Utgangspunktet var at man var langt sør for ekvator, neste stopp sydover er iskaldt.
Stedet er med andre ord Cape Town og Sør-Afrika, hvordan man kom seg dit og litt mer om Cape Town kommer i en annen rapport.
CPT-UTN SA8647 Embraer 135 ZA-OUV (est. 58 min)
Innsjekk uten kø i innenriksterminalen og gjennom security uten kø.
Det var eldre lokaler som var i bruk, og mye byggeaktivitet, noen kiosker o.l. etter security.
Gikk mot gatene som alle sammen (1-20) viste seg å være bussgater i et stort partytelt på bakkenivå pga. bygging av ny innenriksterminal.
På enkelte avganger stod alle flightene over gaten, på andre skiftet det til aktuell flight så her måtte man bare forsøke følge med på hva som skjedde. Merk at det ikke står gatenummer på skjermbildet med flightlisten.
Utsikten var periodevis grei, vinduene var rene for det var en kar som vasket dem hele tiden.
Her skimtes commuter-parkeringen:
Boarding startet ca 30 min før avgang, og det ble som nevnt bussing til flyet.
Her er innenriks-party-terminalen:
Etter en kjapp sikkerhetsdemo kom vi oss i luften. Knyttnevetesten (med mine ben) bestått og utsikten gjennom de store vinduene var fin.
Det var avgang mot syd og en lang høyresving for å komme på track, så da fikk vi god utsikt over Cape Town
Det ble en runde med servering av alkoholfri drikke og en liten pose potetgull med "mild thai chili".
Upington har tre rullebaner og det er 3-4 daglige rutefly innom. Største flyet som går i rutetrafikk der er EMB135 så kapasitet har de. Her på wide left base for 01 i Upington.
Og etter landing oppdaget jeg en del ting som gjorde at vi måtte legge inn litt fotosafari senere:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53689
Landing i UTN litt før rutetid, tuslet over asfalten og tok et bilde før en kar kom og sa at det ikke var lov.
Inn i ankomsthallen på den godt brukte terminalen. Kofferttralla kom etter hvert og koffertene ble satt på disken for avhenting (ikke noe bagasjebånd her, nei).
Flyet fortsatte til JNB med annet rutenummer så jeg tror alle forlot flyet i UTN.
Planen i denne kroken av Sør-Afrika var leiebil og noen dager safari i Kalahariørkenen. Imponerende utvalg leiebilselskaper (syv stk) ifht. flytrafikken:
Det siste i bil fra Budget og VW-konsernet, 2009 modell!

Stedet er med andre ord Cape Town og Sør-Afrika, hvordan man kom seg dit og litt mer om Cape Town kommer i en annen rapport.
CPT-UTN SA8647 Embraer 135 ZA-OUV (est. 58 min)
Innsjekk uten kø i innenriksterminalen og gjennom security uten kø.
Det var eldre lokaler som var i bruk, og mye byggeaktivitet, noen kiosker o.l. etter security.
Gikk mot gatene som alle sammen (1-20) viste seg å være bussgater i et stort partytelt på bakkenivå pga. bygging av ny innenriksterminal.
På enkelte avganger stod alle flightene over gaten, på andre skiftet det til aktuell flight så her måtte man bare forsøke følge med på hva som skjedde. Merk at det ikke står gatenummer på skjermbildet med flightlisten.
Utsikten var periodevis grei, vinduene var rene for det var en kar som vasket dem hele tiden.
Her skimtes commuter-parkeringen:
Boarding startet ca 30 min før avgang, og det ble som nevnt bussing til flyet.
Her er innenriks-party-terminalen:
Etter en kjapp sikkerhetsdemo kom vi oss i luften. Knyttnevetesten (med mine ben) bestått og utsikten gjennom de store vinduene var fin.

Det var avgang mot syd og en lang høyresving for å komme på track, så da fikk vi god utsikt over Cape Town
Det ble en runde med servering av alkoholfri drikke og en liten pose potetgull med "mild thai chili".

Upington har tre rullebaner og det er 3-4 daglige rutefly innom. Største flyet som går i rutetrafikk der er EMB135 så kapasitet har de. Her på wide left base for 01 i Upington.
Og etter landing oppdaget jeg en del ting som gjorde at vi måtte legge inn litt fotosafari senere:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53689
Landing i UTN litt før rutetid, tuslet over asfalten og tok et bilde før en kar kom og sa at det ikke var lov.
Inn i ankomsthallen på den godt brukte terminalen. Kofferttralla kom etter hvert og koffertene ble satt på disken for avhenting (ikke noe bagasjebånd her, nei).
Flyet fortsatte til JNB med annet rutenummer så jeg tror alle forlot flyet i UTN.
Planen i denne kroken av Sør-Afrika var leiebil og noen dager safari i Kalahariørkenen. Imponerende utvalg leiebilselskaper (syv stk) ifht. flytrafikken:
Det siste i bil fra Budget og VW-konsernet, 2009 modell!
Last edited: