Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Ser Qatar har annonsert rute til Pattaya - det må vel bli skikkelig Harry Express .. :p

Thailand-tråden

Ikke så enkelt å spå om været i Thailand lenger... Jeg ville booket hotell i Bangkok og tatt resten på sparket ved å sjekke værmeldingene. Er det dårlig vær i Thailand-bukta kan det være bra sørover på vestkysten, og vice versa. Det er lavsesong i juli og plenty med gode dealer på hoteller og resorter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for tilbakemeldinger! Jeg skjønner at været i Thailand har vært mer uforutsigbart og ikke hatt like tydelig sesongmønster etter tsunamien, eller de siste 10 årene ihvertfall. Vedr. Koh Samet og Koh Chang så kan det godt hende at været i juli er ulikt disse to stedene, Koh Chang ser jo mer frodig ut på bilder. Av det lille jeg har sett virker Koh Chang litt mer spennende og hotellene litt bedre. Vi vurderer selvsagt alle gode alternativer for strand og badeliv, alle innspill verdsettes 🙂

Har kun vært en gang på Chang, bodde på KC Grande resort & spa på White Sand Beach. Ingen superluksus, men helt OK. På plussiden er flott privat strand og mange swimming pools. White Sand har vel også det beste utvalget i restauranter. Stillere på Chang en f.eks. Phuket og Samui, men fint for noen rolige dager.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ingen hoteller har vel privat strand mer? Slutt på det da militæret tok makten.

Takk for tilbakemeldinger! Jeg skjønner at været i Thailand har vært mer uforutsigbart og ikke hatt like tydelig sesongmønster etter tsunamien, eller de siste 10 årene ihvertfall. Vedr. Koh Samet og Koh Chang så kan det godt hende at været i juli er ulikt disse to stedene, Koh Chang ser jo mer frodig ut på bilder. Av det lille jeg har sett virker Koh Chang litt mer spennende og hotellene litt bedre. Vi vurderer selvsagt alle gode alternativer for strand og badeliv, alle innspill verdsettes 🙂

Ikke misforstå meg. Koh Chang er et veldig fint sted. En av favorittene mine i Thailand. Er bare det at de har en veldig lang lavsesong/regntid. Og da kan været være skikkelig ille. Men som sagt, du kan være heldig også. Mye er også stengt. Er også noen øyer sør for Koh Chang, Koh Maak og Koh Kood. De bør du ta en titt på hvis du reiser til dette området. På Koh chang har du White sand beach området med mest hoteller/barer/folk, Klong Phrao beach med resorter og ganske fine strender, men ikke så mye annet. Kai Bae er et mindre sted med mye restauranter og barer. Området rundt Lonely Beach/Nature Beach er litt mer backpacker. Greit med noe å kjøre med, er forholdvis langt fra sted til sted.

Planen er å starte med 3 netter i BKK på et flott hotell med executive/club lounge. Deretter ønsker vi å tilbringe 7-8 avslappende dager på et fint hotell/resort til grei pris ved en fin strand. Men vi vil ikke at hotellet ligger helt øde til siden vi ønsker å spise og drikke på lokale restauranter og barer, og ikke være låst til hotellet. Muligheter for dagsutflukter og aktiviterer er også et pluss.

Har bodd på Pathumwan Princess i BKK en gang. Sentralt beliggende, og man går tørrskodd til Skytrain. Med executive rom fikk vi lounge med frokost til en bra pris. Greit uteområde med stor pool og bar. http://www.pprincess.com/

Koh Samui området har som regel ok vær om sommeren. Personelig liker jeg ikke Samui så mye, men du har noen andre øyer i området som er fine, Koh Tao og Koh Phangan.

Har bodd på Samui (Lamai Beach) på sommeren, og synes det var helt topp. Mye varierte hotelltandarder, og fordelen på Lamai var at det var kort vei opp i byen på lokale spisesteder og barer, og det var ganske rolig (dvs. ikke full fyllefest og dunkende musikk hele natta). Det var også flere gode strandrestauranter der for lunch og middag.

På Samui kom de sedvanlige ettermiddagsbygene der, mens det var mer eller mindre dagsregn på fastlandet.

Ulempen jeg ser med Samui er at det er begrenset med spennende utflukter derfra ifht. andre steder.

Ikke bare Norwegian som trøbler. TG til Bangkok står bom fast på Gardermoen i dag onsdag 28 juni. Noen som vet hva som har skjedd??

Ser ut som de bare forflyttet seg noen meter på bakken før retur til gaten og at de har tenkt seg av gårde kl. 13 torsdag

13:00 Estimated time of departure
22:45 Plane is late (in hours minutes)

Delay aircraft defects
14:20 Left the gate
15:05 Returning to ramp

05:00
Estimated time of arrival
Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International

Ser ut som den kom seg av gårde 35 minutter før dagens avgang, henholdsvis 1409 og 1444 fra OSL

Litt god tid i dag muligens så en del spørsmål fra meg...

Familien fra til Hua Hin i påsken og trenger lit råd..

* Noen som vet om en bra skredder for skjorter (ikke billig men bra)
* Noen restauranter som må prøves? (fant noen greie for tre år siden men lite "pang)
* Bra båtturer ut fra Hua Hin til noe som er severdig?
* Noen "hemmelige" strender som er bra?

Takker.

Litt god tid i dag muligens så en del spørsmål fra meg...

Familien fra til Hua Hin i påsken og trenger lit råd..

* Noen som vet om en bra skredder for skjorter (ikke billig men bra)
* Noen restauranter som må prøves? (fant noen greie for tre år siden men lite "pang)
* Bra båtturer ut fra Hua Hin til noe som er severdig?
* Noen "hemmelige" strender som er bra?

Takker.

Hei, jeg brukte Saga Tailor når jeg var i Hua Hin. Raskt levering, god "fit", god kvalitet og greie priser.

Saga har en bra butikk ihvertfall. Jeg brukte dog nabosjappa: Hong Kong tailors. Fikk god service der og de hadde bra stoffutvalg, selv om butikken ikke er like stor som Saga.
Av spisesteder er det trivelig, rimelig og god mat hos Pum på I Rice.

Går det an å ha en ok familieferie i Pattaya uten å måtte forholde seg til horer og idioter? Det ligger vel ok til mtp transport fra BKK.

Sudcaravell: Hvilket hotell har dere valgt i Hu Hin?

Brukte forresten en skredder som het Mike's Taylor. Jeg var fornøyd, men ikke svogeren min på dressen. De hadde en litt større butikk utenfor sentrum, de kjørte oss fra utsalget i sentrum på egen tuk tuk.

Back