Og for å bedre på resultatet så driver de visst også med cargo. Var ukjent for meg at de drev med slikt. Og det kom også noe uventet på crewet på min flight.
Idag ble DK1566 til LPA forsinket en time da de i cockpit ikke var klar over at 4 tonn fisk skulle være med, noe som medførte en ekstra runde med fuel og papirarbeid [emoji14]
Eller i vinter?Ser ut som Thomas Cook skal fly Oslo-Kapp Verde en gang i uken med A330 i sommer.
Thomas Cook said it was willing to sell its profitable airline business to raise cash to fund its fight back from losses racked up in 2018 and to cope with a tough year ahead, sending the travel group’s shares 12 percent higher.
The oldest travel company in the world stumbled badly last year when a heatwave in northern Europe deterred holiday makers from booking lucrative last minute deals, leading to two major profit warnings and talk of a need to raise funds.
The British group, which had a market valuation of 540 million pounds and net debt of 1.6 billion pounds, said it would consider all options for its airline.
Dagens fly-operasjoner skjer vel mer eller mindre utelukkende for egen business, og hvem kan tenke seg å kjøpe en såpass spesifisert/nisje-preget operasjon?
Som det også så vidt nevnes i artikkelen så spørs det vel hvorvidt fly-divisjonen i seg selv er salgbar, med unntak av kritiske eiendeler slik som blant annet slots. Dagens fly-operasjoner skjer vel mer eller mindre utelukkende for egen business, og hvem kan tenke seg å kjøpe en såpass spesifisert/nisje-preget operasjon? I tillegg mangler det vel ikke på kapasitet generelt der ute i disse dager, om jeg har forstått det riktig.
Thomas Cook shares rise as Ryanair admits interest in buying parts of airline
Det er vel bare et spørsmål om tid før de gjør som TUI kan man jo tippe på.
Passasjerene ser jo ikke ut til å bry seg, og det er jo de som betaler festen...
Ryanair kan tenke seg deler av flydelen, selv om det muligens er et PR utspill fra dem
http://www.cityam.com/273257/thomas-cook-shares-rise-ryanair-admits-interest-buying
På hvilken måte mener du jeg som passasjer kan påvirke dette? Jeg ønsker med til Hotel A på sted B. Hvem som flyr meg dit har jeg dessverre liten mulighet til å påvirke, selv om jeg har flydd mye TUI. Nå i år blir det DY for TUI. Det må jeg dessverre bare akseptere.. hadde dem derimot satt opp Ducktape airlines så hadde jeg ikke bestilt turen.
Tipper det er opptil flere som kan være interesserte i de slots det gjelder.
Uten å kjenne fly-operasjonene til Cook i detalj så virker det litt usalgbart i mitt hode. Slots og andre verdifulle "assets", derimot.
Det er vel bare et spørsmål om tid før de gjør som TUI kan man jo tippe på.
Passasjerene ser jo ikke ut til å bry seg, og det er jo de som betaler festen...
Å legge ned mini-baser som er for små til å være effektive er vel ganske fornuftig å gjøre?
Thomas Cook has enlisted Credit Suisse, Morgan Stanley and Bank of America Merrill Lynch to explore the possible sale of its airline business, a source familiar with the discussions said.
Hvor selvstendig er den skandinaviske delen?
Kan det være sånn at det kanskje blir UK eller Condor som selges?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.