Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet
Reiste AES - BGO - AES i går.
På turen AES-BGO var det forsåvidt nesten fullt (ca. 90%).
På returen var belegget omtrent 60%.
Er dette nok til at SAS skal drive med overskudd på en slik rute?
En annen ting;
Mens jeg satt på BGO og ventet, satt jeg og så på boardingen av et fly til KSU.
Det var en 737 som skulle fly fra BGO-KSU.
Totalt talte jeg 21 reisende....
Er dette normalt? Og hvor mye taper SAS på en slik flyvning??
Ser forøvrig at vanligvis blir ruten operert av en Fokker50, men likevel..
Hvor stort belegg må selskapet ha i snitt for å ikke tape penger på slike ruter?
Reiste AES - BGO - AES i går.
På turen AES-BGO var det forsåvidt nesten fullt (ca. 90%).
På returen var belegget omtrent 60%.
Er dette nok til at SAS skal drive med overskudd på en slik rute?
En annen ting;
Mens jeg satt på BGO og ventet, satt jeg og så på boardingen av et fly til KSU.
Det var en 737 som skulle fly fra BGO-KSU.
Totalt talte jeg 21 reisende....
Er dette normalt? Og hvor mye taper SAS på en slik flyvning??
Ser forøvrig at vanligvis blir ruten operert av en Fokker50, men likevel..
Hvor stort belegg må selskapet ha i snitt for å ikke tape penger på slike ruter?