Tja, nok en dag på Sola...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Tja, nok en dag på Sola...

Irriterende å bo så lang fra flyplass (bruker samme tid som et fly fra Gardermoen til Sola...) når dataen varsler et fly en ikke har bilder av, og for oss som bor der Seattle forlanger at alle B737 skal fly, så er det velkomment hver gang vi ser en Airbus. Denne gang dro Spanair på chartertur TIL Norge, og ikke FRA Norge, men alle turistene hadde like klær, i grønt/brunt og med lik takt marsjerte de bort til de ventende busser, som ikke var airbusser, men derimot Volvobusser bygget på karosseri fra Stryn, nemlig Vest og Finland...

Den svingte babord - hmm, kjørte den feil...?
HO9_4722.jpg

Den la visst merke til et Spansk flagg ved siden av et Nato flagg...
HO9_4726.jpg

Så skal alle soldatene innlosjeres i brakkebyen dere ser i bakgrunnen, som enkelte andre kaller for Sola Sentrum...
HO9_4817.jpg

Før var de i samme familie, nå holder de knapt hender...
HO9_4735.jpg

I full oppløsning fikk dette bildet faktisk en utrolig 3D-effekt, der hvor skog går over i skyer/himmel...
HO9_4744.jpg

SAS er virkelig i krise, nå flyr de maskiner med "gi BUD" på... Akkurat som om det skulle friste Lufthansa...
HO9_4751.jpg

Brasilianere kan det der med linjer - og former...!
HO9_4844.jpg

HO9_4851.jpg

Ja, jeg kunne ikke dy meg denne gang heller - lav ettermiddagssol som treffer flyene når de svinger opp mot gate kan værs så flott å undereksponere...
HO9_4865.jpg

HO9_4902.jpg

Propeller-heaven...
HO9_4898.jpg

HO9_4933.jpg

HO9_4697.jpg

Ingen av mine bilder kunne blitt antatt hos A.net og dets like, selv om samme bilder er blitt svært positivt mottatt her på forum... For meg betyr nemlig fotografiet like mye som flyet, og kan en kombinere disse to store interesser så kan ingen få meg til å gjøre et bilde statisk, med korrekt avstand til motivet oppe/nede, venstre/høyre osv osv osv. Jeg påstår ikke at jeg har rett og andre galt, men fotografering er i mine øyne noe som oppfattes forskjellig etter hvis øyne som ser...
HO9_4670.jpg

Gassgrill fra Canada...
HO9_4786.jpg

USA vrs. Canada...
HO9_4799.jpg

hei å hå

H

Last edited:
Re: Tja, nok en dag på Sola...

Bra dag på jobben dette, Harald.
Godt at noen får nye regs i boken sin :)

Bra bilder dette Harald.

Og som vanlig er kommentarene meget bra :)

Men utalelsen din om Embraer tror jeg ikke jeg vil si meg enig i...

Eg sier meg gledlig enig med uttalelsen om Embraer! :) Synes de er kjempeflotte maskiner!

Du fanger forresten samme Easter"egget" som meg forleden dag på Flesland.. G-MAJP :)

Men dette var flotte bilder, og kommentarene dine er alltid like artig å lese, Stå på! ;)

Bilde nr. 5 var helt fantastisk. Hadde vært konge å hatt en høyoppløselig versjon av det på skrivebordet Harald.

Nydelige bilder, som alltid. Jeg koser meg glugg ihjel med dem, og kommentarene dine lokker alltid frem smilet :).

Er forøvrig helt enig med deg i din fotofilosofi. Ikke noe negativt sagt om A.net, men jeg synes dine bilder er mye mer spennende!

Nydelige bilder, som alltid. Jeg koser meg glugg ihjel med dem, og kommentarene dine lokker alltid frem smilet :).

Er forøvrig helt enig med deg i din fotofilosofi. Ikke noe negativt sagt om A.net, men jeg synes dine bilder er mye mer spennende!

Takk å takk... Nei for all del, jeg surfer A.net hver eneste dag selv, og finner stadig perler - og det er jo forståelig at flyet er i sentrum, men jeg liker best selv å fotografere litt anderledes...

hei å hå

H.

Utrolig flotte bilder, Harald! Sylskarpe og mange spennende vinkler :)

Back