Vel oppe på Gardermoen var jeg litt overraskende over hvor mye folk som var der klokken 9 på en fredag, men det er sikkert helt normalt da. Gikk mot den lange køen i baggage drop som gikk litt rundt hjørnet av diskene der. Når vi endelig kom fram til der hvor køen begynte og gå inn i den delen som er lagt opp med bånd osv møtte vi på noen skikkelig idioter av noen trøndere. De presset seg bare inn mellom oss normale som faktisk klarer og stå i kø. Dyttet bare kofferten sine inn selv om en av reisefølget dems så at køen startet lengre bak. Og gikk mot starten av køen. Han var tydelig flau når han forsiktig stilte seg bak oss og ble med videre mot skrankene. Til slutt slapp vi han forbi så han kunne levere bagasjen sammen med følge sitt. Han var hvertfall hyggelig og beklaget for hva som hadde skjedd.
Fikk levert fra oss de to nesten tomme koffertene våres og gikk mot sikkerhets kontrollen.
Til vår veldig store overraskelse var det noen trøndere som drev å snek i køen der også, og de var prikk like de som stod foran oss i forrige kø…
Tok ca 5 min så var vi gjennom kontrollen og gikk forbi den flotte MINIen som står på vei inn mot utenlandsdelen av Gardermoen
Ellers inne på flyplassen så var det den faste bagetten på Upper Crust og en titt innom kiosken for å kjøpe noen blader. Men med en kø som var mer enn lang nok ble det heller en tur for å ta den kode tingen for å få gratis nett.
Tok ikke lange tiden før vi gikk til gaten og om bord på flyet
Rute: OSL-FRA
Selskap: Lufthansa
Flight nr: LH 859
Type: 737-500
Reg: D-ABIL (20.6 år)
Vel ombord møtte jeg enda en idiot som ikke burde vært med på ett fly. Var en dame i 50 åra som bare stod midt i gangen og ville ikke flytte seg. Endte med at jeg presset henne inn på ett ledig sete så resten av oss kunne finne setene våre.
Ble til slutter dyttet ut fra terminalen og tok av nordover på vestre bane.
Når vi fløy over Kragerø begynte det hyggelige personalet med serveringen, fikk en bagett ting som ikke var spesielt god. Smakte egentlig brent brød…
Her er Kragerø fra luften, den lange øya ytterst er jomfruland.
Den bagetten som smakte brent.
Fikk cola fra flaske og forsynte jeg meg heller av en medbrakt Mars.
.
De nye setene som lufthansa har sett inn i flyene er veldig behaglige på en kort tur, det er også massevis av plass til beina og kamerabaggen min. Setene er veldig tynne og siden bladene, sikkerhets kortet er flytter høyt opp så tror jeg ikke det noe problem for folk med lange bein. Skal ikke si det helt sikkert da, siden jeg er liten og aldri sliter med dårlig plass til beina.
Er ca 15cm med plass foran kneet mitt.
Brosjyrene og sånn.
Flyet var for øvrig ganske fult, med bare 8 ledige seter på økonomi og foran teppet var det ganske fult.
Landet i Frankfurt og var så heldig å få gate langt unna alt sammen. Når kapteinen sa at vi måtte ta buss til terminalen var det mange som begynte og stresse siden flyet hadde landet litt forsinket. Han sa videre at de som ikke hadde hastverk skulle slippe ut de som hadde hastverk. Vi tok livet helt med ro og gikk ut bak i flyet å ble møtt av 23 behagelige grader og helsol. Tok noen bilder av flyet og satte oss om bord i bussen som skulle ta oss til terminalen. Turen tok vel ca 15 min.
Her er bussen som står og venter på oss.
Deler av flyet nedover.
Air Canada.
En flott maskin.
Stor og fin motor til en A340-600 hvis jeg husker riktig.
747-430 som er 22 år gammel
Frankfurt er en by med massevis av contrails.
Her er ett av de.
Terminalen var litt uoversiktlig men kom oss fort til bagasjebåndene da, og ble møtt av dette vidunderet…
Plukket opp bagasjen vår som kom som koffert nr 1 og 3. Så tydelig at de aller fleste på denne turen brukte frankfurt som en mellomlanding. Det var under 10 personer som skulle hente bagasje.
Gikk videre og tok taxi til hotellet.