To nye SAS-ruter fra OSL W12

Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Oslo-Palanga vil gå kl. 11.30 på mandager, onsdager og fredager som SK2742 og tilbake kl. 14.30 som SK2743.
 
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Og Geneve vil gå lørdager (antar så lenge det er skisesong i Alpene?) som SK4131/2 13:25-16:00 og retur 16:55-19:30

GVA har de jo prøvd seg på før, og Palanga kom overaskende på meg

Noen info om når disse rutene starter opp? Elelr noen pressemeldinger om dette?
 
Last edited:
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

SK til GVA har vel gaatt som charter paa loerdager i mange aar, men de satser vel paa egen haand neste vinter. Norwegian ser ut til aa ha suksess paa ruten ettersom den gaar hele aaret, 3-4 dager i uken avhengig av sesong.
 
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Og Geneve vil gå lørdager (antar så lenge det er skisesong i Alpene?) som SK4131/2 13:25-16:00 og retur 16:55-19:30

Helt greie rutetider til Geneve det der, selv om Swiss sin 09:45 til Zurich med retur 16:15(?) passer enda bedre for transfer med tog. Swiss har jo også gratis skibag ;)

Norwegian sine rutetider til Geneve passer såpass dårlig med tanke på transfer videre (ser nå at det er ankomst 20:20), at en kammerat med ID-rettigheter heller valgte å kjøpe billett på Swiss sammen med oss.
 
Last edited:
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Palanga? Den må jeg helt ærlig innrømme jeg ikke så komme. DY flyr jo også dit fra OSL 2x ukentlig, og klarer vel knapt å fylle de to avgangene. Når man se de lave prisene til og med midt i høysesongen så tror jeg ikke flyene er særlig fulle. Og her skal SK fylle tre fly i uka i konkurranse med DY, og med en CASK som er dobbelt så høy som Norwegians? Tipper den ruta får en veldig kort levetid.

Hadde det ikke vært bedre om SK prøvde seg på noe mer spennende, som f.eks OSL-OTP?
 
Last edited:
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Kan noen fortelle meg hva folk vil til Palanga å gjøre??

BF:cool2
 
Re: 2 nye sk ruter fra OSL w12

Bucharest spennende? Veeel... jeg vet om en del destinasjoner som er mer spennende enn det.

Er nok mange destinasjoner i Øst-europa som er mer spennende, men de må være interessante for turister samtidig som de har en god del etnisk trafikk, slik at man får ruta til å gå rundt.
 
Hvordan i huleste er det mulig å ha en rute med 1*ukentlig, og bare på lørdager? Det må utelukkende være skiturister det da?
 
Hvordan i huleste er det mulig å ha en rute med 1*ukentlig, og bare på lørdager? Det må utelukkende være skiturister det da?

Ja. SAS har hatt det samme til Salzburg og Innsbruck.
God utnyttelse av flåten på en dag med få ruteavganger, dessuten går det sikkert an å få inn en del ekstra på skifrakt.
 
Ja. SAS har hatt det samme til Salzburg og Innsbruck.
God utnyttelse av flåten på en dag med få ruteavganger, dessuten går det sikkert an å få inn en del ekstra på skifrakt.

Ja, de kan sikkert tjene penger på den nye ruten til Sveits. Men jeg synes en Ski bag burde være inkludert i prisen, slik som det er hos Austrian og Swiss. SAS liker jo å reklamere seg selv som et gebyrfritt selskap.
 
Ja, de kan sikkert tjene penger på den nye ruten til Sveits. Men jeg synes en Ski bag burde være inkludert i prisen, slik som det er hos Austrian og Swiss. SAS liker jo å reklamere seg selv som et gebyrfritt selskap.

Siden SAS aldri gjør noe riktig, så flyr du vel ikke med de uansett?

Skifrakt er ikke engang gratis på ski-charter, så hvorfor skal ikke SAS ta betalt for dette? At Lufthansa setter en limit på 1 kolli var jo ikke et problem i en annen tråd.

Swiss og Austrian vil uansett ikke konkurrere siden SAS flyr direkte mellom OSL og GVA. En typisk skiferie koster 15-20k for en uke, så skifrakten vil sjelden være utslagsgivende for valg av selskap. Snakk om å klage siden det er snakk om SAS.
 
Back
Top