• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

The Iren Dornier project

Oi, det er en ganskel lang historie. Hvis du søker på Do 24 ATT her på forumet (og over på airpics) vil du finne mye stoff.

Iren Dornier er sønnesønnen til Claude Dornier. Han hentet for noen år ut det flyet du har funnet - en konvertert Do 24 med amfibiekapabilitet og PT-6-motorer - fra Deutsche Museum fTuV og til Filippinene hvor han driver flyselkap. De siste årene har han reist land og strand (...) rundt for å reise penger for et godt formål. Noen husker sikkert at vi ventet på at han skulle dukke opp i Oslo forrige året, men han kom aldri til Skandinavia slik som planlagt.

Les mer her: http://www.do-24.com/.
 
Takk for link :-p Ifølge websiden er det en gammel flydesign der man har lagt på en moderne vinge samt utstyrt flyet med moderne PT6A-45B-turbinmotorer.

Et søk i Scanair-databasen viser forøvrig at Dag Viking har fotografert flyet på en luftfartsmesse (Oskosh) i 2005 eller 2006: forum.scanair.no/read.php?TID=6123
 
Back
Top