Sommeren 2012 selger godt på chartersiden - mye p.g.a. været, og julitallene viser 99,8 % i kabinfaktor for Thomas Cook Scandinavia, mot ruteflyenes rundt 70 %. I disse miljøtider er jo dette verd å ta med seg, og en eller annen har regnet seg frem til at dette gir rundt 47 liter fuel pr pax fra CPH til PMI, noe mer fra OSL... altså noe mindre enn om man skulle sette seg på en scooter sydover...;-).
Mens utfordringene står i kø i moderselskapet Thomas Cook UK, leverer Scandinava (og Thomas Cook Condor/Germany) fortsatt gode resultater, i et presset marked.
Mens Thailand-salget ser ut til å flate ut (etter mange års vekst), øker Thomas Cook Scandinavia nå long haul-trafikken vestover til Karibien, også fra OSL, og til vinteren vil man bl.a. ha 5 A330 fra Skandinavia. Og åtte fabrikknye A321 er snart på vei til den skandinaviske gruppen.
Den skandinaviske gruppen oppgir gode salgstall også for høsten og vinteren 2012 (så langt), men i et usikkert marked, preget av eurokrise og aggressive lavprisselskaper, er prognosene kun kortvarige.
Tally-Ho
Mens utfordringene står i kø i moderselskapet Thomas Cook UK, leverer Scandinava (og Thomas Cook Condor/Germany) fortsatt gode resultater, i et presset marked.
Mens Thailand-salget ser ut til å flate ut (etter mange års vekst), øker Thomas Cook Scandinavia nå long haul-trafikken vestover til Karibien, også fra OSL, og til vinteren vil man bl.a. ha 5 A330 fra Skandinavia. Og åtte fabrikknye A321 er snart på vei til den skandinaviske gruppen.
Den skandinaviske gruppen oppgir gode salgstall også for høsten og vinteren 2012 (så langt), men i et usikkert marked, preget av eurokrise og aggressive lavprisselskaper, er prognosene kun kortvarige.
Tally-Ho