Tips og erfaringer Karibien

Vi bodde på Majestic Colonial i Punta Cana i höstas. Godt fornöyde, Ok mat (till å väre all inclusive), greie rom og bra service. Var en rar blandning av eldre, nygifte og barnfamiljer der. Veldig stort område så var ikke för packet med folk likavel.

Se også på La Romana og Casa de Cambo, er nok en grei plass med alt inkludert og spesielt hvis man spiller golf.
Har dog litt blandede følelser etter at charter flyet mitt ble konfiskert der i 1987 fordi vi måtte betale en «bot» på $300.00 på veldig kort varsel. Kontaktet selskapet jeg jobbet for, Eastern Metro Express som igjen kontaktet Utenriksdepartementet i Washington DC som kontaktet den Dominikanske ambassaden og enden på visa var at skulle vi bli sluppet fri den kvelden måte boten betales ut av egen lomme. (Væpnete vakter passet på flyvemaskinen, jeg tenkte jo å hoppe inn og starte opp siden det var tomflying tilbake til Jomfruøyene, men automat våpnene over skuldra til vaktene så ganske ekte ut)
Måtte derfor dra til hotellet og dra Visa kortet for å få cash til å betale bot. Var i dårlig humør den dagen, men fikk jo pengene igjen av sjefen neste dag.

Se også på La Romana og Casa de Cambo, er nok en grei plass med alt inkludert og spesielt hvis man spiller golf.

Har dog litt blandede følelser etter at charter flyet mitt ble konfiskert der i 1987 fordi vi måtte betale en «bot» på $300.00 på veldig kort varsel. Kontaktet selskapet jeg jobbet for, Eastern Metro Express som igjen kontaktet Utenriksdepartementet i Washington DC som kontaktet den Dominikanske ambassaden og enden på visa var at skulle vi bli sluppet fri den kvelden måte boten betales ut av egen lomme. (Væpnete vakter passet på flyvemaskinen, jeg tenkte jo å hoppe inn og starte opp siden det var tomflying tilbake til Jomfruøyene, men automat våpnene over skuldra til vaktene så ganske ekte ut)

Måtte derfor dra til hotellet og dra Visa kortet for å få cash til å betale bot. Var i dårlig humør den dagen, men fikk jo pengene igjen av sjefen neste dag.

Jøsses!
Men det kunne gått langt verre:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Persillemassakren

Vi bodde på Majestic Colonial i Punta Cana i höstas. Godt fornöyde, Ok mat (till å väre all inclusive), greie rom og bra service. Var en rar blandning av eldre, nygifte og barnfamiljer der. Veldig stort område så var ikke för packet med folk likavel.
Takk for tipset!
Dette havnet på 81’ for 3 uker så noe dyrt, men vet jeg må opp i ca 50’ for å få noe skikkelig.

Takk! Har sett litt på La romana allerede. Din anbefaling havnet på 180’ så de har nok satt opp prisene betydelig i julen ja.

Er det noen har anbefalinger på hvilke nettsider som er best å benytte for å booke hotell i karibien? Føler at Hotels.com begynner å bli ganske så dyre og lite lukrativt ifht annet.
Har søkt litt på rocketmiles og ser at jeg ved å booke hotell til ca 70’ kan få ca 13000 norwegian reward. Jeg flyr ikke ofte med Kjos, men skal vel klare å finne noen turer ila 1-2 år. (Gyldighetstid er vel minst 1år?)

Så Grand Cayman har blitt tatt opp litt tidligere i tråden uten svar. Nå er det høyaktuelt for oss og vi er hakket fra å booke i starten av juli.

Er det noen som har erfaringer derfra? Og ideelt sett fra Marriott eller Westin?

Karibien i juli? Har folk blitt gale?

I juli er Middelhavet best. Har dere fått med dere Formentera eller Porquerolle?

Så Grand Cayman har blitt tatt opp litt tidligere i tråden uten svar. Nå er det høyaktuelt for oss og vi er hakket fra å booke i starten av juli.

Er det noen som har erfaringer derfra? Og ideelt sett fra Marriott eller Westin?

Siden ingen andre har svart kan jeg jo legge inn noe:

Jeg var en snartur innom i mars for noen år siden. Må si jeg ble litt skuffet over «byen» George Town, stort sett smokkfullt med cruiseturister samt overprisede jallarestauranter og fjasebutikker. Når det er sagt har de flotte strender, og hotellene som sådanne er sikkert helt ok. Men tror ikke du skal forvente allverden med severdigheter utenfor hotellområdet. Det er jo også unektelig mer nedbør sommerstid enn tidligere på året, dog ikke så mye som på høsten. Temperaturen ligger stort sett mellom 27 og 33 nesten bestandig, så har man tak over hodet og en kold en i hånden kan man saktens kose seg uansett vær.

Siden ingen andre har svart kan jeg jo legge inn noe:

Jeg var en snartur innom i mars for noen år siden. Må si jeg ble litt skuffet over «byen» George Town, stort sett smokkfullt med cruiseturister samt overprisede jallarestauranter og fjasebutikker. Når det er sagt har de flotte strender, og hotellene som sådanne er sikkert helt ok. Men tror ikke du skal forvente allverden med severdigheter utenfor hotellområdet. Det er jo også unektelig mer nedbør sommerstid enn tidligere på året, dog ikke så mye som på høsten. Temperaturen ligger stort sett mellom 27 og 33 nesten bestandig, så har man tak over hodet og en kold en i hånden kan man saktens kose seg uansett vær.

Tusen takk for innspill. Vi fant en ledig tur med BA der vi kunne bruke GUF2 upgrade vouchers og klinte til med 10 dager der nede.

Vi får heller ta med paraply. :)

Her kommer en tricky en: ønsker et varmt sted i april med utreise fra Chicago. Gode forslag mottas med takk. Cruiseturister kan finne en annen øy.

Problemet er at UA stort sett kun flyr til slike destinasjoner på lørdager fra Chicago. Tror de gjør PVR og Cabo hver dag. Og Honolulu.

Karibien i juni

Hei erfarne Flypratere.

Hva sier dere om å reise til Karibien i juni? Ser at flere nettsteder sier at orkansesongen begynner 1. juni, men vil tro det verste været kommer utover sensommer/tidlig høst? Kikket ved et innfall på billetter til Sint Maarten i juni, og det så ikke så halvgalt ut. Noen tips og råd rundt reise hit? Evt forslag til andre øyer å reise til? To voksne og to barn på 3 og 6.

Re: Karibien i juni

En orkan eller to er vel ikke å forakte?

Aruba, Curacao, St Barts, Dansk Vestindien, Guadaloupe - and the list contiues...

Jeg ville bare holdt meg unna sommeren.

Nå har jeg ikke noen anbefaling rundt spesifikt øy, men har ikke hatt noen frykt til å unngå orkansesongen. Har kun vært i Karibian i juli (British Virgin Islands) og oktober/november (St. Lucia)

Det å dra i lavsesongen har jo sine fordeler, både pris- og folksomhetsmessig. Kanskje også merkbart mindre amerikanere. Været er jo for det glimrende.

Da vi var på St.Lucia raste riktignok "Sandy" gjennom Karibia, men den gikk litt lenger vest, så det vi fikk var 3 regnbyger og en overskyet dag.

Takk for svar. Med to små grevlinger på slep ønsker vi bare ett stopp herfra. Veldig hyggelig værstatistikk rundt St Maarten og de andre holmene der i juni ser jeg. Og ja, å reise utenom sesong er magisk!

En orkan eller to er vel ikke å forakte?

Aruba, Curacao, St Barts, Dansk Vestindien, Guadaloupe - and the list contiues...

Jeg ville bare holdt meg unna sommeren.

Aruba, Bonaire og Curacao (ABC øyene) ligger utenfor orkanbeltet.

Hei erfarne Flypratere.

Hva sier dere om å reise til Karibien i juni? Ser at flere nettsteder sier at orkansesongen begynner 1. juni, men vil tro det verste været kommer utover sensommer/tidlig høst? Kikket ved et innfall på billetter til Sint Maarten i juni, og det så ikke så halvgalt ut. Noen tips og råd rundt reise hit? Evt forslag til andre øyer å reise til? To voksne og to barn på 3 og 6.
Det verste er vanligvis senere som du nevner, men aldri garantier. Om du kjøper normale billetter så ville jeg forsikret meg.
Aruba er som regel uten de problemene, og er plassen som vi drar. SXM er greit, kanskje litt mindre familievennlig. Har bodd på en del hoteller der, men Aruba er renere.

Back