Tillatt å droppe siste leg av en tur?

laban

ScanFlyer Blue
Tillatt å droppe siste leg av en tur?

Hej, jag undrar om följande är tillåtet eller iallafall genomförbart utan konsekvenser.

Min bror vill bjuda med mig till Phuket då jag är ledig i en månad och att bli bjuden till Thailand är sällan något man ska tacka nej till. Problemet är att jag börjar på mitt nya jobb den 15 februari i Ras al Khaimah i UAE och hade helst stannat kvar i Sharjah på hemresan och ta mig till lägenheten jag disponerar i Dubai. Jag ska bara använda handbagage dessutom.

( han har presentkort på Ving och det är det han ska använda är det tänkt )

Det känns tungvint att flyga hem från Sharjah UAE för att flyga tillbaks två dagar senare.

Hemresa:

Avresa från Phuket, Thailand, 2012-02-11, 05:45
Ankomst Sharjah, Förenade Arabemirat, 2012-02-11, 09:25
Restid 6 tim 40 min
Flygbolag Thomas Cook Airlines
Flygplanstyp Airbus A330-200A
Avresa från Sharjah, Förenade Arabemirat, 2012-02-11, 10:25
Ankomst Arlanda terminal 5, Sverige, 2012-02-11, 14:10
Restid 6 tim 45 min
Flygbolag Thomas Cook Airlines
Flygplanstyp Airbus A330-200A

Om jag trots allt väljer att undvika tortyren i det ogästvänligt trånga 330:n till Thomas Cook och slantar upp själv så tänkte jag göra såhär.

Flyga med QR och boka OSL-DOH-BKK ( det blir ju billigare att boka OSL-DOH-BKK BKK-DOH-OSL och hoppa av i DOH och ta FlyDubai till UAE, än någon form av multibokning).

Men till den frågan, är det tillåtet att hoppa av routingen i DOH för att flyga till DXB?

Krångligt var förnamnet, men hoppas att ni har förståelse.

Re: Tillatt å droppe siste leg av en tur?

Det er vel ikke egentlig tillatt, men du får vel neppe bot hvis du ikke møter opp. Hvis du må sjekke bagasje kan du be om å få den tagget kun til der du skal hoppe av.
Evt sjekk multicity booking.

Tackar för informationen, det kännsändå som lite risky business att bara hoppa av i Sharjah, ska nog ta en telefon till Ving och höra vad som gäller.

Tackar för informationen, det kännsändå som lite risky business att bara hoppa av i Sharjah, ska nog ta en telefon till Ving och höra vad som gäller.

Å, du mente på charter´en ...
Da bør du kanskje sjekke med Ving, ja, Sharja er vel bare for et fuel stop å regne ...
Gå av i Doha på hjemreise fra Bangkok med Qatar er derimot ingen problem.

Det får du neppe lov til, er vel ting som trafikkrettigheter osv. som spiller inn. Slipper man ut av flyet i det hele tatt ved fuel stop?

Tror ikke heller at du skal satse på at du får lov til å hoppe av et charterfly på fuelstopp. For det første er det jo ikke sikkert at du slipper ut av flyet, for det andre, om man skulle slippe ut, ville vel flyet blitt forsinket om du ikke hadde møtt opp og de tror de mangler en person. For det tredje er det vel et spørsmål om hvilke immigrasjons og toll fasiliteter de har i Sharja. Er det en internasjonal flyplass da??

Men det skader jo ikke å spørre Ving da.....

BF:cool2

Jag har åkt till Phuket tre gånger innan och varje mellanlandning har vart i Sharjah, Då får man en timme att gå och handla i tax-freen och äta, då planet fuelas och crew bytes. Sharjah flygplats är internationell, det är en av Air Arabias hubbar.

Men som ni säger så vill man ju inte göra en delay på planet pga missing pax, och riskera att stå där i immigration och bli nekad.

Back