Thomas Cook konkurs

Danske Spies Rejser har standset salget og informerer på deres hjemmeside:

quote
Information om Thomas Cook Groups konkursansøgning
Opdateret 23/9 2019 kl. 15

Lige nu arbejder vi på at indhente alle de informationer, som vi kan. Samtidig er vores vigtigste
prioritet at hjælpe alle vores gæster – og først og fremmest dem, der skal hjem i dag.
Thomas Cook Group, som ejer Spies, søgte tidligt i morges om konkurs.
Spies er en selvstændig juridisk enhed og er derfor ikke erklæret konkurs. Vi skal derfor foretage
vores egen vurdering af situationen, og det er det, vi arbejder på i øjeblikket.

På grund af den nuværende situation har vi stoppet vores salg af rejser. Vi vil løbende
opdatere informationen her på Spies.dk, så snart vi har ny information.
unquote

Spies bruger i øvrigt mottoet "Rejser, du ikke vil hjem fra!". Det er - i hvert fald i dag -desværre
blevet til "Rejser, du ikke kan komme hjem fra".

I øvrigt har DAT to fly med i "Operation Matterhorn", for Titan Airways.
 
Last edited:
Synes slike artikler er utrolig lite givende. Her har en hel haug med folk mistet jobben, og så er det eneste norske (og andre) nettaviser bryr seg om hvor kjipt det er at noen ikke kommer seg til/fra ferie. Du har iallfall en jobb å komme hjem til, så slutt og syt!



:headbang

Enig med du, og det var bare en observasjon. Og de norske avisene er adskillig mer moderate enn sine engelske kolleger.
 
Hva er årsaken til at FR24 viser flere TC fly med IATA "ZT" som jeg trodde tilhørte Titan i luften nå?

Titan flyr en del av TC-avgangene med de samme rutenumrene som opprinnelig var planlagt (unntatt prefixet). Det ser ut til å gjelde de fleste erstatningsflightene, hvis du ser gjennom flightlistene til CAA.
 
Lurer på hvor mange ekstra abonnenter Jærbladet klarer å selge ved hjelp av denne pluss-saken om ekteparet Ove og Bente Helen som må tilbringe noen ekstra dager på Gran Canaria med Lollo & Bernie [emoji23]

dbd4f2407c5be0af208a268ffdb2bbf2.plist
 
Er maskinene groundet og del av konkursboet nå, da?

De må vel få folk hjem på et vis, innleie? Ser en A343 flyr for britiske TC nå, men vet ikke med Thomas Cook Skandinavia?
 
De må vel få folk hjem på et vis, innleie? Ser en A343 flyr for britiske TC nå, men vet ikke med Thomas Cook Skandinavia?

Operasjon Mountbatten er i full sving. Selskaper som Titan, Hi-Fly, Eastern og mange fler flyr på TC-rutene men med egne designatorer, så de er litt gjemt i mylderet.

Filtrer litt i FR24 og det dukker opp mye rart.
 
Og uansett er det et hull som vil tettes av markedet.

Selv om charter er mindre viktig enn hva det er før, så er det fremdeles et relativt stort marked, og også potensielt lønnsomt, hvis det gjøres riktig. Selv om det er mye pensjonister og småbarnsfamilier riktignok, man kjørte jo selv "charterpakka" i fjor og forfjor, da det jo er utrolig praktisk.

Selv om det jo er litt uglesett her inne, så skal man ikke undervurdere en uke på Granka med all inclusive :p

Enig i dette. På vinteren reiser jeg alltid charter, og har stort sett all inclusive. Den årlige uka i varmere strøk for å få brutt opp vinteren er kun for avslapning, sol og bad, og da er det digg å kunne koble ut hjernen og bare reise i flokk.
 
VG ( får ikke linket)melder at Ving vil fortsette å fly som normalt allerede i morgen.
Hvordan ordner de det rent praktisk når Flyselskapet er konkurs?
 
Mye av produksjonen til Ving i dette halvåret går vel via DY/SK og derfor ikke så «kritisk». Ellers er vel alle TC flyene på samme AOC eller har den nordiske eget AOC og kan fly videre om de får holde på?

Men hva med hotellene, vil de la gjester bo der om de ikke vet om de får oppgjør? Gikk noen historier i om gjester i Tunisia fra TC som ikke fikk sjekket ut før de betalte noen hundre pund til hotellet....

Vil tro det kommer til å være mange misforståelser de neste dager/uker på hoteller rundt omkring for de nordiske gjestene til Ving/TC om de får fortsette fra i morgen av. Det er bare å ta med lommeboka[emoji3526].
 
Ving-flighterna till TFS & PMI från ARN imorgon är iallafall inställda.

Det blir rettet, akkurat som PMI fra OSL akkurat ble det. De har fått klarert minst tre maskiner (VKD, VKG og VKI) og vil fly all egenproduksjon i morgen.
 
Back
Top