Re: Tips til ting å gjøre i London
Det varierer selvsagt hva unger er interesserte i og hva de orker å gjøre, men her er nå noen innspill:
Ta en tur gjennom Green Park til Buckingham Palace, se på changing of the guards. Spaser så videre ned til Westminster, Big Ben og over broen til London Eye. Der tar man turen opp i hjulet, som gir god oversikt over London (om det nå været tillater det). Like ved London Eye har du London Aquarium - der har jeg ikke vært så jeg kan ikke si noe om det.
Mine egne barn har hatt stort utbytte av Natural History Museum i South Kensington (min yngste var vel rundt 4 år første gang vi var der - hun hadde nok noe mer utbytte sist da hun var 5 og et halvt år, men like fullt spennende for en 4-5 åring, samt for far..

).
Du kan også vurdere å ta turen innom British Museum i Bloomsbury, for å se mumier, sarkofager m.m. (de har utrolig mye spennende der - også for barn). Blir datteren din lei så er det ikke verre enn å gå igjen. De fleste museer i London har gratis inngang, bortsett fra på spesialutstiilingene.
Om du selv liker moderne kunst så kan dere også ta turen innom Tate Modern på sørsiden av Themsen (gratis inngang også der), ta en spasertur over Millennium Bridge til St Pauls, eller ta et cruise på Themsen. Området langs elva på sørsiden er faktisk veldig trivelig å spasere i. Ikke langt unna Tate Modern, i retning London Bridge, ligger en replika av skipet "Golden Hinde" til Sir Francis Drake som han seilte rundt jorda med. Det er normalt åpent for publikum, men sist jeg spaserte forbi der (2 uker siden) så var det stengt.