Thai til Oslo -- so what??

Reisebyrå har degfinitivt sin plass, enten det er for å koorindere bulk-salg mot flyselskap, eller om det er for folk som vil ha mer pakkede ting, folk som vil gjøre handel med et fysisk menneske, eller sikkert av hauger av andre grunner. Men nå har jeg feks et bra argument for å få tak i et reisebyrå: flyselskapene innvolvert i mitt lille problem svarer ikke epost og jeg skulle gjerne hatt noen veldig spesifikke bestillinger utført, og sånne oppgaver er absolutt ikke der nettsidene til de alle flste virtuelle reisebyrå, flyelskap eller Expedia eller andre gjør det skarpt.

-A

Hvor kjøpte du dine flybilletter før internettets tid Tommy777?
Litt OT, husker både SAS og BU hadde flotte salgskontor i mange norske byer....

SAS eller Braathens direkte.

Jeg liker ikke å tilpasse meg vanskelige rutiner som KUNDE.

Tror vi alle er enige i at det kommer dager der det er seter tomme ombord på OSL-BKK. Den dagen det finnes ett eneste sete som er usolgt er den dagen det er blitt bevist at Thai har gjort et bedriftsøkonomisk idiotisk trekk ved å ikke selge ruten selv eller lastet ruten opp i Amadeus. Sjansen for ett mersalg er jo soleklart og sjansen for at de tomme setene har vært fyllt er jo også større.

Jeg tok meg den frihet å sende bookingavdelingen til Thai her i Oslo en e-post med spørsmål om hvorfor de har valgt denne strategien og om de evnt kommer til å legge ut fornuftige priser også på Amadeus. Så får vi se hva de svarer :)

"So what" er at takket være denne ruten tilbyr SAS Gull og Sølvkunder billetter i Eco Extra til 8200 kr fram til 31 des.:colgate:

Elsker konkurranse!!!!

Er det ikke engang forsøkt å få til codeshare mellom SAS og Thai på OSL-BKK? Eller er fortsatt naiviteten til SAS så stor at de fortsatt tror at de skal få det samme antallet nordmenn til å reise via CPH? Eller er det Thai som ikke vil?

Er det ikke engang forsøkt å få til codeshare mellom SAS og Thai på OSL-BKK? Eller er fortsatt naiviteten til SAS så stor at de fortsatt tror at de skal få det samme antallet nordmenn til å reise via CPH? Eller er det Thai som ikke vil?

Uten å ha noen fakta på hånden så vil jeg vel gjette noe i retning av at SAS mener IC og OSL ikke er tingen, og at alt skal via CPH?

Det er jo ikke dukket opp codeshare med CO eller US heller.

-A

Uten å ha noen fakta på hånden så vil jeg vel gjette noe i retning av at SAS mener IC og OSL ikke er tingen, og at alt skal via CPH?

-A

Jeg fløy SAS og SVG-OSL forrige uke og under innflyvningen til OSL så leste de opp de ulike gatene for de av passasjerene som skulle videre pga at vi var forsinket, deriblant gaten for de som skulle videre til PHL.

Men det betyr ikke nødvendigvis at det er codeshare?! Evt hva betyr det?

Jeg fløy SAS og SVG-OSL forrige uke og under innflyvningen til OSL så leste de opp de ulike gatene for de av passasjerene som skulle videre pga at vi var forsinket, deriblant gaten for de som skulle videre til PHL.

At noen skal til PHL og at de ikke har alt for mye tid på seg? ;)

-A

-A

Det var vel noe av det samme når US startet ARN- PHL, US ville inngå codeshare men SAS satt på sin høye hest og nektet..

De er vanligvis såpass greie at de opplyser info for alle selskaper har jeg merket meg. Det er jo positiv og god service!

:) VC-10

De er vanligvis såpass greie at de opplyser info for alle selskaper har jeg merket meg. Det er jo positiv og god service!

:) VC-10

God service er jeg tilhenger av.

Men betyr det at passasjerene har måtte bestilt separate flyvninger, SVG-OSL og OSL-PHL?

Det betyr bare at de har interline og at man kan kjøpe tilsluttningsfly med SAS inn til OSL på samme billett. Men SAS gjør det samme for Delta i CPH, så det betyr nødvendigvis ikke noe. Har en kamerat som ofte flyr OSL-CPH-ATL-xxx på en og samme billett

Men betyr det at passasjerene har måtte bestilt separate flyvninger, SVG-OSL og OSL-PHL?

Siden de opplyste om det så tyder det vel på en og samme billett.

EDIT: Gjorde forresten et rask søk hos Wideroe på SVG-PHL i August. Billigste alternativ som kom opp var SVG-OSL-PHL til 4450 med SK og US. Samme gjaldt fra KRS og BGO også. TOS var litt dyrere igjen men samme routing. BOO derimot, kom opp med SAS til OSL, og CO videre til EWR. Så SAS "mater" CO fra Oslo også

Last edited:
Det betyr bare at de har interline og at man kan kjøpe tilsluttningsfly med SAS inn til OSL på samme billett. Men SAS gjør det samme for Delta i CPH, så det betyr nødvendigvis ikke noe. Har en kamerat som ofte flyr OSL-CPH-ATL-xxx på en og samme billett

Siden de opplyste om det så tyder det vel på en og samme billett.

EDIT: Gjorde forresten et rask søk hos Wideroe på SVG-PHL i August. Billigste alternativ som kom opp var SVG-OSL-PHL til 4450 med SK og US. Samme gjaldt fra KRS og BGO også. TOS var litt dyrere igjen men samme routing. BOO derimot, kom opp med SAS til OSL, og CO videre til EWR. Så SAS "mater" CO fra Oslo også

Informativt og nytting! Mange takk.

Da har jeg fått en hyggelig e-post fra Hilde Hirai i Thai Norge:

Hei og takk for mail.

Ang. Wideroe, så har ikke THAI noen avtale med dem i det hele tatt. Vi har kun avtale med reisebyråer, ikke med andre flyselskaper. De eneste prisene Wideroe dermed kan selge, er det som går under betegnelsen published fares. Published fares er som oftest globale standardpriser som ikke inneholder lokale tilbud.

Når det gjelder priser generelt, så distribuerer THAI priser ikke bare til Amadeus, men også til flere andre GDS systemer. Distribusjonen av priser til de ulike systemene styres av vårt hovedkontor, som sørger for priser til samtlige av THAIs kontorer i hele verden. Det enkelte THAI kontor har begrenset inflytelse på prosessen, det vi gjør er å foreslå priskategorier, prisnivåer og regler, mens godkjenning, evt. endringer og distribusjon foretas av vår pris- og revenue avdeling på vårt hovedkontor. Vi har med andre ord begrenset inflytelse på rekkefølgen dette blir foretett, og det er dermed ikke alltid kundene vil kunne se alle priser overalt, samtidig.

Årsaken til at norske reisearrangører som f.eks Orkideekspressen og Wikstrøm reiser er tidligere ut med prisene, er at de får dem i papirutgave, og at de selv tar hånd om sin interne distribusjon, noe som vanslkelig lar seg gjennomføre av f.eks nettbyråer som kun er basert på e- løsninger, og som derfor må vente til prisene blir distribuert til de ulike systemene.

Håper dette ga deg svar på dine spørsmål,

vennlig hilsen

THAI AIRWAYS
Oslo

Hmmmm, det er nesten så jeg velger å tolke svaret til Thai som at "Internet er bare en døgnflue".......:rolleyes:

I samme slengen, kjenner en som reiser ut i dag. I dag er det overbooket 11 helt bakerst, fullt i midten og 40 ledige helt foran.. Så da blir det oppgraderinger hele veien oppover som det har vært i den senere tid..
Hvilken økonomi dette gir ??

I ryktebørsen sier at utpå året dukker A346 eller 744 opp ? Joda, jeg sa ryktebørsen..:drunk:

Stusser litt på denne:

De eneste prisene Wideroe dermed kan selge, er det som går under betegnelsen published fares. Published fares er som oftest globale standardpriser som ikke inneholder lokale tilbud.

Betyr dette at tilbudspriser som Thai opererer med aldri vil være mulig å få booket hos WIAS?

"So what" er at takket være denne ruten tilbyr SAS Gull og Sølvkunder billetter i Eco Extra til 8200 kr fram til 31 des.:colgate:

Elsker konkurranse!!!!

Ah - hvor finner du dette?? Har ikke fått det med meg - og jeg er hypp på en tur til høsten....

I samme slengen, kjenner en som reiser ut i dag. I dag er det overbooket 11 helt bakerst, fullt i midten og 40 ledige helt foran.. Så da blir det oppgraderinger hele veien oppover som det har vært i den senere tid..
Hvilken økonomi dette gir ??

I ryktebørsen sier at utpå året dukker A346 eller 744 opp ? Joda, jeg sa ryktebørsen..:drunk:
En kollega bestilte OSL-BKK i desember igår, og allerede nå begynner noen av flygningene å bli ganske fulle.
Men vi får virkelig ikke håpe at de setter inn 744 på ruta, Thai sine er ikke akkurat mye å skyte av...

Back