Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Går det an å ha en ok familieferie i Pattaya uten å måtte forholde seg til horer og idioter? Det ligger vel ok til mtp transport fra BKK.

Sudcaravell: Hvilket hotell har dere valgt i Hu Hin?

Brukte forresten en skredder som het Mike's Taylor. Jeg var fornøyd, men ikke svogeren min på dressen. De hadde en litt større butikk utenfor sentrum, de kjørte oss fra utsalget i sentrum på egen tuk tuk.

Vi kjører lowcost-ferie med tre barn så Orkidé-Ekspressen fikset Benayan Resort litt utenfor sentrum.

Har lest at denne Mike er bra - dragen skal ha noen drakter og bluser og jeg noen skjorter hvis de har bra kvalitet.

Last edited:

Saga hadde en kvinnelig butikkansatt. Det er nok en fordel for Dragen. Hong Kong hadde kun menn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Trallabom... nå raider jeg forumets tråder her. Forsøker å finne en plass der dundrosaurusen kan sole seg i minst 7 dager, elefanten får minibar og jeg får slappe av. Hellas har utgått pga høy pris på gode plasser i Juli. Betaler ikke 44.000 for 7 dager i Santorini. Egypt utgikk nettopp pga sikkerhet.

Så er det Koh Samui da... i Juli. Burde funke det?

Noen som har prøvd Renaissance eller Sandalwood resorts?

Trallabom... nå raider jeg forumets tråder her. Forsøker å finne en plass der dundrosaurusen kan sole seg i minst 7 dager, elefanten får minibar og jeg får slappe av. Hellas har utgått pga høy pris på gode plasser i Juli. Betaler ikke 44.000 for 7 dager i Santorini. Egypt utgikk nettopp pga sikkerhet.

Thailand om sommeren fungerer fint det, men kan komme kraftige regnskurer om ettermiddagen. Dog så er Ko Samui blant de mer tørrere stedene om sommeren. Selv har jeg bare vært i Bangkok og nøt ganske mange fine kvelderi hotellbassenget og hadde opphold mesteparten av tiden selv om det en kveld bokstavelig bøtta ned, det regna som om du skulle helt 10 litersbøtter med vann konstant... Det var bare 10 min å gå til hotellet, men jeg bestilte en Uber jeg fra baren jeg var på som faktisk holdt åpent etter stengetid slik at man ikke måtte gå ut i det drittværet.

Trallabom...

Samui i juli kan absolutt funke. Ofte relativt lite nedbør der, men man vet jo aldri... Så det beste rådet er kanskje å ha litt is i magen og se an været. Bør være kurant å booke på kort varsel i lavsesongen. Skulle det være dårlig vær på Samui, kan det være fint i sør (Krabi/Phuket) eller på østsiden av bukta ved f.eks. Koh Chang.

Har ikke bodde på noen av de forespurte resortene, men trivdes bra på Beach Republic i utkanten av Lamai. Men de to nevnte er muligens hakket vassere basert på det jeg kan se på pris. Ellers ville jeg styrt unna Chaweng. Mye folk og har tidvis vært plaget med urene strender og uggen lukt...

Samui i juli kan absolutt funke. Ofte relativt lite nedbør der, men man vet jo aldri... Så det beste rådet er kanskje å ha litt is i magen og se an været. Bør være kurant å booke på kort varsel i lavsesongen. Skulle det være dårlig vær på Samui, kan det være fint i sør (Krabi/Phuket) eller på østsiden av bukta ved f.eks. Koh Chang.

Har ikke bodde på noen av de forespurte resortene, men trivdes bra på Beach Republic i utkanten av Lamai. Men de to nevnte er muligens hakket vassere basert på det jeg kan se på pris. Ellers ville jeg styrt unna Chaweng. Mye folk og har tidvis vært plaget med urene strender og uggen lukt...

Takk takk. Tenkte å bestille fleksibelt og å booke fly for poeng. Da er det jo rimelig fleksibelt alt sammen.

Da regner jeg med vi gjør noe sånt jeg. Takk skal du ha!!

Takk takk. Tenkte å bestille fleksibelt og å booke fly for poeng. Da er det jo rimelig fleksibelt alt sammen.

Da regner jeg med vi gjør noe sånt jeg. Takk skal du ha!!

Bare hyggelig[emoji3] Får slenge med en restaurantanbefaling også, mens jeg husker det... Grei plass når man er forsynt med pad thai, grønn curry og som tam.

http://www.thecliffsamui.com/

Bare hyggelig[emoji3] Får slenge med en restaurantanbefaling også, mens jeg husker det... Grei plass når man er forsynt med pad thai, grønn curry og som tam.

http://www.thecliffsamui.com/

Ha ha... Der hadde jeg en fin en i 2006 hvor jeg latet som jeg skulle fri til Dragen.. Hun har heldigvis samme dysfunksjonelle humor som meg så hun var bare forbannet 3-4 dager. :lol:

Bra sted da i alle fall.

Har vært der flere ganger, og bare om sommeren. Har funket fint som bare det, med fasinerende regnskyll enkelte kvelder. :drink Værmessig blir det litt som skjærgården nedover Sørlandet, skyene bygger seg vanligvis ikke skikkelig opp som over fastlandet.

Juli er fint, men styr unna november :D

51Vv47o.jpg

Var en spontantur og skulle bare være der noen dager, men hadde jeg sjekket Wikipedia først så hadde jeg nok styrt unna:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Samui#Climate

Skal du til Koh Samui, kan jeg anbefale dette hotellet, om du vil ha noen rolige fine dager ved stranden. Bodde der for noen år siden http://www.kosamui.com/akaryn-samui/
Hadde seaview villa, og det var veldig bra. Ligger ca 15 min kjøring fra Chaweng, og hoteller har bil som kjører inn til Chaweng om du ønsker det

Noen med tips til bra hotel i Bangkok? Har 3 dager der. Aldri vært der før.
Har booket Peninsula for 4500NOK for alle 3 dagene. Beholde eller satse på noe annet?

Blir tur nr.8 til sommeren.Har reist i tidsrommet April-Juli,mest i slutten av juni.En og annen dag med regn kan forekomme,men da stort sett ettermiddags-kveldsbyge.Har slått meg til ro på cocopalm,maenam,siste 6 årene, en fantastisk plass,avslappende og rolig sted rett på stranden(Tar de siste 5 dagene på chaweng,sør).Holder oss til de lokale restaurantene hvor familinen(4Stk) kan spise middag,dessert og drikke godt for 800-1000 THB til sammen.Ikke noe europeisk tregfordøyelig(og relativt dyr her) biffmat når vi er her::

Har booket Peninsula for 4500NOK for alle 3 dagene. Beholde eller satse på noe annet?

Aldri bodd på Peninsula, men er jo legendarisk. Foretrekker å bo nærmere sentrum, med gåavstand til div, og har bodd både i Silom (Pullman), Siam (Mercure), Sukhumvit (Compass) og på flere Serviced Apartments rundtom. Får alltid god service og høy standard for lite penger, så bruker heller ekstra på god mat og shopping fremfor luksusstempel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er vel en pågående tripreport som konkluderer med at alt er dyrt der og 90-talls glamour selv om servicen er bra.

Vil anbefale Eastin Grand Sathorn. BTS stasjon connected til hotellet, veldig bra frokost og vil si du får "mye for penga" ved å booke der.

Var der i oktober 2016.

Det er vel en pågående tripreport som konkluderer med at alt er dyrt der og 90-talls glamour selv om servicen er bra.

Til 1500 kroner natten er det jo ikke ille. Igjen, det er et nydelig hotell på sin måte.

Jeg ser noen nevner at det er usentralt.. Det er jeg ikke enig i. Som førstereis til BKK vil jeg tro at tre/fire dager midt i kaoset ikke er å anbefale. Jeg liker veldig godt hotellene ved elven og de på "feil side" som Peninsula og Hilton har svært koselige båter som går frem og tilbake mer eller mindre hele tiden.

Det å puste litt ut ved bassengkanten der etter mye gåing, bråkete tuk-tuk-turer i prumpelukt er ikke å forakte.

I forhold til de fleste andre byer i verden så er jo fremdeles bare dette lille området svært sentralt.

Hotell Koh Samui...

Pusler fremdeles. Renaissance er mer eller mindre avblåst pga sammenhengende so-so reviews på Tripadvisor.

Conrad føk opp som nummer 1 og jeg booket nesten, men valgte å regne om TBH-NOK og holdt på å besvime. Ikke Conrad m.a.o.

Nå ligger en pool villa på SALA Samui Chongplingplong (eller noe sånt) øverst. Supre reviews utover litt bråkete AC.

Noen som har prøvd?

Back