THAIs nye F/C/Y-class på A380

Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Hmm, skal nok overleve på biz her også ja ^_^
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Jag är övertygad om att SYD/MEL också kommer och bli A380.

Tyvärr tror jag premium resandet är för lågt för att TG flyga A380 till ARN/CPH/OSL.
OSL tror jag stannar 772ER under flera år framöver och ARN/CPH gissar jag kommer vara 777-300ER destinationer inom 2-3 år.
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Lekkert dette :)
Underlig at eco ikke har wifi , eller om det bare ikke kom frem.
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Siden det var svensk logo til tråden, så er vel ARN en selvskrevet destinasjon? :p

Ellers tipper jeg på HKG,NRT og CDG i tillegg til LHR og FRA. Kanskje LAX, selv om det er langt. A380 burde klare grei last begge veier. NRT og HKG passer fint å slinge inn mellom turer til Europa. En rute til Europa krever mer enn en maskin, så mange destinasjoner med A380 blir det ikke.


Tyvärr tror jag premium resandet är för lågt för att TG flyga A380 till ARN/CPH/OSL.
OSL tror jag stannar 772ER under flera år framöver och ARN/CPH gissar jag kommer vara 777-300ER destinationer inom 2-3 år.

Det blir interessant å se hvordan konfigurasjonen til TG77W blir. Kanskje de får en high-density og en high yield konfig?
772ER har forøvrig 94% av kapasiteten til dagens 77W(9W), så det er premium-trafikk og cargo som er avgjørende for hvilken maskin som går hvor, og ikke antall seter.
TG sin konfig for 77W er ennå ikke kjent, men den blir nok omtrent som 77W(9W) og 346.


Jag är övertygad om att SYD/MEL också kommer och bli A380.

Hvis SYD har behov for større fly, hvorfor har de kun 346 i dag, og ikke 744 eller flere frekvenser?
MEL har kun 2-klasse, rart hvis de går over til 3-klasse og rett på A380.

Australia har liten tidsforskjell i forhold til Bangkok, så det er lett å legge flere frekvenser utover dagen uten å få problem med slot osv. Det samme gjelder ikke Europa. Både LHR, FRA og CDG har i dag avganger rundt 12 på dagen og midnatt, det er omtrent det eneste som fungerer bra. Australia har ikke det samme problemet, og dermed tror jeg de fleste A380 kommer til å gå til Europa i fremtiden. High yield vil ha flere avganger, ikke større fly.
 
Last edited:
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

NRT er stensikker A380 destination for TG. Det er jeg helt sikker på...Det samme gælder nok Australien, altså SYD/MEL.
I Europa vil CDG/FRA og LHR have først prioritet, men CPH/ARN nok kommer i anden række.
Iøvrigt synes jeg hellere TG skulle indsætte 2 X daglig B777-300 på ARN og CPH istedet for A380. OSL 2 x daglig B777-200, så hænger alt sikkert fint sammen
Hilsen Ole
 
Last edited:
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

I Europa vil CDG/FRA og LHR have først prioritet, men CPH/ARN nok kommer i anden række.

Hilsen Ole


Tror nok man kan glemme CPH og ARN. Med kun 6 maskiner, vil det ikke være nok kapasitet til å sette inn A380 på CPH og ARN, for ikke å snakke om at flyplassene ikke er klare til å ta deb imot i regulær rutetrafikk. Er det behov for mer kapasitet så vil man heller øke frekvensen som man ser på CPH i vinter med BKK-CPH-HKT-BKK ruten
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

TG har sedan länge 777-300 med 49C och 339Y, dessa används även på interkont...bla har de använts till Australien och Aten(ATH) Jag tror BKK-ATH är världen längsta non-stop 777-300 linje.
Vissa av TGs nyligen beställda 777-300ER kommer troligen få en liknande konfig...dvs 380-390 stolar i två klass utförande. Dessa kommer med mycket stor sannolikhet flygas till ARN/CPH.

Är det någon här som vet om ARN var TGs första destination i Europa?
Som jag förstått det har Thai Airways flugit till ARN sedan början av 1970-talet
 
Last edited:
TG har sedan länge 777-300 med 49C och 339Y, dessa används även på interkont...bla har de använts till Australien och Aten(ATH) Jag tror BKK-ATH är världen längsta non-stop 777-300 linje.
Vissa av TGs nyligen beställda 777-300ER kommer troligen få en liknande konfig...dvs 380-390 stolar i två klass utförande. Dessa kommer med mycket stor sannolikhet flygas till ARN/CPH.

Är det någon här som vet om ARN var TGs första destination i Europa?
Som jag förstått det har Thai Airways flugit till ARN sedan början av 1970-talet

Om det stemmer er nok Farmer her på forumet en god del eldre enn det han gir seg ut for - han var nemlig med og åpnet TG's rute til Stockholm som en av Thai's første ansatte på Arlanda (det måtte en nordmann til for å dra den ruten i gang ;-) )
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Stilrent og strøkent dette ja, fineste 380`n så langt når den komme i drift :-)
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Er vel bare å glemme OSL for Airbus 380 som sagt. Er vel Airbus 345 og Boeing 772 det blir fremover.
 
Re: Thai Airways Airbus A380 destinationer.

Veldig bra. likte spesielt godt Biz løsningen :) å 23 tommer på first class er jo heller ikke galt.
 
Re: THAIs nye F/C/Y-class på A380

Ska bli spännande att se på TGs nyligen beställda 777-300ER får samma typ av stolar & IFE i F, C & Y som A380.
 
Re: THAIs nye F/C/Y-class på A380

I følge http://www.vornesitzen.de/index.php?item=Thai_Airways_Bald_fliegt_der_A380_nach_Frankfurt skal alle 6 A380 brukes på Europaruter

Thai Airways erwartet die Auslieferung ihrer ersten drei Airbus A380 ab August 2012. Thai-President Piyasvasti Amranand sagte gegenüber airliners.de auf der Aircraft Interiors Expo in Hamburg, seine Airline werde mit den neuen Maschinen zunächst die Verbindung zwischen Bangkok und London bedienen. Bereits zum Oktober plane Thai dann auch, den A380 auf der Frankfurt-Route einzusetzen. Thai erwarte die restlichen drei Maschinen bis Ende 2013. Alle sechs A380 sollen dann im Europa-Verkehr eingesetzt werden.
 
Re: THAIs nye F/C/Y-class på A380

Så da blir det altså LHR i starten, etterfulgt av FRA, slik som mange trodde. Alle A380ene settes inn på Europaruter, men hva kan være grunnen til at de ikke vil vil røpe den siste destinasjonen(e)? Det står jo bare at de siste maskinene leveres i slutten av 2013... uansett, regner man to maskiner pr rute blir det bare 3 380-ruter. Da blir vel CDG den siste, slik som også mange andre har nevnt, regner jeg med.
 
Thai Airwys nya F i A380 testad

Hej.
Svenska businessclass.se har fått äran att prova Thai Airways nya F i A380.
Det blir 12 F stolar i TG A380 på övre däck.
Fulllständigt reportage med bilder hittar ni på

www.businessclass.se
 
Re: THAIs nye F/C/Y-class på A380

Noen som vet når Thai har tenkt å bytte til A380 i ruteprogrammet? Har søkt på billetter fra LHR/FRA til BKK utover høsten og ingen ser ut til å være satt opp med A380 enn så lenge.

Har lyst å fly A380 i F/C og er spent på hvordan tilgjengeligheten på award seats kommer til å bli.
 
Back
Top