt tid.

Bare for å antyde; Kompetansen på flyindustrien er kanskje ikke på topp hos Miljøverndept og statsråd Bjørnøy.

Forsering av dobbelspors jernbaner til vestfoldbyene og østfoldbyene med stasjoner på Torp og Rygge kan motvirke behovet for en tredje rullebane, heter det i høringsbrevet fra Miljøverndepartementet.

:exclamati ;)

Originally posted by Someone

Men nå er det vel ikke den 3. rullebanen som er mest prekær på OSL. Det eneste som har blitt utvidet der er jo P-hus og Tax-free, og det trengs en T2 NÅ!!

Ja, mulig jeg leste litt fort og unøyaktig. Hvis det kun var en tredje rullebane dette dreide seg om er det jo ikke så prekært. Det var behovet for en ny terminal jeg trodde skulle minskes med dette. ^_^

Sikkert noe jeg har gått glipp av, men hvordan kan OSL en gang komme til å trenge en tredje rullebane når LHR klarer seg med to?

Huff, disse miljøsvinene..Hindrer utvikling av infrastruktur.. Og dobbelspor til både Vestfold/Sørlandet og Østfold/Svenskegrensa bør vel uansett bli bygget uavhengig av Torp og Rygge..

Ingen dum idè med dobbeltspor til Rygge og Torp.

Det må vel føre til at tog vinner terreng i forhold til bil blandt reisende mellom Oslo og byene langs jernbane traseen.

Jeg vet ikke om miljøvernministeren er klar over det, men det er faktisk dobbeltspor til Rygge allerede. (Med unntak av en liten bit gjennom Moss.)

Nå er vel ofte miljøvernministeren en "kvoteringspost"........:rolleyes:

Originally posted by Herlov

Jeg vet ikke om miljøvernministeren er klar over det, men det er faktisk dobbeltspor til Rygge allerede. (Med unntak av en liten bit gjennom Moss.)

Den lille biten er vesentlig i tillegg til nytt dobbeltspor Oslo-Ski.
Om ikke ministeren selv er personlig oppdatert på alle detaljer er sikkert hennes stab det. :smile2

Originally posted by TG923

Originally posted by Herlov

Om ikke ministeren selv er personlig oppdatert på alle detaljer er sikkert hennes stab det. :smile2

Hadde ikke satset penger på det!

Originally posted by litt-amatør

Bare for å antyde; Kompetansen på flyindustrien er kanskje ikke på topp hos Miljøverndept og statsråd Bjørnøy.

Nå er det vel ikke akkurat flyindustrikompetanse Bjørnøy driver med, eller skal drive med, i denne saken. Det handler om samferdsel i et større perspektiv, og miljømessig har hun muligens et godt poeng.

Men om hun har rett, og om hun når fram med utspillet - se, det er en annen sak ...

Miljøverndepartementet ber jo bare om en vurdering her - standpunktet er ikke endelig tatt. I tillegg til dobbeltspor til Østfold og Vestfold nevnes også endringer i rutestrukturen med flere direkte flyforbindelser utenom Oslo og de konsekvensene det gir i framtiden.

Hvor Ola Nordmann kan man tenke a???, bygg ut Gardermoen nå .
Det ender jo bare med at man må bygge ut Torp og Rygge hvis man skal ha mer trafikk der.

Er greit at man har hurtigtog til Torp ellr hva det er snakk om , men herre, nå er Hovedflyplassen på Gardermoen, bygg den ut. Det er viktig med en fin flyplass som første intrykk når man kommer til Norge:huh:

Jeg blir irrtert av norske politikere.

Originally posted by plane-spotter
Jeg blir irrtert av norske politikere.

For de er så mye verre enn alle andre politikere? :lol:

Hele tognettet rundt hovedstaden er rimelig klar for litt oppgradering, får jeg høre fra folk i bransjen. En 2-spors jernbane fra Hamar-Sandefjord og Larvik er noe som burde ligge litt høyt på dagsorden i tillegg.

Originally posted by GFL

Hele tognettet rundt hovedstaden er rimelig klar for litt oppgradering, får jeg høre fra folk i bransjen. En 2-spors jernbane fra Hamar-Sandefjord og Larvik er noe som burde ligge litt høyt på dagsorden i tillegg.

Jernbanen fra Fauske og Narvik til Tromsø trenger også litt oppgradering....;)

Back