Da var plutselig tiden inne for årets hyttetur til Chiang Mai. Dette blir siste reise med bonusbilletter i Star Alliance, etter det fatale alliansebyttet til SAS. Ikke så mye å velge i, så det ble LH til Frankfurt og videre til Bangkok med Air India via DEL. Første leg med LH i en A321 med god plass foran gardina. Fikk en liten time i gullstua til SAS med litt lapskaus og rødvin. Første gang med den kombinasjonen… Så var det ut på tur med Lufthansen. Hva er det med denne matserveringen på C intra Europa? En eller annen konkurranse om å servere den dårligst mulige maten? Fikk servert noe som skulle være røkt ørret med potetsalat, reddik og eple. Lignet mer på sild… Laksen til SAS fremstår som en Michelin-rett i forhold. Sjokolade mousse til dessert, den ble svelget ned med rødvin.
Bortsett fra maten som nesten var uspiselig, var det forøvrig en fin tur. Hyggelig CC, to godt voksne damer som sørget for både øl og GT.
FRA er jo en stor flyplass, men beskjedent med folk i kveld. Turen fra A til B gikk som smurt, null kø i passkontrollen. Er nå installert i Senator-kantina og der er alt som vanlig på stell. Godt utvalg i mat og drikke.
Her er litt av selvbetjeningsbaren, i andre enden av lokalet er det også en betjent bar.
Godt utvalg i godisavdelingen også. Etter en stund kom bartenderen rundt med en tralle med Martini Spritz som ble tilbudt alle gjestene i loungen. Hyggelig gest, han hadde nok lite å gjøre i baren…
Nå nærmer det seg boarding, og det ser ut til at AI sin 789 er en gammel Vistara-maskin. Det lover jo godt, da de har en 1-2-1 konfig i motsetning til Air India sin 788 som har 2-2-2. To be continued sooner or later…

Bortsett fra maten som nesten var uspiselig, var det forøvrig en fin tur. Hyggelig CC, to godt voksne damer som sørget for både øl og GT.
FRA er jo en stor flyplass, men beskjedent med folk i kveld. Turen fra A til B gikk som smurt, null kø i passkontrollen. Er nå installert i Senator-kantina og der er alt som vanlig på stell. Godt utvalg i mat og drikke.

Her er litt av selvbetjeningsbaren, i andre enden av lokalet er det også en betjent bar.

Godt utvalg i godisavdelingen også. Etter en stund kom bartenderen rundt med en tralle med Martini Spritz som ble tilbudt alle gjestene i loungen. Hyggelig gest, han hadde nok lite å gjøre i baren…
Nå nærmer det seg boarding, og det ser ut til at AI sin 789 er en gammel Vistara-maskin. Det lover jo godt, da de har en 1-2-1 konfig i motsetning til Air India sin 788 som har 2-2-2. To be continued sooner or later…