• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Tipp topp(møte) tirsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Best tirsdag fra Ris. En liten tur ut til Kolbotn før toppmøtet på toppen av Oslo. Videre byr ettermiddagen på bobler i «sandkassa» - rett og slett greit at det er jul bare 1 1/2 måned av året. Men for all del…husk å nyte:-)

Morn fra Tønsberg. Her kunne jeg slått EB til tråden med god margin, så litt trøtt i trynet, men av en eller annen grunn er ikke vekkerklokken det...
Det skal hjemmekontoreres, men ikke de store planene utenom det. Kanskje de siste ukene grums endelig har sluppet taket nok til å prøve seg på litt fysisk fostring igjen

God morgen fra trd. Frokost snart ferdig så blir det tog til hakket mer sentrale strøk. Må dessverre advare mor Sennheiser Momentum 4 in ear. Veldig god lyd, men noicecancellingen er dårligere enn på mine to år gamle Jabra til 990kr. Etuiet er også for stort. Mulig jeg rett og slett mot krype til korset å kjøpe noe annet. Får vel desvere ikke returnert ørepropper hos Elkjøp.

God morgen fra kontoret. Fryser i hvertfall ikke på veien hit. Fortsatt redusert etter influensaen, men innbiller meg det blir litt bedre dag for dag. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret.. Klart faktisk å motså både Banan-Twist og Sfinx sjokolade her..Nå skal siste justeringene fär strandlivet på plass. Blir en hektisk dag og gleder meg allerede til å sitte med gjengen foran peisen i kveld.

God morgen fra kontoret.. Klart faktisk å motså både Banan-Twist og Sfinx sjokolade her..Nå skal siste justeringene fär strandlivet på plass. Blir en hektisk dag og gleder meg allerede til å sitte med gjengen foran peisen i kveld.

Ser det går sine runder på facebook at både Twist, Sfinx, Twix, sjokolademus, og det meste av norsk sjokolade har gjennomgått en "SAS-forbedring": aka mindre kokosmasse, mer sukker og fett, mindre mandelmasse i marsipanen, mer sukker og fyllmasse - og at pakkene har blitt mindre for samme pris. Trasige greier altså :<

Lais fra EU. I dag blir det halv jobbdag da jobb-bilen må ha nye vinterdekk og jeg har fått oppdraget å kjøre den til verkstedet.

Morn fra Lommedalen. Snart avreise mot Oslo for å ta dose 2 av Dengufeber vaksine hos Reisemedesin.no på "gamle riksen". Vi vil da være av meget få personer i Norge som har 2 doser mot dengufeber, dette da offentlige lege kontorer ikke gir vaksinen preventivt, bare 1 dose til de som allerede har hatt Dengufeber. Det er i dag 3 mnd siden vi fikk dose 1 og det skal være 3 mnd mellom dosene. Det er også 2 uker til vi tar LH's A320 til Fra og deres 747-400 videre til SIN. Håper å få gjort ferdig visumsøknaden til Papua Ny Guinea i dag. De må ha konto utskrift, så vi kan dokumentere at vi klarer å forsørge oss selv de 3 døgnene vi er der. Eneste land vi må forevise noe sånt. Fant til slutt ut at jeg ikke trenger å søke på forhånd til Vanuatu. For New Zealand tok man det på en app på telefonen, bilde av pass og bilde av ansiktet og et par spørsmål, så var alt i boks, meget enkelt, tok 3-4 min til sammen.
Ha en fin dag alle sammen, med eller uten stikk i armen.

God morgen fra Lillestrøm. Får straks hive meg i balja for å komme inn til toppmøte på toppen av Oslo selv her. Det blir bra. Blir spennende å se om kokken har tilberedt grevling eller ikke til lunch, og så klart hviler det stor spenning rundt om de røde pølsene har fått sprø svor.

med andre ord - det er workshop dag hos Bongo.

Ha en super tirsdag.

God morgon på veg frå gate med DY frå TRD til OSL. Ein del godt jobb-nytt i går, det fører nok berre med seg forferdeleg mykje meire jobb på underteikna. Men blir godt å komme ut av litt idle-modus. Fire lange møter frå Lillestrøm til Skøyen pluss eitt lite julebord dei neste tre dagane. Så er det neeesten jul.

Ha bra dag!

God tirsdags morgen fra Santiago. En rekke vedlikeholdsprosjekter på gang i huset nå på tampen av året så det må koordineres litt. Men skal rekke trening. Og i ettermiddag en svipp t/r ZCO for å sikre LATAM Plat. Og vipps så var den dagen gått også…

God dag fra København. Pearl tok meg ned hit og det blir det tilbake hit. Kjenner å gå for en jule ipa med 6.9 prosent kanskje var litt voldsomt så tidlig på dagen . Men den var god. Snart blir det lunch med skikkelige smørrebrød. Fant faktisk ledig bord på St Anne. Blir nytt bekjentskap for min del, min goto smørrrebrød restaurant her har vært Told og Snaps men der var det fullbooket sånn på sparket.

Hepp hepp .. Dere setter varmerekorder i Norge og vi her i semitropiske strok sliter med minusgrader ,,,

Ser det går sine runder på facebook at både Twist, Sfinx, Twix, sjokolademus, og det meste av norsk sjokolade har gjennomgått en "SAS-forbedring"
Skikkelig dokumentert, altså. ;) Skjønt, jeg tviler egentlig ikke ... Selv sitter jeg her og knasker et solid tysk marsipan/nougatbrød ... Men Aldi var utsolgt da jeg var innom i går ...

Ellers går det slag i slag. Var på undersøkelse i går og fikk foreskrevet både innvollfotografering og stresstest for hjertet, så legestanden liker meg om dagen. Husk at en kurert pasient er en tapt kunde. Men Medicare betaler ... Og som pensjonist har jeg jo tid. Så jeg aner en konspirasjon her ..... Hmmm ...

Velvel, i dag har jeg visst 'fri' ....

Feirer med et gammelt bilde fra bedre tider ...

LHR.webp

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Her har regnet bøttet ned i hele dag. Heldigvis var det opphold under helgen i Berlin, dog noe kjølig. Men det ble både julemarked og noe godt i glasset, så meget vellykket.
Flyene hjem var fyldt til randen, så gode dager for SAS tydeligvis. Hadde håpet på oppgradering CPH-OSL og hadde lagt inn bud for poeng. Men den gang ei. Fullt fly er vel mer årsaken enn at "noen har bydd mere enn deg..." Overlevde allikevel dog.
God dag fra København. Pearl tok meg ned hit og det blir det tilbake hit. Kjenner å gå for en jule ipa med 6.9 prosent kanskje var litt voldsomt så tidlig på dagen . Men den var god. Snart blir det lunch med skikkelige smørrebrød. Fant faktisk ledig bord på St Anne. Blir nytt bekjentskap for min del, min goto smørrrebrød restaurant her har vært Told og Snaps men der var det fullbooket sånn på sparket.

Nydelig med danske smørrebrød. Det finnes flere slike restauranter som er helt topp: Kanalcafeen, Københavnercafeen, Kronborg for ikke å glemme kanskje den beste av dem alle: Restaurant Schønnemann. Åi! Nå ble jeg sulten....

Skikkelig dokumentert, altså. ;) Skjønt, jeg tviler egentlig ikke ... Selv sitter jeg her og knasker et solid tysk marsipan/nougatbrød ... Men Aldi var utsolgt da jeg var innom i går ...

I den grad man kan dokumentere det, så jo, det hadde de. Sammenliknet andel kakaomasse før og etter, bilder av innholdsfortegnelse, prosentandeler var angitt osv. Er jo ikke helt utenkelig i en kapitalismens verden hvor alt skal "forbedres" (les: lages billigere og selges dyrere), samtidig som at klimaendringer og monokultur gjør kakaodyrkingen dårligere og kakaoprisene går opp. Jeg spiser stort sett bare 65-75% mørk sjokolade, noe som begynner å bli ganske dyrt :/ Uansett, ble overrasket over andelen av "god gammel norsk sjokolade" som hadde blitt endret på kort tid nå. Det er jo på sett og vis minner fra barndommen, også blir de ødelagt for alltid.

Niederegger?

Niederegger?
Nei, Choceur. Niederegger finnes i importhyllene hos noen kjeder, men har vært harsk de gangene jeg har kjøpt dem. Tålte sikkert ikke transporten ... Men finnes på Amazon skulle jeg bli desperat. Men slike varer kjøper jeg kun om vinteren. Ikke bra å sitte hele dagen i postbilen i 30 grader.

Marsipan og salt lakris har aldri slått skikkelig gjennom her borte.

Nei, Choceur. Niederegger finnes i importhyllene hos noen kjeder, men har vært harsk de gangene jeg har kjøpt dem. Tålte sikkert ikke transporten ... Men finnes på Amazon skulle jeg bli desperat. Men slike varer kjøper jeg kun om vinteren. Ikke bra å sitte hele dagen i postbilen i 30 grader.

Marsipan og salt lakris har aldri slått skikkelig gjennom her borte.

Choceur har jeg aldri prøvd, men jeg er sjeldent til aldri på hverken aldi eller lidl, og Choceur er vel egenmerket til Aldi? Kjipt med harsk sjokolade/marsipan. Selv her opplever jeg ofte at Lindt 70% og 80% er "svett" (sånn hvitt belegg fordi fettet har separert seg ut av sjokoladen). Det er kjipt når man betaler 4-5 euro for 100g. Heldigvis greit å få de byttet.

Back