Tillater mobil på fly

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Tillater mobil på fly

KLM mener at det er helt ufarlig å bruke mobiltelefoner på flyet.

Flyselskapet setter senest neste år i gang med et europeisk forsøk der passasjerene kan bruke egne mobiler om bord, skriver danske Jyllandsposten.

Passasjerene vil sannsynligvis også få lov til å bruke små pc'er til å sende mail og andre elektroniske apparater som krever mobilforbindelse.

Hele artikkelen på forbruker.no

Replying to Topic 'Tillater mobil på fly'

Mulig Sas og Norwegian har sine grunner:)

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/article574136.ece

Dessuten så vil jeg i fremtiden velge ett selskap hvor det ikke er lov med mobil.
Har skikkelig lyst til å sitte ved siden av en type fra texas som høylydt snakker med sine forettningsforbindelser på vei over Nord atlanteren:jumpin

Virker telefonene i 30 000 fot? Slet med dekning på 2500 fot i en varmluftsballong jeg..

For Guds skyld, la nå flyet være den siste mobilfrie sone..........! Man kan jo ikke gå i kirka en gang uten at det ringer og plinger overalt...

Her snakker man om aa installere en 'boks' som linker telefonene til en satelitt. Dette er oppfinnelsen som Siemens visstnok har store forhaapninger til ... :mol

Aa snakke i mobil ombord uten boksen vil fortsatt vaere forbudt. Aa foere en samtale over ca 2000 fot er imidlertid ikke mulig .. ikke med min LG ihvertfall.

Originally posted by LN-MOW

Dette er oppfinnelsen som Siemens visstnok har store forhaapninger til ... :mol

:up:

Og som nevnt tidligere WLAN ombord og Skype gjør at man kan snakke i vei uansett....

Vel jeg har opplevd at telefonen til en fyr ringte på vei til London og da var vi nesten i marsj høyde

Originally posted by Someone

Vel jeg har opplevd at telefonen til en fyr ringte på vei til London og da var vi nesten i marsj høyde
Kan være alarmen. Min vekkerklokke på mobilen ringte og i marsjhøyde en gang selv om den var avslått... Pinelig:(

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by LN-MOW

Dette er oppfinnelsen som Siemens visstnok har store forhaapninger til ... :mol

:up:
....

..så det var det tyske selskapet det var snakk om her i forrige uke....?

Yup.

Man kan godt oppleve at telefonen ringer i stoerre hoeyder, jeg satt i cockpit engang og crewet testet hvilken mobiloperatoer som hadde best signal ... ;)

Jeg hadde selv signal et par ganger helt opp i 20.000 fot, men det var ikke mulig aa faa igjennom en samtale.

Nei, nei og atter nei. Heia SAS og Norwegian... KLM :mol

Originally posted by EB

La oss håpe at prisen på samtaler blir satt så høyt at ingen vil gjøre noe annet enn å sende SMS'er. Nå vet jeg ikke hvordan det tekniske opplegget blir, men kanskje noen andre vet..: Hvordan skal man prissette samtaler som originerer og/eller terminerer i "basestasjonen" i flyet? Er det innenlandssamtaler, utenlandssamtaler, må man betale for å motta telefoner osv.?

Enda værre... Skal vi kun høre på blærete og hovne vestkantgutter som har råd til å snakke og be hushjelpen eller au pair`n sette på potetene... Nei la det fortsatt være forbud!!!

Originally posted by TOS

Originally posted by EB

La oss håpe at prisen på samtaler blir satt så høyt at ingen vil gjøre noe annet enn å sende SMS'er.

Så var det problemet med at jobben betaler mobilen for svært mange.

Men det kommer Kristin Halvorsen til å skattlegge...

Originally posted by EB

Men det kommer Kristin Halvorsen til å skattlegge...

Vel det er allerede skattelagt, men kun fra 1000 og opp til 7000 i året. Alt over (og under) det er gratis akkurat nå.

Back