Things to do in Bratislava

Bratislava er etter min mening Europas styggeste hovedstad, men prisnivået er behagelig. En spasertur i gamlebyen med et måltid eller to er hyggelig. Ellers kan man ta en tur opp til borgen på en høyde over byen. Om du vil reise til Wien fra Bratislava anbefales det å ta båt på Donau, den såkalte "Twin City Liner".

Har vært innom der på jobbreise, og fikk ikke tid til turistaktiviteter. Tok toget fra Wien den ene veien og buss tilbake til VIE på returen. Kontoret vi besøkte lå i noe som minnet om en "klassisk øststats drabantby", høye betonghus og lite hyggelig å se på. Eneste fargeklatten var Rema 1000 (tror jeg) midt inni der. Busser og trikker hadde sett bedre dager. Som en av de lokale sa: "Fordelen med Bratislava er at det er kort vei til Wien"

Som en av de lokale sa: "Fordelen med Bratislava er at det er kort vei til Wien"

Det er vel ikke å unormalt å si for folk som har vokst opp i et Østblokkland med kort vei til Vesten. Personlig synes jeg det er mer spennende å besøke Østblokkland og følge deres utvikling, enn å besøke satte vestlige byer. :) Det kan by på flere overraskelser og opplevelser, og prisnivået er som regel også meget hyggelig. Med sin nærhet til Wien tipper jeg at man finner gode kaffe og gode kaker også i Bratislava.

Takker for gode innspill så langt. Hostel I og II har jeg sett både en og to ganger. ;)

Skal se om ikke det blir en TR forresten.

Back