Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Jeg lander etter planen i BKK rundt kl 1545, og har fly ut neste morgen 0725. Hva sier de erfarne Thailand guttene/jentene her, flyplass hotell eller inne i byen? Finner Novotel på flyplassen til 1300kr, helt kurrant pris antar jeg.

Er det for mye trafikk til at jeg får noe ut av BKK, samt må stå opp alt for tidlig for å rekke 0725 flighten?

Jeg lander etter planen i BKK rundt kl 1545, og har fly ut neste morgen 0725. Hva sier de erfarne Thailand guttene/jentene her, flyplass hotell eller inne i byen? Finner Novotel på flyplassen til 1300kr, helt kurrant pris antar jeg.

Er det for mye trafikk til at jeg får noe ut av BKK, samt må stå opp alt for tidlig for å rekke 0725 flighten?

Med mindre Novotel har pussa opp dei siste 2-3 årene, så ville eg styrt glatt unna.
Ganske nedslitte rom, og hadde ein generelt dårleg opplevelse sist eg var der. Bra basseng.

Det finnes jo maaaange hoteller i Bangkok av høgare kvalitet enn Novotel, til ein lågare pris.
Og å koma seg inn i byen er ganske enkelt med BTS.

Takk for raskt svar :) Forslag til bra hotell som er lett å komme seg til og fra flyplassen? Ønsker minst mulig styr, mest mulig relax. Pool og god standard, gjerne med litt utsikt ALA rooftop bar eller lignende.

Helt Enig med Sexten, gå for BKK. Får 5-stjerners til 1300kr lett der. Om du bare har håndbagasje går du helt ned på ground floor og tar Airport Link (tog) til Phaya Thai-stasjonen og skifter til BTS-tog der. Superenkelt,effektivt og billig. Taxi eller Uber tilbake på morgenen siden lite trafikk.

Ev så kan du bo på flyplass-hotellet og ta en tur inn til byen. Bør nok være på plass på flyplassen SENEST kl 06 om du har billett og kan gå rett til security og imigrasjon.

Ser det fort blir BKK på meg her. Noen konkrete forslag til hotell for en som aldri har vært i byen før? God standard, pool og utsikt feks. Gull hos Radisson, ellers null status.

Ser det fort blir BKK på meg her. Noen konkrete forslag til hotell for en som aldri har vært i byen før? God standard, pool og utsikt feks. Gull hos Radisson, ellers null status.

Er vesentlig at du bor i nærheten av BTS/Skytrain for å klare å komme deg rundt effektivt. Søk på hoteller i Sukhumvit-området.

Thailand-tråden

Se nederst i post #159. RB Plaza har vel det meste du spør om. 35 min og maks THB 400,- med taxi til Flyplassen tidlig morgen. Og så kan du rusle en tur ned til Soi Cowboy på kvelden for å se på galskapen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nettopp kommet hjem fra dager i Bangkok (og Singapore). Ville nok ikke verrken bodd på Novotel eller inne i byen på et så kort opphold, mest pga avreisetida di på morgenen og rushtrafikken. Ville heller tatt inn på et hotell i nærheten av flyplassen som tilbyr (gratis) shuttlebuss til og fra flyplassen. Har selv bodd på
Best Western Premier Amaranth Suvarnabhumi Airport Hotel og The Grand Fourwings Convention Hotel. Der får du luksus til en rimelig penge, god frokost, shuttleservice og om du vil oppleve litt hverdagsliv er det bare å gå deg ut en tur. Kort vei til et digert kjøpesenter også(Mega Bangna)

Last edited:

Takk for tips. Jeg endte opp med Radisson Park plaza. Ligger rett ned NTS og hadde veldig bra rom til latterlige priser.

Re: Reisetips ønskes - Thailand/Asia

Det så rått ut!

Takk for bra tips. Har du bodd der? Hvordan er det med servering, restauranter på hotell/nærliggende sentrum?

Og hvor lang tid tar det fra flyplassen i Phuket? :)

Om du vil ha det romantisk til en rimeligere penge, men fortsatt boutique og førsteklasses service, kan jeg anbefale The Boathouse på Kata beach. Litt mer action der enn Khao Lak, men fortsatt mye roligere og hyggeligere enn Patong og Karon.

Da ender vi opp på Koh Samui faktisk! Booket billett videre fra BKK til USM med Bangkok Airways.
Tips til hoteller? Har reservert ett foreløpig som ligger på Maenam stranda nord på øya. Skal visstnok være rolig. Eller er det slik at man MÅ bo på Chaweng? :)

Da ender vi opp på Koh Samui faktisk! Booket billett videre fra BKK til USM med Bangkok Airways.
Tips til hoteller? Har reservert ett foreløpig som ligger på Maenam stranda nord på øya. Skal visstnok være rolig. Eller er det slik at man MÅ bo på Chaweng? :)

Må absolutt ikke bo på Chaweng, men er jo mest liv og røre der. På godt og vondt... Beach Republic litt utenfor sentrum av Lamai synes jeg er et veldig bra sted. Fin privat strand og god mat. Har ligget litt høyt i pris (for mitt budsjett), men ser at det er ganske hyggelige priser der nå.

http://www.beachrepublic.com/

Sent from my iPad using Tapatalk

Neida, må ikke nødvendigvis ikke bo der. Bodde på Akaryn Samui for ca 2 år siden. Utrolig flott sted. De har bil som kjører deg inn til Chaweng for en billig penge, og taxi er heller ikke dyrt. Egen strand, og veldig stille og fredelig. Har du beachfront villa, er det helt topp.

I første halvdel av juli reiser madammen og jeg til Thailand og Bangkok på Eurobonus og Amex CT. Vi har 11 dager til rådighet og dette er helt upløyd mark for oss, derfor ønsker jeg tips fra de mange erfarne Thailand-farerne her inne.

Planen er å starte med 3 netter i BKK på et flott hotell med executive/club lounge. Deretter ønsker vi å tilbringe 7-8 avslappende dager på et fint hotell/resort til grei pris ved en fin strand. Men vi vil ikke at hotellet ligger helt øde til siden vi ønsker å spise og drikke på lokale restauranter og barer, og ikke være låst til hotellet. Muligheter for dagsutflukter og aktiviterer er også et pluss.

Været i første halvdel av juli er et nøkkelord her siden vi ønsker strandliv og bading. Jeg har blitt anbefalt både Koh Samet og Koh Chang både værmessig i juli og som destinasjon. Er det noen som har erfaring fra disse stedene, og evt. formening om været her i juli? Hva med andre steder som kan være bra ut fra våre ønsker? Tar gjerne imot tips på konkrete hotell på Koh Samet, Koh Chang og andre anbefalte steder.

Setter stor pris på alle tips og erfaringer :)

I første halvdel av juli reiser madammen og jeg til Thailand og Bangkok på Eurobonus og Amex CT. Vi har 11 dager til rådighet og dette er helt upløyd mark for oss, derfor ønsker jeg tips fra de mange erfarne Thailand-farerne her inne.

Planen er å starte med 3 netter i BKK på et flott hotell med executive/club lounge. Deretter ønsker vi å tilbringe 7-8 avslappende dager på et fint hotell/resort til grei pris ved en fin strand. Men vi vil ikke at hotellet ligger helt øde til siden vi ønsker å spise og drikke på lokale restauranter og barer, og ikke være låst til hotellet. Muligheter for dagsutflukter og aktiviterer er også et pluss.

Været i første halvdel av juli er et nøkkelord her siden vi ønsker strandliv og bading. Jeg har blitt anbefalt både Koh Samet og Koh Chang både værmessig i juli og som destinasjon. Er det noen som har erfaring fra disse stedene, og evt. formening om været her i juli? Hva med andre steder som kan være bra ut fra våre ønsker? Tar gjerne imot tips på konkrete hotell på Koh Samet, Koh Chang og andre anbefalte steder.

Setter stor pris på alle tips og erfaringer :)

Høres rart ut at Koh Samet og Koh Chang omtales sammen når det gjelder vær i juli måned. Regner med at du mener Koh Chang (Trat). Mener at Koh Samet går for å ha ganske lite regn, mens Koh Chang har masse regn fra ca mars til november.

Men, været er ikke like stabilt bra/dårlig lenger i Thailand. Man kan ha flaks også på sommeren. Jeg ville uansett ikke satset på Koh Chang om sommeren. Koh Samet har jeg bare vært en gang tidligere, for ca. 10 år siden. Det var i Juli, og jeg mener vi hadde ganske bra vær. Resorter kan jeg ikke uttale meg om, så vidt jeg har hørt har det vært bygget endel der siste 10 år.

Koh Samui området har som regel ok vær om sommeren. Personelig liker jeg ikke Samui så mye, men du har noen andre øyer i området som er fine, Koh Tao og Koh Phangan.

I Bangkok kan jeg tipse om The Continent by Compass i Sukhumvit og Pullman i Silom. Rimelig luksus med Executive Lounger. Alt ettersom hvor i byen man ønsker å bo.

Koh Samui frister meg ikke mer, etter to besøk der. Da foretrekker jeg heller Phuket og Kata beach. Men har aldri vært der i juli.

Ad Bangkok: kan også anbefale Pullman Grande Sukhumvit. Vi var der i mars, og var svært fornøyd både med rom og, ikke minst, executive loungen. Den var en velkommen rolig oase, med veldig hyggelig betjening. Hotellet er også svært sentralt plassert, Asoke, kun få min gange fra BTS og MRT. Har også hørt gode ord om loungen i JW Marriott, der er visstnok tidsrommet for afternoon cocktails i loungen enda noe lengre.

Back