Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Noen som har oppdaterte forslag på sjåførtjenester fra Bangkok til Khao Yai og fra Phnom Pehn til Siem Reap som kan anbefales? Kommer jo opp masse på google, men aner jo ikke noe om kvaliteten. Vi er to personer og lever godt med Toytoa Camry, men koster en Lexus omtrent det samme foretrekker vi Lexus.

Nå er det nok med Asia-savn her og under familie-town hall i går ble vi enige om å gi litt bang og det blir nå Thailand fra 20DEC til 06JAN med hele bølingen.. Det er flyprisen som er problemet, men skal bare rive av plasteret fort å få booket dette. Så..

1 - Skal SAS tilbake på BKK? Ser ingen billetter i julen per i dag.

2 - Hvor er det rette stedet ut fra Bangkok nå? VI har vært i Hua Hin to ganger - fine hoteller og god mant, men ikke særlig Bounty-reklame. Er Pattaya noe med familie? Andre steder ut fra BKK som kan være spennende?

3. Eller noen andre "wild card" i Asia i julen?

Takk.

SAS flyr ut 20. desember, men har ingen hjemreise den 6.1. (nærmeste blir 4. eller 7.1.)
Se nettsiden og klikk laveste pris så får du enkelt opp dagene SAS flyr

Overraskende lav pris i biz (men dere er jo mange...)

Nå er det nok med Asia-savn her...

Vurdert Vietnam? Finnair/Qatar og/eller Turkish har noenlunde vettuge biz-priser og slett ikke gæernt bakover i bussen heller. Artig land og flere gode hoteller.

SAS flyr ut 20. desember, men har ingen hjemreise den 6.1. (nærmeste blir 4. eller 7.1.)
Se nettsiden og klikk laveste pris så får du enkelt opp dagene SAS flyr

Overraskende lav pris i biz (men dere er jo mange...)

Ehhh.. Skal jeg si takk for tipset? Der ble det booket 20DEC med bolagets A350 i biz til BKK for hele banden med 17 dager ferie. Egentlig lurt å booke før man spør hun som betaler. :cool:

Preliminær plan er da fem dager i Bangkok på snasen hotell og 12 i Hua Hin. Noen andre ideeer enn dette? Hoteller i Hua Hin har økt noe voldsomt, men BKK var innafor.

4fad6e39-bec5-404d-b650-f88d5e1101b9.jpeg

2 - Hvor er det rette stedet ut fra Bangkok nå? VI har vært i Hua Hin to ganger - fine hoteller og god mant, men ikke særlig Bounty-reklame. Er Pattaya noe med familie? Andre steder ut fra BKK som kan være spennende?

Takk.
Langkawi er tydelig vis populært blandt kongelige.....
Dersom unga teller land de har vært i, så er jo en tur til Bandar Seri Begawan eksotisk, men det er alkoholfritt, så mer enn 2 netter er vel ikke så aktuelt. Lenger nord-øst på øya finner du Kota Kinabalu, (Ingen direkte flighter fra BKK) der er det mulighet for hotell på en liten øy og mulighet for å dra på tur i jungelen.
Neste gang jeg skal til BKK, skal jeg bo i nærheten av Icon Siam, råeste shoppingmallen jeg har vært på, med bl.a Volvo, BMW og Porsche butikker og Guide Michelin resauranter.

Nå er det nok med Asia-savn her og under familie-town hall i går ble vi enige om å gi litt bang og det blir nå Thailand fra 20DEC til 06JAN med hele bølingen.. Det er flyprisen som er problemet, men skal bare rive av plasteret fort å få booket dette. Så..

1 - Skal SAS tilbake på BKK? Ser ingen billetter i julen per i dag.

Takk.

Det er mange fine øyer i Thailand som jeg ville valgt foran Hua Hin. Koh Samui, Koh Chang, Phuket eller eventuelt Koh Lipe (Thailands svar på Maldivene sies det) Spørs hva man skal ha ut av ferien!

Bali er heller ikke så langt unna heller!

Det er mange fine øyer i Thailand som jeg ville valgt foran Hua Hin. Koh Samui, Koh Chang, Phuket eller eventuelt Koh Lipe (Thailands svar på Maldivene sies det) Spørs hva man skal ha ut av ferien!

Bali er heller ikke så langt unna heller!

Takker så mye.. Koh Samui er øsnket, men hvistnok litt rufsete vær i julen.

Men da det evindelige spørsmålet:

SAS maskinen drar hjem på kvelden klokken 2350.

- Når bør man seneste ankomme BKK med flight fra andre regionale land som Vietnam osv?
- Senest ankomme fra andre destinasjoner i Thailand?
- Hva skal til for å kunne sjekke bagasje hele veien - med feks Thai og da videre med SAS? De er jo ute av *A på den tiden?
- Hva dekker forsikringene hvis denne planen ryker?

Takker.

Takk for mange gode råd.. Satan så gøy det er å planlegge Thailand etter de siste fem årene med kun US og DXB på longhaul turene.. Velge hoteller i Thailand er litt annet pris-sjikte.

Vi fant ut at min søster er på gode gamle Kamala Beach i romjulen og over nyttår så da blir det først fire dager på https://www.chatrium.com/chatriumriversidebangkok/offers/best-available-rate?utm_source=PMC&utm_medium=SEM&utm_campaign=CHRB%20Best%20Rates&campaign_content=6612c89d9af30c9d302c0270&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw57exBhAsEiwAaIxaZroVsf1JoDf9CbboEwNDIMUOUQD_biaovkEfPF6_iCdAJ4yRZG0ohBoCztgQAvD_BwE og 13 dager på https://whitesandbluesea.com/namakaresortkamala/. Reisefeber? Helt kvalm.

Så et reelt spørsmål... Thai, Bangkok Air og Thai Vietair flyr BKK-HKT med svært høy frekvens. De koster stort sett det samme og har samme service.

Hvem av disse brude man da velge for å ha en best overlapping mot SAS på hjemreisen? Man har jo da sikkert statur på hele gjengen i Skyteam, men kan jo kanskje også ha matchet til Lufthansa innen den tid så men er ennå i Star?

Er en av disse tre sikrere mot forsinkelser osv enn de andre? Er det noen av de som kan sjekke bagasje hele veien?

Takker!

Takk.

Tror du Thai har dette etter Star exit også? Bangkok Airways virker litt ymse på nettet om de fremdeles lar bagasjen gå hele veien.

Har du separate billetter ville jeg aldri satset på å få det tagget hele veien, selv om både Thai og Bangkok air sikkert gjør dette ofte. Så skal har det sikkert ikke noe for seg om jeg spør hvorfor i alle dager man trenger innsjekket bagasje for å ligge på stranden. 2,3 kg klesvask koster 42 kr å få vasket i Bangkok og er klar neste dag.

Fikk du forresten J-klass osl-bkk?

Har ikke vært der selv, men Kho Samet ligger utenfor Pattaya og skal være mye brukt av lokale fra Bkk. Avhengig av pris i julen ville jeg også vurdert Inter Cont Khao Yai sammen med en tur i nasjonalparken. Noe av det mest gjennomførte tema-hotellet jeg har bodd på og ca 3 t fra Bkk.

Ta gjerne en for laget og rapporter fra Intercont Pattaya, men mulig det ligger for nærme «moroa».

Generelt skal man vel veldig høyt i pris for å unngå charterstemning med fulle hoteller langs strendene rundt jul. Sjekk også om det er obligatoriske jule- og nyttårsmiddager på hotellene.

Edit: Ser jo nå at du allerede har funnet hoteller. Overaskende hyggelig pris i Phuket i romjulen.

Last edited:

Jeg vil jo tro Thai sjekker bagasjen gjennomgående også etter september, men sikker kan man jo aldri være
Thai har jo sjekket bagasjen gjennomgående med KLM og andre utenfor Star før også

Vil du være sikker bør du jo holde deg til reiseforsikringens bestemmelser om nødvendig tid ved innhenting av reiserute, og ikke bestille billetter til Don Muang...

Det geniale med interline fra HKT (kun egen erfaring med Thai) er at du kan sjekke inn på den internasjonale terminalen. Da går dere gjennom immigration der, og får noen fine stickers med «CIQ» til å feste på blazeren. Da blir dere loset inn i International transfer ved ankomst BKK.

Har du separate billetter ville jeg aldri satset på å få det tagget hele veien, selv om både Thai og Bangkok air sikkert gjør dette ofte. Så skal har det sikkert ikke noe for seg om jeg spør hvorfor i alle dager man trenger innsjekket bagasje for å ligge på stranden. 2,3 kg klesvask koster 42 kr å få vasket i Bangkok og er klar neste dag.

Fikk du forresten J-klass osl-bkk?

Ha ha... Du mener 17 dager på ferie med kun carry on? Jeg personlig sjekker jo inn bagasjen til Bergen.. Og kona samt to av barna (som er hunnkjønn) har jo til tider hatt med 60kg ut av Norge :D

Tenker du J som i selve booking-klassen? Vi flyr Business - men selve booking koden er Z.

Ha ha... Du mener 17 dager på ferie med kun carry on? Jeg personlig sjekker jo inn bagasjen til Bergen.. Og kona samt to av barna (som er hunnkjønn) har jo til tider hatt med 60kg ut av Norge :D

Tenker du J som i selve booking-klassen? Vi flyr Business - men selve booking koden er Z.

Mente som bookingklasse, du tok nok de siste Z-billettene, for nå er bare d-klasse ledig til 25000 pr vei.

Du har kanskje ikke bedt kvinnene i ditt liv å se hva av de 60 kg som faktisk ble brukt? Hadde noen runder her hjemme etter at det ikke var plass i bagasjerommet til kofferten i en kabriolet vi hadde leid. Nå skal det sies at datteren min er skikkelig nervøs for å fortelle en venninne at vi ikke pleier å sjekke inn bagasje når vi skal til Sverige. Regner med at min særhet veies opp av at jeg skaffet billetter til Taylor Swift, men nå er vi langt OT.

Kom på at vi var på Kamala beach for 6 år siden. Det er et skandinavisk charterhotell på stranden, men det vet du sikkert. Bodde Hyatt Regency den gang som ikke hadde strand rett ved hotellet..

Last edited:

Det geniale med interline fra HKT (kun egen erfaring med Thai) er at du kan sjekke inn på den internasjonale terminalen. Da går dere gjennom immigration der, og får noen fine stickers med «CIQ» til å feste på blazeren. Da blir dere loset inn i International transfer ved ankomst BKK.

Takker.. Da ble det Thai tur/retur. Bookingen ligger faktisk inne i SAS appen (Hvis det betyr noe). Thai er rause med 35kg bagasje per person på innenriks, og det virker som det er litt semi-biz. Vi fikk rad 34 og 35 på A320 som merkelig nok er de to første radene.

Mulig jeg må plage deg med en øl på rektig side av byen når dette nærmer seg - for å få noen gode råd..

Takker.. Da ble det Thai tur/retur. Bookingen ligger faktisk inne i SAS appen (Hvis det betyr noe). Thai er rause med 35kg bagasje per person på innenriks, og det virker som det er litt semi-biz. Vi fikk rad 34 og 35 på A320 som merkelig nok er de to første radene.

Mulig jeg må plage deg med en øl på rektig side av byen når dette nærmer seg - for å få noen gode råd..

Hadde vært hyggelig med en øl på rektig side byen[emoji846] Thai har litt pussig nummerering av seterader. Radene 1-10 er reservert F, 11-30 C og Y er fra 31 og bakover. Og dette gjelder alle flytyper, selv om de mangler både F og C.

Back