God morgen fra TGV toget mot Nantes. Elegant og sømløst er neppe stikkordene i kampanjen for dette tog for fly opplegget. Mye kø og styr, men er jo bittelitt gøy med en ny vri på ting også.
Nå skal jeg kontorere litt her og så blir det ratt også tid for en nap.
Ha en ytterst stilig dag!
Det der høres veldig fransk utHvordan opplever du togene og reisen ellers ? Reiser du på 1. klasse eller 2. ?
Reiste med TGV fra Paris ned til Arles for hmm, ca. 15 år siden, og da betalte vi noen hundrelapper ekstra for 1. klasse, og da var det med servering med champagne. Selve togreisen var smoooth og behagelig.
Det er helt kjempefransk, faktisk. Reiser første klasse. Kostet bare bittelitt mer. Nå er det ingen servering pga Covid. Er vel faktisk spise og drikkeforbud. Men tror all servering uansett er i cafevogn nå. Behagelige seter er det imidlertid, og veldig stillegående. Så jeg koser meg.![]()
Jeg og sønnen tok Thalys fra Paris til Amsterdam for et par år siden. (Materiellet er ganske likt TGV). Det var også et svært behagelig reise. Vi kjøpte også 1. klasse (eller premium som det heter hos Thalys). Det kostet ikke så veldig mye ekstra. Tror det var snakk om noen hundrelapper per person. Da fikk vi mat og drikkeservering ved setene, to ganger faktisk. Først fikk vi et lett måltid mellom Paris og Brussel og deretter middag mellom Brussel og Amsterdam.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.