Replying to Topic 'Til lykke med dagen!'
Takker og bukker så mye!
Endelig (?) over "kulen",nå går det bare nedover,visstnok.
Jada,turen til Italia foregår alltid i uke 45,og da har som regel fødselsdagen blitt feiret med en god barolo i,ja nettopp,Barolo.Men i år så falt dagen på uke 46,og det blir en markering med de aller nærmeste på restaurant Baltazar i kveld.Den store feiringen skjer på lørdag med rakfisklag og det hele.Har brukt gårsdagen til å stable all den nye vinen i kjelleren.
Her kommer et vintips til de som har noe stort å feire om en 5-10 års tid fra nå:2001 Barbaresco "Serraboella" fra topprodusenten F.lli Cigliuti.Vi smakte den hos produsenten selv på fredag.Enorm vin med utrolig nebbiolotrykk.Svært ung ennå,men allikevel så varer ettersmaken i evigheter.Beste Barbaresco,tvillingen til Barolo,jeg noensinne har smakt!
Vinen er på vei til Norge,og vil nok koste kr. 500+/- når den kommer i salg.Ingen dagligvin,m.a.o.Det er Moestue Grape Selections som er importør,og de informerer gjerne om andre b'bescoer som kan gjøre nytten mens 2001-årgangen modner seg i kjelleren.5-6 år bør den ha før den er tilnærmet drikkemoden.Jeg tar en av mine 3 flasker på 60-års dagen!
Og nå er kl.09 og vel så det og da skal det flagges.