Til Paris med Lufthansa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
CDG er absolutt den væææærste flyplassen jeg har vært på - trenger nesten en egen tråd på hvor ille, arrogant og håpløs den/de som jobber der er...

... enda en som har insett dét!

Hjemreisen ga etterlot seg ikke noe bedre inntrykk av CDG... Innsjekk hos LH gikk veldig greit og så var det gjennom tuben og ned-bort-opp på rullebåndet til satelitten som LH har nesten alene (gate 30-38)

Siden loungen er under oppussing fikk vi en voucher og det var i og for seg greit. Utvalget hvor denne kunne brukes er som utvalget på resten av CDG - bånn i bøtta.

Det var en A319 som skulle ta meg til FRA og den hadde en stor fugl med navn Lu klistret på bakre del av flykroppen. Ombord til et veldig hyggelig crew og jeg hadde mer enn nok plass da jeg også denen gangen fikk min tre-seter for meg selv. Ikke mye å se over Paris da det var nok skyer...men været bedret seg når vi nærmet oss FRA. rett før landing hadde crewt en gimmick med opplysning om at passasjerEN (meg) som skulle videre til Oslo skulle ha samme flymaskin, fra samme gate som vi kom inn til med samme crew - så da var det Auf Wiedersehen for en snau time før "Lu" tok oss opp til OSL og et enda bedre sommervær enn det midt Europa kunne by på.

Ja med blått kort hos SAS og blått kort hos Lufthansa betyr poengene - tja hva skal jeg si - absolutt ingen ting. Men jeg liker å fly, jeg liker å mellomlande - gå rundt på flyplasser (med unntak av CDG!!!)

Nei takket være DY og Victor er jeg så godt som helbredet fra bonusjaget...(...men alikevel flyr jeg ikke mye annet enn Star Alliance)

Jeg var ikke i Scandinavian Lounge - men i Business Loungen - noe billetten min ordnet. Tror neppe jeg ville hatt det bedre litt lenger inn - der var det enda flere unger enn det var nede i butikkene...

Egentlig ikke noe sjokk, da jeg tror det er flere barn med pappaer (og mammaer) med gullkort, enn det er barn som reiser business...

Jeg var ikke i Scandinavian Lounge - men i Business Loungen - noe billetten min ordnet. Tror neppe jeg ville hatt det bedre litt lenger inn - der var det enda flere unger enn det var nede i butikkene...

Mener aa lese i en morrapost at du satte kurs mot Scandinavian Lounge.

Typisk sommergreie... Men tror du hadde hatt det bedre litt lengre inn, det finnes vanligvis baade Sancerre og Chablis i kjoeleskapet

BTW, du maa jo begynne aa naerme deg status naa? En t/r til Dubai paa business er jo alene nesten nok til EBS?

Tja - ikke når man har noen poeng hos LH og noen poeng hos SK... Om jeg skrev Scandinavian Lounge i morgenposten så var det feil av meg...sorry. Igjen det var bare 5-6 personer totalt i business loungen - langt flere voksne innerst og enda flere unger. Sancerre`n hadde jeg drukket ute i transithallen med venner som fløy DY...

Kanskje litt smart aa konsentrere seg om ett kort? Lufthansa Freq Traveler (Soelv) gir forresten faktisk loungetilgang..

Kommer nok opp på et sølkort en eller annen gang - i mellomtiden så koser jeg meg bare!

Back