Thomas Cook konkurs

Historien er nevnt mange ganger tidligere, men det ble jo opprør blant tyske solbadere da TC forsøkte å ta bort Condor-navnet fra flyene til fordel for en global profilering.

Karpes "er det dette skattepenga mine går til?" durer ut av kjeftene til mange mennesker de siste 24 timene her.

Joda, men det er jo ofte vanskelig å skjønne forskjellen på å låne ut penger, eller mer riktig her: stille en garanti mot betaling, kontra å «gi» penger

Ei er heller regnestykket enkelt: kostnadene ved en konkurs kan potensielt fort bli dyrere enn hva «forventet» tar er her

Med mr. Elnæs som gjest da eller?! :-O

Lurer på om FR24 podden, som vel kommer denne uka, har rukket å få det med seg.

He he nei, nå er jo jeg tilbake... [emoji13]

Tipper FR24 får det med seg. Tror de spiller inn ca midt i uken

Og hva skal Condor gjøre når deres største kunde er borte? Betyr nok slutten for Condor og :(

Nå stod disse for kun ca 1/4 av Condor sin trafikk. Dessuten: behovet og etterspørselen forsvinner ikke, og heller ikke hotellene og destinasjonene.

Men er jo derfor Condor får et stort nødlån for å klare seg gjennom vinteren frem til ting er mer eller mindre tilbake til normalen

Noen som har lest noe om hvem som eier hotellene rundt om? Da tenker jeg spesielt de under Sunwing paraplyen.

Noen som har lest noe om hvem som eier hotellene rundt om? Da tenker jeg spesielt de under Sunwing paraplyen.

Så vidt jeg har forstått er en håndfull Sunwing-hoteller i Hellas og Spania inkludert Kanariøyene i eget eie.

Vet ikke om noe har forandret seg i det siste men i gamle dager var de faktisk eid av det som idag er Thomas Cook Northern Europe. Vet ikke om det gjelder eiendommene også men driften i hvert fall var i egen regi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flyene har begynt å bevege på seg. G-TCDK, TCDB TCXD TCDC TCDH og TCDE er nå komt til Shannon for tilbakelevering til utleier.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

någon som vet hur det blir med OY-VKH ?, den flög ner till MAN strax innan konkursen sen blev den stående där...

Akkurat nå er det fem fly i luften av de som har deltatt i operasjonen, så det er nok ikke så mange flere som skal hjem.

Back