Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Uansett - SAS hadde så vidt jeg forsto 235 pax hjem fra BKK i natt, er vel ganske bra til å være hjemover i begynnelsen av høysesongen. Biz var helt fullt.

Sjekket litt priser til BKK med avreise 1 februar ifra gatwik og retur den 15 februar med landing på Heatrow med Emirates, og A380 på ene legget på veien hjem skulle de ha ca 5000kr. Riktig nok må man da kjøpe billett OSL-London utenom. Norwegian skulle ha 299 for en vei til Gatvik 1 februar. Hjemover vil det være enklest å fly SAS eller BA ifra Heatrow.

Thai skulle ha hele 19000 for de billigste billettene på de samme datoene på OSL-BKK.

Brukte www.seat24.no for å søke opp prisene. Søket ble gjort rundt sist midtnatt.

Last edited:

Grindstein skrev at Thai skal ha 19000 for de billigste billettene på samme dato fra OSL.

For noes sludder!! Jeg gjorde et søk på Super Saver og fikk Kr 9517 på samme dato.
Men vis du vil ha det til at det fra Oslo er dyrest så er det ikke vanskelig å finne.
Seat24.no er en Svensk søkerside, det sier noe om prisene de har fra OSL.

Grindstein skrev at Thai skal ha 19000 for de billigste billettene på samme dato fra OSL.

For noes sludder!! Jeg gjorde et søk på Super Saver og fikk Kr 9517 på samme dato.
Men vis du vil ha det til at det fra Oslo er dyrest så er det ikke vanskelig å finne.
Seat24.no er en Svensk søkerside, det sier noe om prisene de har fra OSL.

At siden er svensk har overhode ingen verdens ting å si. For se her hva jeg fikk av pris hos Seat24 og restplass.no

Seat24
http://www.seat24.no/velg-ditt-fly-alternativ

Restplass.no
http://www.restplass.no/seats.aspx?...estrict_to_carrier=TG&only_non_stop_flights=1

Jeg er ikke ute etter å få fram at OSL er dyrest. Kan være så enkelt at seat24 ikke hadde lastet inn de siste prisene da jeg tok søket rundt midtnatt natt til Tirsdag. Vist du ser på mine to eksempler ifra ikveld er det restplass som skal ha 19000kr for akkurat den samme turen på akkurat samme datoer, så det beviser vel at her er det ting i de forsjellige sidene som gjør at de oppdaterer priser på forsjelige tidspunkter osv.

Men nå er jeg en flyfreak, og ser på pris og så på hvilke flytyper jeg får. Ved litt søking idag fikk jeg LHR-DBX-BKK-DBX-LHR for ca 5800 der hele ture østover går med B773ER men returen vestover går med A380 helt fram til LHR med Emirates. At reisetiden blir noen timer mere gjør meg ingen ting, og jeg betaler gladelig 1500 i tillegg med BA for å kommer meg til LHR for en slik tur.

Last edited:

OT, men forsøker meg likevel: Hvor på checkmytrip finner du denne informasjonen?

"View details" under "Your flight selection". Her står setenummeret. Trykker du på det får du et bilde over kabinen og kan se hvilket sete du har, seter som er ledige og seter som er opptatt.

"View details" under "Your flight selection". Her står setenummeret. Trykker du på det får du et bilde over kabinen og kan se hvilket sete du har, seter som er ledige og seter som er opptatt.

OK - dette fungerer tydeligvis ikke på alle bookinger, men takk for tips. Tilbake til topic...

At Thai er dyrere enn nesten alle andre alternativer ut ifra OSL, eller for den gangs skyld, Norges land, er nok ikke til å stikke under en stol. Du kan lete så mange plasser som en vil, på nett, men kommer nok ikke ned i prisen SAS tar ifra OSL, selv i BIZ (correct me if I'm wrong). Jeg tar utgangspunkter i priser på nettet.
Men om Thai synes de skal ta dette, så får de vel gjøre det, men synd for alle oss(eller Thai), som evt må ta turen om CPH/FRA/CDG/AMS. Så får en selv velge om en vill legge ekstra lapper på bordet for direkte rute eller ikke. For oss som ikke bor i nærheten til OSL, så må vi uansett ta ett fly ekstra, kan jo forsovet være greit av og til, men etter 1 737 så er vel dagens dose brukt opp, hehe:).

Om opptjening av bonus poeng avgjør hvilken pris en skal betale, så burde nå Thai ha lagt ut slike biletter på nett også, det eneste de oppnår uten å legge alle biletter på nett, er mindre PAX, vil nå jeg si.

www.travellink.no :

"Utreise - søndag 29 november
13:30 sø
06:20 ma
Oslo Airport, Oslo
Suvarnabhumi International Airport, Bangkok
Thai Airways
TG955 , Økonomiklasse 10h 50min
Hjemreise - tirsdag 29 desember
00:35 ti
06:45 ti
Oslo Airport, Oslo
Thai Airways
TG954 , Økonomiklasse 12h 10min

Totalpris: 5 545 NOK"

Slå den.. !?
Har funnet rimelige Thai-billetter her hele tiden, inkl. ARN-BKK-ARN i biz til 14.000,- i fjor.

Last edited:

Meget interessent. Vil prøve de samme datoene på andre websider. Skal ikke reise, men dette er vel "empiriske data"..:8:

www.travellink.no :

Oslo Airport, Oslo
Thai Airways
Oslo Airport, Oslo
Thai Airways

Slå den.. !?
Har funnet rimelige Thai-billetter her hele tiden, inkl. ARN-BKK-ARN i biz til 14.000,- i fjor.

Helt utrolig, GRATULERER, tror det er første gang jeg ser noe til BKK under 6, direkte ifra OSL.... Da er det mulig, så feil går det ann å ta......

Bare jeg som lurer, hvor mye kom avgiftene på i denne prisen? Og hvor mye for selve flyturen???

Tittet på seat24.no og der er samme pris, kr. 5.533.. Kanskje de ønsker å fylle opp flyene nå.

www.travellink.no :

Oslo Airport, Oslo
Thai Airways
Oslo Airport, Oslo
Thai Airways

Slå den.. !?

---------
"Slå den"....
Jeg måtte bare si at i flg. dagens Hegnar.no, er billigste avgang fra OSL til Thailand (direkte Phuket ev. Krabi) kr 2.998 t/r med TUI eller kr 3.095 med Thomas Cook Scandinavia (VING).
Og dette er til kommende søndag!

Greit at man sitter noe trangt, om man ikke forhandsbestiller spesielle seter, men slå DEN prisen - direkte til beach'en! (ingen transitt i BKK).

Tally-Ho

Joda, fly TUI eller TC den som vil.. :) Har gjort det, riktig nok i en slags biz, men det så helt for jæv.. ut bak gardinen.
Prisen med Thai er uvanlig lav, men har vært billetter til mellom 6 og 8 tusen der hele veien.

Blir vel "overkill" å kalle det jæv... Jeg overlevde fint 10 timer med TC A330 fra YVR-LGW, og det er flere hundre per fly som overlever det fint. Handler bare om innstilling, å få med hue. Litt som militæret, egentlig!

Jeg får neppe huet mitt til å være med på noe slikt! Er dessverre blitt for godt vant med Y+ evt C (oppgradering eller "billig Biz) hos SAS.:cool:

Før det sklir ut:
focus.gif

En liten bit av info som kansje er med å forklare hvorfor Thai velger å ikke gi bort billettene på ruten er valgt, og kansje er noe man vil se flere steder etter hvert. Det var et interview på TV her md et hode som var ny sjef i toppen av Thai som forklarte at selskapet led av mye nepotisme, dødvekt og politisk innblanding, og at de tider var over. Han hadde makt fra toppen av regjeringen for å gå inn og rydde og ordne, så kansje vi aner et selskap som har skjønt at bra management er bra for butikken.

-A

Joda, fly TUI eller TC den som vil.. :) Har gjort det, riktig nok i en slags biz, men det så helt for jæv.. ut bak gardinen.

Joda, klart en overlever en slik tur, og spesielt hvis man vet man har fått billetten billig, mente ikke å være bråkjekk ;)
At flighten tar en direkte til stranden er jo og et poeng, kjenner en særdeles holden mann som velger denne charterruten i vinter ene og alene pga. direkteroutingen. (men det så særdeles lite fristende ut å tilbringe 11 timer bak i 767´n vår, det må sies ! ) BtT !

Last edited:
Back