• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tirsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Her er hjemmekontoret åpnet og nå er det nesten som en Agatha Christie bok...kun 3 ansatte igjen som er i jobb av over 100. Noen lyspunkt er det...lojale gjester som bestiller nye opphold og samlinger til høsten og neste år. Vær raus er også dagens oppfordring.

God morgen fra Lillestrøm. Her må man straks på jobb for å holde hjulene i gang. Satser på en hyggeligere busstur enn i går da passasjer sto over bussfører i fart og skrek så spyttet sprutet: Kjør fortere og Dra til Helvete! Det er helt utrolig hvordan enkelte er... Heldigvis, de fleste er mer omsorgsfulle i disse dager. Mange tenker på andre og det er rørende å se. :) Ha en fin dag og hjelp til på dugnaden!

God morgen fra Stavanger. Alltid godt å komme hjem etter tur, men det føltes ekstra godt denne gang. Var uvirkelig å se hvor stille det var på CPH, TRD og SVG. Gikk et stort grøss gjennom kroppen når en selv kjenner dette på kroppen. Huff å huff.
Vell, ingen store planer her, blir litt rydding og vasking tenker jeg.
Ha en bra tirsdag! :)

Mornings fra Hvalstad. Kona som har prioritet på hjemmekontor i dag. Merker jeg allerede gleder meg mest til en løpetur senere. Men innen da skal det lages en stor gryte bolognese, og bilen trenger både bensin og en vask. Ha en fin dag

God morgen. Hjemmeskolen er i gang for en, den andre er litt tregere både på badet og med arbeidet... Merker at lærerjobben kan være en tålmodighetsprøve.

Planen ellers er å få papir på at en er frisk nok de neste to årene, også kanskje en tur på ski som fysisk aktivitet med jentene. Vurderer om Sollihøgda eller Frognerseteren er beste alternativ.

Ny dagen.

God formiddag. Mye dystert med Korona men så dukker det også opp noen små lyspunkter: Skolen har somlet og somlet med å innføre MS Teams for elevene. Men i løpet av gårdagen var det implementert og i god drift! Størst jubel var det over chat-funksjonen. Den kommer garantert til å bli mye brukt i ukene fremover.
Nå gjelder det bare å få aktivisert yngstemann som roter seg systematisk gjennom hele huset! Ser det bomba ut? Ja!
Ha en fin dag alle flysnakkere :)

God morgen fra hjemmekontoret.
Litt dystert da jeg blir delvist permittert fra slutten av uka. Gud vet for hvor lenge....
Litt dystert var det også før jeg la meg i går kveld da internett forsvant fra kåken. Heldigvis var det tilbake da jeg sto opp. Hadde vært krise med hjemmekontor for meg og hjemmeskole for ungene.

Så da er dagen i gang!
Hold dere friske, folkens!

Hemmakontor som gäller i Finland också.
Alla barnen hemma med hemmaskola.
Internet går på högvarv.

I väntan på att bli permitterad i säkert en månad.

Så länge flyet står på backen behövs ingen i back office.

Håll er friske allesammen.

God tirsdag fra Skottland.

Har pådratt meg noe så skummelt i disse dager som en forkjølelse, samtidig som arbeidsgiver ville ha signatur på at jeg ikke hadde symptomer som hoste etc... tre uker i forveien før jeg etter sigende skal reise tilbake på jobb. Tok coronatesten på NHS sine hjemmesider, og fikk "computer says no" på det.

Livet ser ut til å gå sin vante gang her vertfall, bortsett fra at det var umulig å finne kylling eller noen andre ferske kjøttprodukter på butikkene i går ettermiddag. Dasspapir var det også helt fritt for, til og med det som har tekstur som sandpapir som har fått ligge i fred til nå. Får prøve litt tidligere på dagen i dag og se om det er større sjanse å finne noe da.

Boris sine tiltak så langt er noe slappere enn Erna's. Her er tydeligvis strategien å skjerme risikogruppene, samt å isolere seg kun om man får "ja" på coronatesten.

Får bruke dagen til indretjeneste, så hjemmet ikke ser helt bombet ut når madammen kommer hjem fra kurs i kveld.

Ha en finfin tirsdag folkens :)

God morgen fra hjemmekontor. Med all permiteringer og alle fly som blir satt på bakken, så er det ingen grunn for å stå på sand dyna på RW19R å se etter noen fly - blir hjemme på kontoret.

Ha en flott dag videre.

Jan

God dag fra skoganten, andre dag som lærer fungerer bra og jeg føler barna mobber meg minimalt. De prøver å be meg gå på gangen, men så lettlurt er jeg ikke.

Man får noen bølgedaler hvor man synes litt synd på familien og seg selv, men så tenker jeg på stakkaren som sitter i Yemen som har hatt denne situasjonen x 10000 og i tillegg krig på toppen av det hele.

Vi er fryktelig heldige at vi er i Norge når slike ting skjer og at vi har et ganske så stort fallnett.

Lykke til der ute og igjen honnør til de i helse,

God morgen fra fortet nede i EU.

I dag fikk jeg første leveranse med mat på døra, frossenpizza og biomelk (+++). Merkelig nok hadde fyren med seg 3 bokser, selv om jeg hadde fått forsendelsesbekreftelse på 2. Så han åpna den og begynte å gi meg en pakke epler... Som jeg har allergi mot, så jeg sa, nei dette har jeg ikke bestilt. Pga virustidene fikk han ikke lov å ta det med seg tilbake, så nå har jeg gangen full av gratis potet, tomat, gulrot, eple, løk og banan. Da jeg får leveranser av grønnsaker fra en lokal bondegård har jeg nå tatt kontakt med en lokal gruppe for å høre om det er noen gamlinger som trenger potet og eple osv.... :)

Jaujau, senere blir det vel å gå seg en tur i en skog. Og siden hele Norge baker, så må jo jeg også bake. Rundstykker tenkte jeg. Går så greit å fryse ned.

God morgen fra Lillestrøm. Sitter her og hjemmekontorerer sammen med elefanten min.

I går gikk jeg for den gamle delikatessen Spagetti Ala Capri mens Storsmurfen gjemte seg i avsky på soverommet. Synes egentlig det er en undervurdert rett. I dag skal vi i fellesskap klemme til med Sodd. En perle.

Gleder meg allerede til helgen da vi kan spe på med vin. I mellomtiden skal jeg finne noe nytt å vaske.

Er det for tidlig å spyle verandaen med brannslangen?

Ha en fin en

God formiddag fra Tananger,

Hjemmekontor fungerer greit idag og og det skal gå greit i ukene det er behov for det. Litt rart er det etter årevis med jobbreiser hver uke uke i alle retninger å bruke jobbtiden hjemme. Min bedre halvdel er fornøyd med det. Verden vil gå videre , det har vi sett før. Situasjonen nå ligner på den vi hadde vinteren og våren 1991. Nesten ingen flytrafikk , tomme flyplasser og en rekke selskaper som dessverre gikk over ende. Jeg har opplevd dette før.

Jaja, hjemmekontorering har man holdt på med siden 2008 ...

Registrerer at viruset ennå ikke har kverket hverken flypratere eller facebook-venner. Vi må være en hardfør gjeng.

Fikk hjem Svigerbeistet på 80 i helgen, så prøver generelt å ligge litt lavt i terrenget. Har en butikk i området som generelt er dårlig besøkt, så det er et fint sted å proviantere. Etter at befolkningen gikk berserk i supermarkedene på lørdag, er det nå normale forhold og hyllene er i ferd med å se normale ut igjen. Unntatt når det gjelder dasspapir og antibac, da.

Det hele er egentlig litt surrealistisk. Man sitter og jobber, kommuniserer med kunder og kolleger, følger med på nyheter og blir dratt inn i en ‘pandemoniumsmodus’ som mest ligner på noe man leser om i bøker fra når samfunnet bryter sammen. Og så setter jeg meg i bilen og kommer ut blant folk hvor alt tilsynelatende surrer og går som normalt. Lett uvirkelig ...

Velvel, frokost og første kaffekopp er unnagjort og snart må jeg vel sveive i gang noe til beistet. Fruen har allerede kjørt i gang sitt heimekontor. Det skal bygges flere sykehus ...

God morgen fra Lillestrøm. Sitter her og hjemmekontorerer sammen med elefanten min.

I går gikk jeg for den gamle delikatessen Spagetti Ala Capri mens Storsmurfen gjemte seg i avsky på soverommet. Synes egentlig det er en undervurdert rett. I dag skal vi i fellesskap klemme til med Sodd. En perle.

Gleder meg allerede til helgen da vi kan spe på med vin. I mellomtiden skal jeg finne noe nytt å vaske.

Ha en fin en

Her ble det vin i går...men vi hadde skikkelig pasta bolognese...tror kanskje det blir vin i dag også...

Her ble det vin i går...men vi hadde skikkelig pasta bolognese...tror kanskje det blir vin i dag også...

Saft suse. Vi tenkte det var lurt å vente til helgen. Evt torsdag...

Ja, eller onsdag eller noe

Back