Thai til Oslo -- so what??

En kollega bestilte OSL-BKK i desember igår, og allerede nå begynner noen av flygningene å bli ganske fulle.
Men vi får virkelig ikke håpe at de setter inn 744 på ruta, Thai sine er ikke akkurat mye å skyte av...

Kommer det A346 så må jeg få meg en tur, det har jeg ikke flydd enda. :)

-A

Stusser litt på denne:

Betyr dette at tilbudspriser som Thai opererer med aldri vil være mulig å få booket hos WIAS?

Kun de prisene som blir lastet opp i Amadeus. Hilde "glemte" å nevne at de heller ikke laster opp tilbudspriser på sin egen hjemmesiden engang.

Da har jeg fått en hyggelig e-post fra Hilde Hirai i Thai Norge:

Svar til Hilde, velg a, b eller c

a) :rolleyes:

b) har du jobbet i SAS kundeservice og svart på e-poster der tidligere?

c) whatever

Jeg lar svaret til Hilde synke litt inn i helgen, så får jeg se om jeg fyrer avgårde noen velformulerte spørsmål på mandag ;) Takk for alternativene, Tommy :colgate:

En kollega bestilte OSL-BKK i desember igår, og allerede nå begynner noen av flygningene å bli ganske fulle.
Men vi får virkelig ikke håpe at de setter inn 744 på ruta, Thai sine er ikke akkurat mye å skyte av...
Fullt hvor? Hele flyet eller bak i bussen?

346 blir det garantert ikke, da den flytypen ikke har noen Premium Economy klasse ombord. Og den selger de veldig bra av fra både Norge, Sverige og Dk.

Problemer er vel i forhold til hva vi alle her har nevnt tidligere at de har for få eco seter og for mange biz seter. Og da er vel 744 et bedre alternativ.

Det har jo vært mye snakk om at TG har booket om reisende fra Norge som egentlig var booket med TG via CPH eller ARN til direkteruta fra OSL.
Noen som vet om hvor mye dette har gått ut over belegget på rutene fra CPH/ARN?
Noen som vet hvor mange nordmenn/svensker/dansker som reiser til Thailand i året, sånn for sammenligningens skyld?

BF:cool2

Litt enig med Bizflyer, MEN vi alle bomma på A345, og hvem vet dette er foreløpig et bedre altermativ enn A345 ??:angry:

A346 har 8 F ( den kan gå !! ) 60 C og 199 R-klasse...:9:

Jeg reiste ut fra ZRH i 346 med TG fredag for en drøy uke siden. Da var 1 av 8 seter i F tatt, og 18 av 60 seter i biz tatt. Eco var 85% fullt. Jeg ble fortalt av personalet ombord at andel reisende i F og C var sterkt redusert på alle ruter.

Så hvem vet? Kanskje de dropper F, reduserer C og putter inn flere Prem Eco istedet?

De må jo tilpasse seg etter det markedet etterspør! Ellers er de jo stein dumme!!

BF:cool2

Hvorfor ikke, OSL-BKK med A345 10 C og resten "gutter på tur"... :colgate::colgate:

På Sveriges nasjonaldag 6. juni, hadde den svenske ambassaden en helside i Bangkok Post. Der stod det blandt annet at det er 400000 svensker innom Thailand årlig!

Hvordan har det gått med belegget til SAS til BKK etter denne ruten åpnet? Med såpass mange ekstra seter tilgjengelig ukentlig, så må det jo gå ut over noen?

Hvordan har det gått med belegget til SAS til BKK etter denne ruten åpnet? Med såpass mange ekstra seter tilgjengelig ukentlig, så må det jo gå ut over noen?

Dette er synsing, men:

Ettersom Thai-ruten stort sett fylles opp med reisende som har bestilt pakketurer gjennom norske reisebyråer, må vel konkurransen først og fremst bli med Thai selv. De fleste pakkereisende fløy via København eller Stockholm med Thai tidligere, om de ikke fløy charter. Her tror jeg den største nedgangen er.

Det er åpenbart at SAS også må kjenne konkurransen - nå kan man jo få t/r Oslo-Bangkok via København i Economy Extra til 8.000 kr. og Business Class til 16.000 kr. Det er MYE lavere enn tidligere. Finnairs slagord om å ha den raskeste veien til Østen fra Oslo, blir ikke like aktuell lenger - og de taper jo så å si i alle markeder nå.

Finnairs slagord om å ha den raskeste veien til Østen fra Oslo, blir ikke like aktuell lenger - og de taper jo så å si i alle markeder nå.

Det spørs vel litt hvor i Østen man skal, kan ofte bli raskere å fly til HEL og derfra direkte videre til destinasjon. Så Finnair vil vel være raskere dit de flyr direkte fra HEL bortsett fra til BKK, hvis connection tida i HEL er kort.

Drar opp en gammel tråd:

Er det fortsatt kun Orkidé og andre reisebyråer som kan tilby Thais beste priser direkte fra OSL? Finner ingen info om Thai på orkide.no. Har veldig lyst på en Thailand-tur med A345 i mai, og er til og med villig til å bestille gjennom reisebyrå dersom man får gode priser.

Thais norske side er ikke veldig oppdatert i og med salgsperioden for vårtilbudet er utgått.
http://www.thaiairways.no/TILBUD/TILBUD_Thaiairways.htm

Stusser også på: "kontakt ditt reisebyrå". Jeg har da for f... ikke et reisebyrå...

Har du ikke?? Reisebyråer er jo fremtiden :)

Har tydeligsvis gått glipp av noe her. :D

Distribusjonen fra TG sin side er jo helt på trynet, så det er nesten et under at de får ruten til å fungere (men det er allerede gjennomdiskutert). Det billigste jeg finner med egne søk direkte fra Osl med TG er ca 9000,- i den aktuelle perioden. Hvis ikke reisebyråene kan komme under det spørs det ikke om det blir alternative routinger og selskap.

Virker som orkide har "avsluttet" sitt samarbeid med thai. For noen måneder siden hadde de mye markedsføring av thai sin kampanje. Nå er det bare SAS som blir dratt frem på siden deres.

Har tydeligsvis gått glipp av noe her. :D
Det billigste jeg finner med egne søk direkte fra Osl med TG er ca 9000,- i den aktuelle perioden. Hvis ikke reisebyråene kan komme under det spørs det ikke om det blir alternative routinger og selskap.

Det kan jo tenkes at de billigste billettene er utsolgt, noe som kan tyde på at ruten går ganske bra. Det er jo ikke så lenge til mai. Bare en tanke...

Back