Turen hjem fra LHR til OSL gikk med G-EUUS, en A320 levert til BA i desember 2007. Den var fin og fresh innvendig.
Pushback et par minutter før oppsatt tid, men pga litt kø på takeoff kom vi oss først i luften 15 minutter etter pushback. Måtte bl.a. vente på en 747 fra Thai som skulle ta av først. Tankene gikk til Thai sin OSL-rute som er like rundt hjørnet ^_^
Ganske fullt på BA766, tipper det var 90-95% belegg både foran og bak gardinen. Foran gardinen kunne man i dag velge mellom "Grilled chicken with Mediterranian vegetables" eller "Prawn salad". Jeg valgte den første. Før vi fikk servert mat fikk vi tilbud om noe å drikke på. Og siden denne flygningen markerte siste strekning på veien til sølvkortet så ble det selvfølgelig Champis :cheers:
"Chicken with Mediterranean vegetables", samt litt ost, kjeks og sjokolade til
Landet omtrent på tidsskjema på OSL og var raskt gjennom passkontroll og taxfree. Og vips så var man i mål :nor
Diverse konklusjoner:
British Airways leverer en service som ligger på et jevnt og godt nivå, uansett om turen er på 40 minutter eller 1 time og 40 minutter. Besetningen leverer servicen med et glimt i øyet iblandet litt britisk humor, noe jeg liker godt

Leverer alltid på en gjennomført måte. Et enkelt eksempel er at de alltid trekker for/fra gardinen som er satt opp som skille mellom Euro Traveller og Club Europe. På turen til ARN med SAS jeg hadde tidligere denne uken så ble ikke gardinen trukket for/fra hverken til eller fra ARN (ukjent av hvilken årsak). Har også inntrykk av at besetningen på SAS ofte bare gjør det de MÅ gjøre ombord (av det jeg har sett), dvs leverer/selger mat og drikke, rydder og "gjemmer seg" bak gardinen sin (som de er flinke til å trekke for...). Hos BA er besetningen mer tilgjengelig og mer imøtekommende etter min smak. Mulig dette er et feil inntrykk av SAS, men det er mitt inntrykk. Andre kan selvfølgelig ha andre erfaringer
Nå får vi se når status blir oppdatert online hos BA. Har i alle fall gjort mitt for å hanke inn 400 tier points som gir sølvkort
Når det gjelder LHR, så er BA sine lounger der fantastiske etter min mening. Fasilitene er topp og det er som regel alltid god plass. Når det gjelder security så vet dere hva jeg mener... :angry: BAA (må ikke forveksles med BA...) har langt igjen før dette fungerer optimalt, både for de som starter reisen på LHR T5, men også for de som har connection her. Det er MYE å bli bedre på. Så får vi håpe at dette kan bli bedre...
Takk for titten og kommentarer underveis