Tilbud fra TK i C-klasse

Har en del erfaring med Turkish. De er 100 % uforutsigbare når det kommer til hvilket equipment de dukker opp med på reisedagen, så ikke legg noe som helst vekt på hvilken flytype som står i timetable nå med mindre du ser på reiser én til to uker frem i tid.

Det stemmer! Ellers er TK utmerket å fly med og den nye loungen i IST er utrolig bra!

Da er hyttetur og fjellheimen byttet ut med Bangkok og foreløpig uviss endelig destinasjon i sørøst-Asia påska 2012. TK68/69 IST-BKK-IST er satt opp med A343 begge veier, og av flightstats ser det ut som det er den mest vanlige flytypen for tiden. Hva kan man forvente seg av seter? Ikke like bra som A333/B77W forstår jeg, men hva kan de sammenlignes med? SK biz?

OSL-IST er foreløpig satt opp med A319. Seatguru viser kun økonomi... Stemmer dette?

OSL-IST er foreløpig satt opp med A319. Seatguru viser kun økonomi... Stemmer dette?

Nei, ikke stol på Seatguru på intra-EU-flighter når det gjelder fordeling business/economy. De fleste har jo bevegelig gardin.

Da er hyttetur og fjellheimen byttet ut med Bangkok og foreløpig uviss endelig destinasjon i sørøst-Asia påska 2012. TK68/69 IST-BKK-IST er satt opp med A343 begge veier, og av flightstats ser det ut som det er den mest vanlige flytypen for tiden. Hva kan man forvente seg av seter? Ikke like bra som A333/B77W forstår jeg, men hva kan de sammenlignes med? SK biz?

Setene er helt like TG sine seter i 777-200ER/300 og nye A333. (Andre farger selvfølgelig) http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/Sogerma/seat02_vFinal.html

Ok - takk. Ikke helt flate, men det er vel til å leve med til den prisen :-)

Etter mine beregninger går nå ca. 40 % av TK64 til BKK med A333 eller B773 som har de nye flat-bed-setene. Antar bedre odds når vi nærmer oss påske i og med at TK stadig får levert nye fly. TK68 har stort sett bare hatt A343 med eldre seter.

Hei! Noen som kjenne til TK?
Booket BKK biz tilbudet på hjemmesiden, og fikk mail-etkt. Dette er gjorde jeg for en uke siden men finner bare bookingen på TK sine hjemmesider, ikke checkmytrip, etc Amexkortet har heller ikke blitt charga ennå! Noen grunn til å vere bekymret?

Alex

Booket BKK biz tilbudet på hjemmesiden, og fikk mail-etkt. Dette er gjorde jeg for en uke siden men finner bare bookingen på TK sine hjemmesider, ikke checkmytrip, etc Amexkortet har heller ikke blitt charga ennå! Noen grunn til å vere bekymret?

Checkmytrip er ikke en universell database med alle flyreiser, det er KUN de som bruker Amadeus som havner der. Eks. finner du ikke Swiss, American Airlines, "gamle SAS 5-sifret" m.fl. der. (Usikker på hva TK bruker)

Checkmytrip er ikke en universell database med alle flyreiser, det er KUN de som bruker Amadeus som havner der. Eks. finner du ikke Swiss, American Airlines, "gamle SAS 5-sifret" m.fl. der. (Usikker på hva TK bruker)

Måske virtuallythere.com ?

Har googlet det tidligere og TK bruker visstnok et eget system kalt Troya. Virker ikke som bookinger er tilgjengelig via andre kanaler enn TKs egne. Booket min tur på ebookers, og den vises kun på thy.com.

Korriger meg om jeg tar feil...

Eurobonus: Turkish Airlines, OSL-BKK Business til 7911,-?

Hei,

Ser at Turkish Airlines nå tilbyr Business class-billetter mellom Oslo og Bangkok for (bare) 7911 kroner. Er dette et tilbud som gir full Eurobonus-poeng for Business class sammenlignet med andre Star Alliance-selskap, for eks. SAS?

Ta en titt her: http://www.kayak.no/#flights/OSL-BKK/2011-11-15-flexible/2011-11-19-flexible/business

Priskoden er: JBX3MO og regner med at "J" er en reell Business Class Restricted og ikke Discounted?

Hvor mange poeng vil dette gi?

Noen som kjenner til dette?

På forhånd takk.

Last edited:
Fatter ikke hvorfor bare 1 av 3 businessklasse klasser gir 200% hos TK, mens på de resterende StarA partnere gir alle businessklasse klasser 200%.

En D klasse billett hos TK er vel ikke nødvendigvis spesielt mye billigere enn SAS sin Z klasse eller tilsvarende hos andre som gir 200% EB poeng?

BF:cool2

Fatter ikke hvorfor bare 1 av 3 businessklasse klasser gir 200% hos TK, mens på de resterende StarA partnere gir alle businessklasse klasser 200%.
Ikke helt korrekt. Hos f. eks. Air Canada gir 4/5 Business-priser kun 100% uttelling, mens hos United/Continental er det kun 100% for Z-klasse.

Er det forøvrig flere enn meg som finner det morsomt at mens TK tar kr 8513 for en biz billett OSL-IST-OSL, så koster biz billett OSL-IST-BKK-IST-OSL bare 7922,-.
Vil du til Antalya i biz, er prisen kr 9633,-.

Er det rart jeg drikker??

Er det forøvrig flere enn meg som finner det morsomt at mens TK tar kr 8513 for en biz billett OSL-IST-OSL, så koster biz billett OSL-IST-BKK-IST-OSL bare 7922,-.
Vil du til Antalya i biz, er prisen kr 9633,-.

Er det rart jeg drikker??

7487 NOK hos ebookers.no.

For de som er US Airways fans og vil sikre seg ekstra poeng til de berømte F turene, gir Dividend miles 150% poeng i alle biz klasser hos TK, mot SAS sine 100%.

SAS EB gir 12600 poeng for rundturen OSL-IST-BKK-IST-OSL mens samme tur med Dividend Miles gir ca 18500 poeng. Er litt usikker på om de runder opp til nærmeste 100 slik som SAS gjør.

For de som er US Airways fans og vil sikre seg ekstra poeng til de berømte F turene, gir Dividend miles 150% poeng i alle biz klasser hos TK, mot SAS sine 100%.

SAS EB gir 12600 poeng for rundturen OSL-IST-BKK-IST-OSL mens samme tur med Dividend Miles gir ca 18500 poeng. Er litt usikker på om de runder opp til nærmeste 100 slik som SAS gjør.

Ser ut til at man får 150 % på Aegean kort også:
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#TURKISH

Så mangler man bare 1500 miles på et gullkort.

Jeg kjøpte billett med TK i går med utreise 19.1. Satte ikke inn noe fordelskort. Må bestemme meg om jeg skal sette miles på US eller Aegean. Elle/melle.....................

Back