Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Men nå er det jo slik at luftfartsinfrastrukturen i Norge blir betalt av brukerne, Les flypassasjerene i form av høye flyplassavgifter, underveisavgifter etc, slik at hans argumentasjon er jo i høyeste grad valid.Originally posted by DCHalvorsen
Det miljødirektøren burde tatt høyde for er at hans argumentasjon mot høyhastighetstog i form av 200 metersbelter og støy også kan brukes mot motorveiutbygging, og at hans bekymring for offentlig pengebruk på jernbane også kan brukes mot offentlig pengebruk på flyplassutvidelser.
Originally posted by Farmer
Men nå er det jo slik at luftfartsinfrastrukturen i Norge blir betalt av brukerne, Les flypassasjerene i form av høye flyplassavgifter, underveisavgifter etc, slik at hans argumentasjon er jo i høyeste grad valid.Originally posted by DCHalvorsen
Det miljødirektøren burde tatt høyde for er at hans argumentasjon mot høyhastighetstog i form av 200 metersbelter og støy også kan brukes mot motorveiutbygging, og at hans bekymring for offentlig pengebruk på jernbane også kan brukes mot offentlig pengebruk på flyplassutvidelser.
Yeah right. Svada fra ende til annen!Her er det flere som konstruerer en virkelighet de så argumenterer opp mot. Nye og moderne tog er mer miljøvennlig enn nye og moderne fly. Derfor håper jeg at vi får høyhastigshetstog mellom de store byene i Sør-Norge og dermed en konkurrent til flyene.
Nettopp pga toppografien i Norge er som den er! Hadde mesteparten av passasjerene på strekningen du nevnte vært "lokal" pax så kunne det kanskje være at du hadde rett!Husk at flyrutene Osl- BGO/TRD er europas 4 og 5 mest trafikerte rute! Det har i europeisk sammenheng vist seg at hurtig tog tar store jaffs av flytrafikken. Se Tyskland, Frankrike ect....
Originally posted by MartinL
Jeg skulle gjerne ha hørt argumentene for å velge fly (ikke aerofile entusiaster) om det eksisterte et slikt hurtigtog!
Originally posted by EB
Men det håpløse i norsk debatt om høyhastighetsbaner - er at det legges opp til enkeltsporet bane...da blir ikke tidsbesparelsen så stor alikevel...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.