Skal til Hong Kong i november, lander 07:10 og tenkte å fly videre til Taipei med 09:05-flyet til Hong Kong Airlines. Holder to timer til immigration og innsjekk?
Ser at det er en cable car av noe slag der.
Ngong Ping 360. Typisk gondol som man har på skisteder. Hvis du betaler litt ekstra får du en med glassbunn. Turen går opp til en stor Buddha statue og et tempel. Mye turister, men helt OK tur.
Det er mye man kan reise rundt og få med seg i Guangzhou. Fikk sjekket ut sent fra Hilton som ligger i gangavstand fra jernbanestasjonen. Pass på at togene lett blir forsinket og at man bør møte opp minst 45 minutter før togavgang. Sjekk mulighet til å kjøpe billett dagen før da det ofte er mye kø. Trodde jeg skulle komme meg til hong Kong i tide til "Symphony of light" 20:00 som kan sees fra Knowloon Public Pier i gangavstand fra togstasjonen der, men 2 timers buffer viste seg å være for lite.Hmm problemet er vel det å rekke 964 på en fornuftig måte uten å måtte stå opp sånn heftig tidlig. Sist gang jeg var der tok jeg det første flytoget ut etter først å ha praiet en taxi til togstasjonen i Kowloon. Med Novotel og Regal hotel som er på flyplassen slipper man jo det. Novotel Gateway har jo shuttlebusser fra 05-24 som går hvert 15 min til flyplassen.
Så er spørsmålet hvor lenge på dagen jeg gidder å være i Guangzhou før jeg gidder å toge mot Hong Kong igjen.