Thai Skandinavia-Bangkok vinteren 2012/2013

Giama3

ScanFlyer Blue
Jeg ser på Amadeus og på Thai sine sider at de kutter ut Tirsdag Torsdag avgangene på OSL neste vinter. Samtidig så øker de til to daglig to ganger i uken fra CPH og ARN.
Går det så veldig dårlig fra OSL? Eller regner de med at nordmenn drar via CPH og ARN?
Samtidig med de høye prisene de tar fra OSL så er ikke valget så vanskelig. Vi skal være glad vi har Qatar.

Re: Thai vinteren 2012 2013

De ni afgange ugentlig fra København, som tidligere er blevet meldt ud, er jo en nedgang fra ti ugentlige i denne vinter.

Dog bliver der samlet set en stigning fra tre til fire afgange til Phuket, med to til både København og Stockholm.

Jeg ser på Amadeus og på Thai sine sider at de kutter ut Tirsdag Torsdag avgangene på OSL neste vinter. Samtidig så øker de til to daglig to ganger i uken fra CPH og ARN.
Går det så veldig dårlig fra OSL? Eller regner de med at nordmenn drar via CPH og ARN?
Samtidig med de høye prisene de tar fra OSL så er ikke valget så vanskelig. Vi skal være glad vi har Qatar.

Tror at TG har helt styr på hvad de vil med OSL...det er vel naturligt at
reducere hvis markedet ikke er for daglig OSL-BKK...

Hilsen Ole

Når kommer de til å bytte ut 747 med 777 på CPH og ARN - BKK?

BF:cool2

Det kommer nog dröja ytterliggare något år minst. Har TG ens tagit leverans av någon fabriksny B777-300ER än från Boeing? Från juni kommer TG flyga till ARN/CPH med 744 som fått nya stolar & IFE med PTV & AVOD i alla stolar.

Etter hva jeg hører sikre kilder si, blir det daglig OSL-BKK neste vinter også. Det er nok bare en treg oppdatering i Amadeus som er årsaken til det du ser.
OSL-BKK ruten er visstnok en av de beste rutene de har, når man ser på kombinasjonen belegg/inntjening/pax/cargo, slik at jeg tror ikke vi skal være så bekymret for at denne skal forsvinne.
TG har også vært meget dyktig på å ta ut den pris markedet har vært villig til å betale, og med et så godt belegg som de har hatt i vinter, tyder jo alt på at de har hatt en helt korrekt prissetting.

Etter hva jeg hører sikre kilder si, blir det daglig OSL-BKK neste vinter også. Det er nok bare en treg oppdatering i Amadeus som er årsaken til det du ser.
OSL-BKK ruten er visstnok en av de beste rutene de har, når man ser på kombinasjonen belegg/inntjening/pax/cargo, slik at jeg tror ikke vi skal være så bekymret for at denne skal forsvinne.
TG har også vært meget dyktig på å ta ut den pris markedet har vært villig til å betale, og med et så godt belegg som de har hatt i vinter, tyder jo alt på at de har hatt en helt korrekt prissetting.

det virker jo som det ikke er grenser for hvor mye cargo de tar med seg hver dag, de har ofte vektproblemer har jeg hørt.

Det er voldsomme mengder og det er nok mange dager vektene må finregnes. Ser det er jevnt over litt mindre nordover, men det har vel mest med at man har begrensninger der nede, både når det gjelder startvekt (varme) og motvind.

Synes de har ofte billetter til under 5000 nok, og det er ikke dyrt. Bare synd de ikke har prem eco.

Hvor mange færre kilo vil en kunne ta med dersom det f. eks er 35 grader i forhold til 10 grader?

TG 954 avgår väl mitt inatten till OSL? Det brukar inte så ofta vara 35C vid den tiden på natten i BKK. Det låter nästan märkligt att en Boeing 777-200ER skulle ha payload restriktioner på OSL-BKK, det är väl "bara" en 11h.30min flight?
Ex UA/AA/DL flyger B777-200ER non-stop på NYC-DXB/DEL/HKG..flygningar som är +15h.
Inte desto mindre är det glädjande att höra att TG har massor med Cargo på BKK-OSL-BKK. Vem vet..OSL kanske blir "uppgraderad" till 747-400 eller B777-300ER på lite längre sikt?

TG 954 avgår väl mitt inatten till OSL? Det brukar inte så ofta vara 35C vid den tiden på natten i BKK. Det låter nästan märkligt att en Boeing 777-200ER skulle ha payload restriktioner på OSL-BKK, det är väl "bara" en 11h.30min flight?
Ex UA/AA/DL flyger B777-200ER non-stop på NYC-DXB/DEL/HKG..flygningar som är +15h.
Inte desto mindre är det glädjande att höra att TG har massor med Cargo på BKK-OSL-BKK. Vem vet..OSL kanske blir "uppgraderad" till 747-400 eller B777-300ER på lite längre sikt?

Se payload-range grafen til 777-200ER. Max still air rekkevidde er ca 5700NM ved MZFW. Ved kraftig motvind vil dette reduseres betydelig.
ISA +15 krever dessuten 11 500ft rullebane, så ved ISA+20 begynner også dette å bli et problem.
Oppgradering til 744 pga cargo kommer nok ikke til å skje, da er 77W et mye bedre valg. Den tar nesten dobbelt så mye volum, og vesentlig mer cargo-vekt.

Som kuriosum kan jeg da sige at TG fra CPH tio HKT igår gik med 95 bare....
men 17 tons fragt
Hilsen Ole

Utenom fisk, hva er det som primert sendes med maskinen? Antar at gjødsel og tremasse ikke går som flyfrakt. Og har du mye frakt som går videre fra BKK?

Back