• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Det er nok en korrekt satsning å konsentrere seg om hovedstedene hvor det kommer inn feed fra SAS i all hovedsak. Men, jeg har fortsatt vanskelig med å forstå den merkelige salgsstrategi TG har, ved at de ikke utnytter den mulige feed fra SAS spesielt som de kunne ha hatt større andeler av.
I dag er det det tilnærmet umulig å booke reiser online fra norske flyplasser i feed med TG955, med det resultat at det daglig er flere titalls kunder som har booket DY på separate billetter og med de komplikasjoner dette gjerne kan avstedkomme med ny innsjekk, mistet forbindelse etc.
De har jo også blokkert det hele slik at verken sas.no eller wideroe.no kan brukes for å booke reiser med TG fra Skandinavia. Merkelig strategi !

Er vel fullt mulig å booke separate billetter med SAS inn til OSL med de samme komplikasjoner. Nettopp i en slik situasjon som her nytter det lite å reise med SAS, da det ikke lar seg gjøre å bestille gjennomgående. Blir derfor feil å pisse på DY her. Man er like hjelpeløs uansett hvem man reiser med om man kommer inn sent.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Er vel fullt mulig å booke separate billetter med SAS inn til OSL med de samme komplikasjoner. Nettopp i en slik situasjon som her nytter det lite å reise med SAS, da det ikke lar seg gjøre å bestille gjennomgående. Blir derfor feil å pisse på DY her. Man er like hjelpeløs uansett hvem man reiser med om man kommer inn sent.

Booker man en separat billett med SAS, vil man ved å vise begge billettene alltid få sjekket bagasjen helt fram( selv om det er separate billetter). Dette får man ikke med DY ..

Det som var litt av poenget mitt er at jeg undres over at det ikke legges opp til gjennomgående priser fra alle SAS byene i kongeriket, og en prisstruktur som gjør at reiser med SK/TG kan bookes online i alle kanaler som man kan på de andre Star Alliance partnerne. Det ville etter min mening være en vinn-vinn situasjon i "Star-ånden", og som ville ha tilført begge selskap flere passasjerer.
Tenker man at det er 10 pax hver dag som i dag velger DY hver vei, så utgjør dette for SAS over 7000 pax pr år!
 
Back
Top