WF-380
ScanFlyer Gold
En tråd på dette forumet gjorde meg oppmerksom på at Lufthansa skulle begynne med Premium Economy. Og ikke nok med det, på A380 skulle denne kabinen plasseres helt foran i flyet. Jeg lovte da dyrt og hellig at dette skulle prøves ut en gang, til Miami passet bra for oss Florida-farere. Vi, det vil si min datter og jeg, har gjort Florida-turen til en årlig tradisjon. Tidligere har vi prøvd SAS og Continental, Virgin Atlantic, Icelandair, Norwegian og i fjor hadde vi en småtrøblete tur med Delta og KLM.
Men jeg har aldri hatt så mye styr med å bestille en reise noengang. Lufthansas website ga meg en uspesifisert feilmelding på siste trinn i bestillingsprosessen. Hver gang. Jeg prøvde meg på telefonen også, men der oppga de en pris som var 12 000 kroner høyere enn på weben - det var helt uaktuelt. Til slutt lastet jeg ned Lufthansa-appen, og på andre forsøk gikk bestillingen gjennom. Jeg måtte tilbake på weben for å få reservert seter, men det gikk heldigvis glatt. Alt dette skjedde allerede i August, så jeg kunne kose meg utover høsten med å finne ut av overnatting og reiseruten i Florida. Planleggingen er jo halve moroa. Til slutt hadde jeg ordnet to overnattinger i Miami Beach, tre i Cocoa Beach og til slutt fem netter i Orlando.
Endelig kom reisedagen. Det vil si at pga den tidlige avgangen til Frankfurt tjuvstartet vi turen med å ta toget til Gardermoen kvelden før. Så slepte vi koffertene våre bort til Park Inn der jeg hadde brukt noen Eurobonuspoeng til å bestille ei natt. Der satte vi vekkingen til klokka 0455 (stønn).

På tur fra terminalen til Park Inn gikk vi forbi det som skulle bli skyssen vår dagen etter.

Når du kommer ut av heisen hos Park Inn er det dette skiltet som møter deg. Hvilken vei skal du gå hvis du har rom nummer 4106, for eksempel? Et godt eksempel på usedvanlig klønete skilting, hver gang jeg har bodd der har jeg begynt med å gå feil. Men ellers er hotellet glimrende.

Rommet vårt på Park Inn Gardermoen.

Siden sist vi bodde der hadde de fått nye sengegavler med mood-lighting, her innstilt på rosa. Dette var morsomt å leke med, den kunne stilles på alle regnbuens farger og også rotere automatisk mellom fargene. Nyttig? Nei, om natta slo vi den selvsagt av, men av alle unyttige ting man kan ha på et hotellrom er dette en av de mer underholdende.
Jeg våknet uansett av meg selv noen minutter før alarmen gikk, og vi pakket sammen og gikk bort til terminalen og fikk scannet passene våre på automatene. Det var en lang kø i bagdrop, og vi var ikke ferdig innsjekket før 35 minutter før avgang. Vi burde nok strengt tatt ha stått opp tidligere. Men vi gikk nesten rett gjennom sikkerhetskontrollen og bort til utgang E12 der Lufthansas gamle A321 sto klar i morgenrødmen.

D-AIRN før avgang til Frankfurt.
Men jeg har aldri hatt så mye styr med å bestille en reise noengang. Lufthansas website ga meg en uspesifisert feilmelding på siste trinn i bestillingsprosessen. Hver gang. Jeg prøvde meg på telefonen også, men der oppga de en pris som var 12 000 kroner høyere enn på weben - det var helt uaktuelt. Til slutt lastet jeg ned Lufthansa-appen, og på andre forsøk gikk bestillingen gjennom. Jeg måtte tilbake på weben for å få reservert seter, men det gikk heldigvis glatt. Alt dette skjedde allerede i August, så jeg kunne kose meg utover høsten med å finne ut av overnatting og reiseruten i Florida. Planleggingen er jo halve moroa. Til slutt hadde jeg ordnet to overnattinger i Miami Beach, tre i Cocoa Beach og til slutt fem netter i Orlando.
Endelig kom reisedagen. Det vil si at pga den tidlige avgangen til Frankfurt tjuvstartet vi turen med å ta toget til Gardermoen kvelden før. Så slepte vi koffertene våre bort til Park Inn der jeg hadde brukt noen Eurobonuspoeng til å bestille ei natt. Der satte vi vekkingen til klokka 0455 (stønn).

På tur fra terminalen til Park Inn gikk vi forbi det som skulle bli skyssen vår dagen etter.

Når du kommer ut av heisen hos Park Inn er det dette skiltet som møter deg. Hvilken vei skal du gå hvis du har rom nummer 4106, for eksempel? Et godt eksempel på usedvanlig klønete skilting, hver gang jeg har bodd der har jeg begynt med å gå feil. Men ellers er hotellet glimrende.

Rommet vårt på Park Inn Gardermoen.

Siden sist vi bodde der hadde de fått nye sengegavler med mood-lighting, her innstilt på rosa. Dette var morsomt å leke med, den kunne stilles på alle regnbuens farger og også rotere automatisk mellom fargene. Nyttig? Nei, om natta slo vi den selvsagt av, men av alle unyttige ting man kan ha på et hotellrom er dette en av de mer underholdende.
Jeg våknet uansett av meg selv noen minutter før alarmen gikk, og vi pakket sammen og gikk bort til terminalen og fikk scannet passene våre på automatene. Det var en lang kø i bagdrop, og vi var ikke ferdig innsjekket før 35 minutter før avgang. Vi burde nok strengt tatt ha stått opp tidligere. Men vi gikk nesten rett gjennom sikkerhetskontrollen og bort til utgang E12 der Lufthansas gamle A321 sto klar i morgenrødmen.

D-AIRN før avgang til Frankfurt.