• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

To bilder

l188

ScanFlyer Blue
SASA-330_2.jpg


Dash8-100, level flight, cruise power. Gult mot gult er feather.
DSC_0779.jpg
 
Det siste bildet er veldig intertessant å se! Er det samme på Q400 med fancy bøyde propellplader eller har de en annen form for feather eller minimum drag windmilling?
 
Fancy bøyde propellblader har nok mer med effektivitet å si. Q400 er litt yngre enn gode gamle 100, som ikke er i Q klubben:-)
 
Er den featherindikatorgulestripen for at pilotene skal kunne dobbeltsjekke at propellen har featheret ved en eventuell motorstans i lufta?
 
Flotte bilder. :) Likte best det siste bildet slik du fikk tatt det ble det veldig kult synes jeg da ihvertfall, takker for titten på disse to bilene.
 
Back
Top