• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

To fly fra Bergen

sukram

ScanFlyer Gold
Ser at både WF616 og WF618 går fra Bergen til Tromsø idag. Noen som vet hvorfor det går to maskiner og om begge er/var 400-maskiner?

Widerøe kan du gå inn på "er flyet i rute", velge Bergen og klikke på rutenumret til avgangen du er interessert i. Da får du opp all info om den aktuelle flymaskinen ;)

WF616 = DASH 8 Series 400 Reg.nummer LNWDD
WF618 = DASH 8 Series 400 Reg.nummer LNWDD

Egil

Ja, fant faktisk den muligheten et minutt etter at jeg postet spørsmålet, så var vel litt for utålmodig. :colgate: Men det var egentlig hvorfor det går to maskiner jeg lurte mest på.

Det gjorde nok det ja. "Donald Duck" LN-WDD fløy mandag WF616 BGO-TOS med retur som WF619. Så kom den opp igjen på kvelden og overnattet til tirsdag, første nattstopp av en Q400 i Tromsø så vidt jeg vet. Dro ut på morgenen på charteroppdrag som WF7414 opp til Longyearbyen. Så det er riktig at denne flymaskinen var to ganger i Tromsø i går, og nei, det er ikke vanlig.

var bare et tilfelle mens jeg var i WF der vi fikk en charterforespørsel fra BBC (under SAS Braathens-streiken) om en tur til LYR, og flygesjefen sa at "vi flyr ikke til LYR". Der gikk man glipp av gode penger, så det er hyggelig å se at WF nå flyr til LYR. Good!

Originally posted by CK var bare et tilfelle mens jeg var i WF der vi fikk en charterforespørsel fra BBC (under SAS Braathens-streiken) om en tur til LYR, og flygesjefen sa at "vi flyr ikke til LYR". Der gikk man glipp av gode penger, så det er hyggelig å se at WF nå flyr til LYR. Good!

Tror neppe noen fra fagforeningene WFF eller WKF ville fløyet opp til LYR pga streik i BUSK! Ellers i året? Såklabert...

Back