Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Men Lars, overkommelig opgave ???? mener at CPH har problemer med bredden på taxi ways, samt standpladser...er vel ikke noget de "bare lige klarer"^_^
Hilsen
Ole

OSL er vel den eneste av CPH/ARn/OSL som kan ta A380 på gate. Tror nok dog heller ikke det er aktuelt med det første, men man skal aldri si aldri.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Neida, det er helt korrekt engelsk det.

Kurrant (som i betydningen ofte hørt og helt forstått): Ja. Korrekt: Nei. Med mindre man forsøker å si at man planlegger å åpne nye ruter. Da vil det gi mening å snakke om flere frekvenser. Dersom man derimot begynner med flere avganger på en eksisterende rute, øker frekvensen på den aktuelle ruta. Slik er det også på engelsk.

Så det.

;)
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

OSL er vel den eneste av CPH/ARn/OSL som kan ta A380 på gate. Tror nok dog heller ikke det er aktuelt med det første, men man skal aldri si aldri.

OSL er ikke 'A380-klar'. Det måtte dispensasjon til for LH-demo'en.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Det finns en gate på Arlanda som är "förberedd" för Airbus A380, nämligen gate F36.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

OSL er ikke 'A380-klar'. Det måtte dispensasjon til for LH-demo'en.

Og eneste rullebane som er bred nok til A380 i Norge er SVG sin 18/36. Eller er jeg helt på jorde nå?
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Nja - det er ikke selve rullebanebredden som er det viktige, men 18/36 på Sola er 60m bred, det er riktig .. OSL og de fleste andre er ca 45m.
 
Mener jeg fik fortalt ifm LH's besøg med A380 at oprindeligt kræves en 60m bred runway, men generelt havde man nu åbnet op for at kunne operere på 45m også.

De 60m benyttede man i starten, men nu havde man fået flere erfaringer med a380 og accepterede 45m.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Som det skrives; Det dreier seg om CPH som får den varslede økningen, kanskje allerede fra sensommers, og det blir dobbel 747 enkelte dager i uken.

ARN og OSL opprettholder dagens tilbud
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Som det skrives; Det dreier seg om CPH som får den varslede økningen, kanskje allerede fra sensommers, og det blir dobbel 747 enkelte dager i uken.

ARN og OSL opprettholder dagens tilbud
Hmm, jeg ville have foretrukket at vi fik 777 til CPH...
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Hmm, jeg ville have foretrukket at vi fik 777 til CPH...

Vel, kan jo skje forandringer innen oppstart, men det handler nok litt om hva man har av ledig materiell også vil jeg tro
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Hmm, jeg ville have foretrukket at vi fik 777 til CPH...

Tror de fleste havde håbet (og stadig håber på) at Thai ville indsætter 3-4 ugentlige aftenfrekvenser fra CPH med 777 eller A346. Tidsmæssigt efter samme oplæg som på FRA og LHR med ankomst omkring kl 18 (afgang fra BKK middag) og afgang omkring kl 21 (ankomst BKK om eftermiddagen).

Men rent kapacitetsmæssigt er CPH sikkert ganske tilfreds med at det formentlig bliver 744 10x ugentlig.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Noen som vet hvor TG pt har flest pax fra? Norge, DK eller Sverige?

BF:cool2
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Noen som vet hvor TG pt har flest pax fra? Norge, DK eller Sverige?

BF:cool2

Ved ikke hvor mange rejsende, TG har. De flyver jo 747 fra CPH og ARN, og mindre fly fra OSL. Men det er klart, at en del norske og svenske rejsende, connecter i CPH. Det er samtidig også her efterspørgslen er størst, siden der er her de udvider.

I 2010 var antallet af turister fordelt på nationalitet, således:
Danmark 152.398
Norge 132.108
Sverige 355.218
Tyskland og USA har "kun" ca 600.000 rejsende hver.
kilde: http://tourism.go.th/2010/th/statistic/tourism.php?cid=30
Sverige er altså klart størst, også i forholdet til antal indbyggere, mens DK og N er nogelunde lige.
Hvor mange der ankommer med charterselskaber er naturligvis også væsentligt, ligesom en del af TG's passagerer flyver videre internationalt fra BKK.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Sverige er klart det største marked for Thai i Skandinavien og svenskerne har øjensynlig støtte appetit på Thailand end nordmænd og danskere.

Dette er dog ikke ensbetydende med at de mest optimalt for Thai at indsætte mere kapacitet på Sverige/Stockholm. På CPH har man fordel af et større og bedre tilrettelagt feed-netværk samt det faktum at CPH dækker stor del af det svenske lokalmarked.

Er sikker på at Thai vil kunne fylde den ekstra kapacitet fra CPH (tror jeg nu også de ville kunne fra ARN) og det er naturligvis positiv i forhold til styrkelse af hub CPH.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

ARN har även det överlägset största antalet charterflygningar till Thailand från Skandinavien. Vissa dagar under vinterhalvåret från ARN flyger Thai 747-400, Corsairfly 747-400, TUIFly Nordic B767-300ER, Novair A330-200, Thomas Cook A330-300 & A330-200 till Thailand samma dag! Allt ofta fullbokat under högsäsong. De dagar då samtliga sex flyg går, lämnar mer än 2250 pax ARN med destination Thailand. Det är en enorm flygstols kapacitet. Faktum är att jag inte tror det finns någon annan flygpats i Europa med högre flygstols kapacitet till Thailand än ARN...de dagar när nämda 6 flyg går.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

ARN har även det överlägset största antalet charterflygningar till Thailand från Skandinavien. Vissa dagar under vinterhalvåret från ARN flyger Thai 747-400, Corsairfly 747-400, TUIFly Nordic B767-300ER, Novair A330-200, Thomas Cook A330-300 & A330-200 till Thailand samma dag! Allt ofta fullbokat under högsäsong. De dagar då samtliga sex flyg går, lämnar mer än 2250 pax ARN med destination Thailand. Det är en enorm flygstols kapacitet. Faktum är att jag inte tror det finns någon annan flygpats i Europa med högre flygstols kapacitet till Thailand än ARN...de dagar när nämda 6 flyg går.

----
Helt enig, Svenskene er store på Thailand. Bare fra Gøteborg har i vinter to A330 startet parallellt på samme tidspunkt - til Phuket og Krabi, begge fra den største leverandør til Thailand, Thomas Cook Scandinavia. Og da snakker man om opp mot 800 pax...

Spørsmålet er om ikke man begynner å se en metning på Thailand nå...
Og majoriteten av de som reiser, bestiller en pakke inkl hotell på forhand.

Thai har planlagt en start neste sesong med tre ukentlige avganger fra CPH til HKT (Phuket), men nå er det rykter i bransjen vår om at de tre arabiske selskapene som har varslet oppstart fra CPH av div. grunner vil kunne gjøre at HKT-satsingen fra Thai uteblir. Time will show...

Tally-Ho
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Med anledning av de fakta som beskrivits här är det mkt märkligt att inte Thai öppnar GOT-BKK, när jag frågade affärsutvecklaren så trodde han själv på att det var Göteborgs tur men återigen fick man man se den största konkurenten CPH dra det längsta strået. :(
MArknadsavdelningen på GOT har nämligen jobbat hårt och lämnat in marknadsundersökningmaterial till Thai.
 
Re: Thai varsler økning i Skandinavia neste vinter.

Vil give dig ret i, at det umiddelbart kan virke fornuftigt at se på GOT. Umiddelbart synes jeg dog også, at der burde være et marked i HEL.

Tror en afgørende parameter er, om Thai vil udvide dækningen i Skandinavien eller Thailand. Hvis de bare vil flyve flere ugentlige fly til BKK, så ville GOT være naturlig at overveje. Vil de derimod udvide dækning med HKT, så er det vel mere naturligt at sende de fly mod en eksisterende destination i Skandinavien. Med andre ord, ruten skal nok i den ene ende forbinde til mindst ARN/CPH eller BKK, mens den anden kan være ny, dvs. GOT eller HKT, men ikke begge vil være nye, så GOT-HKT ligger ikke lige for.

Lars
 
Back
Top