• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Til tropene med Air India

Enig, det høres ut som en overkommelig oppgave å finne ut av i løpet av 2025[emoji846][emoji483]
 
Så er det vel på høy tid å forlate DEL og komme seg videre til Bangkok. Så får vi se hvordan det blir med narrow body business intra Asia… Bussgate, men egen kø for business med priority boarding slik at vi fikk komme først inn i bussen. Gjevt[emoji3]
b44cdc6ee7763d9cfd02e2ba5aeb773b.jpg


Flyet var en smålurvete A320neo fra 2017. Det var skikkelige business seter i 2+2. Men dessverre ikke de nye setene som er retrofitted i noen av 320’ene. Slik så det ut i balja vår:
92411190a23c87254aa6fff089dbacab.jpg


Pre departure drink var enten kjernemelk(!) eller granateple juice. Gikk for det siste. Her er menyen:
273e520a0ce2f4105633acbc2d2f13e7.jpg


Gikk for laksen til forrett, den var faktisk veldig god og milevis over «lufthansafisken». Hovedretten ble
Tandoori Bahrwan Murg, eller kylling kebab på godt norsk. A godt krydret, saftig og meget god. Dessverre ingen Kingfisher eller Cobra her heller, kun Carlsberg på tralla.
7a61df5ce358f3e62196271646608e37.jpg


Ostefat til dessert, men en ganske kjedelig standard asjett med cheddar, emmentaler og smelteost. Men gikk ned sammen med et røslig glass fransk druesaft.
dcfa58a6bc9e2edb616685c34b1165de.jpg


Flighten på ca 3,5 time var forøvrig ganske begivenhetsløs, fullt fly og overraskende mange europeere om bord. Tipper AI kan ha gode priser til Bangkok fra Europa. Burde nok gjort litt mer research og sjekket muligheten med Thai sin A330 som gikk omtrent samtidig. Er jo litt mer sta med store fly. Bladde litt i inflight magasinet og så at Air India har 56 daglige flighter mellom
DEL og BOM, ganske heftig…
 
Dette ser jo rett og slett forbausende bra ut. Det er type 15 år siden jeg sist (og først) var i India og da var det kort oppsummert ikke like fjongt. Fløy ikke AI men var jo på flyplassen.
 
Ja, skjedd mye positivt bare i løpet av de to siste årene siden siste jeg var på DEL. Så om prisnivået er gunstig, så er vi jo nesten der at man kan vurdere å kjøpe ordinære billetter med transfer i India…
 
Back
Top