Thomas Cook med direkte rute til Cuba

Flott ! Litt OT så ser jeg at Apollo annonserer billige turer om man vil dra 29.12 eller uka etter. Reisen går da med KLM, ser det ut til. Var på Cuba for ca 12 år siden, da gikk reisen med en Tristar fra Novair.
 
Spændende og gode nyheder for Norge og Thomas Cook.. Overvejer faktisk en rejse til Cuba...

Måske man alligevel skulle overveje charter - selvom det langt fra er min favorit rejseform...
 
Jeg kom hjem fra Cuba for 3 dager siden. Fantastisk reisemål. Havana MÅ oppleves, og man bør reise før Castroene dør og amerikanerene innvaderer øya...
 
Det er jo flott med noe mer produksjon vestover for TC. Thailand må vel snart nå et metningspunkt, og man trenger noen flere langdistansemål.
Problemet har vært å bite seg fast i Karibien, med reisemål som folk vil reise tilbake igjen til (som Thailand). Derfor har reisemålene der borte vært "inn og ut" av programmet i flere år.

Cuba er helt klart annerledes, men det gjenstår å se om dette vil gi nok volum for at Thomas Cook satser der fremover.

Tally-Ho
 
Det er jo flott med noe mer produksjon vestover for TC. Thailand må vel snart nå et metningspunkt, og man trenger noen flere langdistansemål.
Problemet har vært å bite seg fast i Karibien, med reisemål som folk vil reise tilbake igjen til (som Thailand). Derfor har reisemålene der borte vært "inn og ut" av programmet i flere år.

Cuba er helt klart annerledes, men det gjenstår å se om dette vil gi nok volum for at Thomas Cook satser der fremover.

Tally-Ho

Kan forstå på de danske charteroperatører, at de har haft rimelig succes med Cancun fra CPH i år. Her er Apollo, Spies og Startour gået sammen om en 767 fra TUIFly med afgang hver 14. dag. De taler allerede nu om at få ugentlige afgange næste år.

Positivt at folk får øjnene op for alternativer til Thailand, men ærgerligt for os der godt kan lide Riviera Maya og ikke er så vilde med at der er alt for mange danskere ;)

Så gerne Cuba fra CPH også, så kunne jeg ikke afvise at jeg hoppede på en chartermaskine ;)
 
Kan forstå på de danske charteroperatører, at de har haft rimelig succes med Cancun fra CPH i år. Her er Apollo, Spies og Startour gået sammen om en 767 fra TUIFly med afgang hver 14. dag. De taler allerede nu om at få ugentlige afgange næste år.

Positivt at folk får øjnene op for alternativer til Thailand, men ærgerligt for os der godt kan lide Riviera Maya og ikke er så vilde med at der er alt for mange danskere ;)

Så gerne Cuba fra CPH også, så kunne jeg ikke afvise at jeg hoppede på en chartermaskine ;)
----
I flg. Spies / Thomas Cook, skal det - i tillegg til reisene fra Oslo, også settes opp et antall avganger fra CPH, og for danskene vil det også bli muligheter for å bo på Cayo Largo, en øy 80 km syd for Cuba. Flygningene vil gå med A332, med Royal class foran.

Tally-Ho
 
Premiair fløy Cuba i 1998 også, med lilletieren, DC10-10, via Gander. Det var det nærmeste jeg kom Cuba!
 
Premiair fløy Cuba i 1998 også, med lilletieren, DC10-10, via Gander. Det var det nærmeste jeg kom Cuba!

Lilletieren? DC10-10 var like stor som DC10-30 men hadde ikke like lang range, derav fuelstop i Gander.
 
----
I flg. Spies / Thomas Cook, skal det - i tillegg til reisene fra Oslo, også settes opp et antall avganger fra CPH, og for danskene vil det også bli muligheter for å bo på Cayo Largo, en øy 80 km syd for Cuba. Flygningene vil gå med A332, med Royal class foran.

Tally-Ho

Vil dette bety at Thomas Cook Scandinavia vil ha en A332 fast i Norden den vinteren i tillegg til de 3 A333?

Jeg regner med at dere skal leie ut A333 neste år også til Hadjj, men det er som regel frem til nyttår.
 
Lilletieren? DC10-10 var like stor som DC10-30 men hadde ikke like lang range, derav fuelstop i Gander.

Jeg vet. Jeg fløy den selv. Skroget er det samme men vingene er lengere på-30, ekstra bukhjul og større tanker.

Poenget var at det nærmeste jeg kom Cuba, var Gander. Litt annet klima!
 
Vil dette bety at Thomas Cook Scandinavia vil ha en A332 fast i Norden den vinteren i tillegg til de 3 A333?

Jeg regner med at dere skal leie ut A333 neste år også til Hadjj, men det er som regel frem til nyttår.
---
Du er jo godt oppdatert med hensyn til de A333. Man har de siste vintrene hatt 3 A332 i drift som erstatning for de maskinene, den perioden de er i Østen. Den ene er VKF som er TCAS sin egen maskin, mens de to andre er TC UK's maskiner.

Ryktene sier øket produksjon på Thailand, i tillegg til trafikken på Karibien, noe som godt kan bety en A330 i tillegg, og at man da kommer opp i fem maskiner. (VKG, VKH, VKI, VKF og VK...)

I tillegg synes A320-flåten å få et lite tilskudd nå, i.flg. ryktebørsen..., med øket produksjon fra i sommer.

Tally-Ho
 
---
Du er jo godt oppdatert med hensyn til de A333. Man har de siste vintrene hatt 3 A332 i drift som erstatning for de maskinene, den perioden de er i Østen. Den ene er VKF som er TCAS sin egen maskin, mens de to andre er TC UK's maskiner.

Ryktene sier øket produksjon på Thailand, i tillegg til trafikken på Karibien, noe som godt kan bety en A330 i tillegg, og at man da kommer opp i fem maskiner. (VKG, VKH, VKI, VKF og VK...)

I tillegg synes A320-flåten å få et lite tilskudd nå, i.flg. ryktebørsen..., med øket produksjon fra i sommer.

Tally-Ho

TCAS er nok mitt "hjertebarn" som jeg prøver å følge meget tett ja, helt siden jeg fløy med dere for første gangen med OY-VKG i 2000:spin

Så det er ikke mye som skjer hos dere som jeg ikke prøver å få med meg :devot:

Blir morro å se om dere får en A333 til over på Dansk reg...
 
Back
Top